Imobiliare

articolul anterior articolul urmator

Cum arată noul open office. Tendinţe în amenajarea birourilor ergonomice

0
23 Feb 2021 13:26:54
Autor: Afrodita Cicovschi

Birourile actuale sunt adaptate la un sistem de muncă hibrid office -remote. Astfel, spaţiile deschise devin mai aerisite, cu staţii de lucru ergonomice şi flexibile, cabinele acustice asigură intimitate şi separare la cerere, în timp ce zonele multifuncţionale cresc ca pondere în suprafaţă.

Anul trecut Workspace Studio a derulat câteva zeci de proiecte de amenajări şi reamenajări de birouri pentru organizaţii care au adoptat un model de munca hibrid office -remote. Reprezentanţii companiei remarcă direcţiile care domină noua filozofie de amenajare a spaţiilor de lucru ergonomice în era post-pandemie. 
 

Open Office devine “mai open”

 
După un an complicat pentru angajatori şi angajaţi deopotrivă, munca a devenit mai flexibilă atât din perspectiva orelor de program, cât şi din cea a locului din care se desfăşoară. Birourile se reinventează ca spaţii destinate colaborării fizice sau virtuale. Acestea devin adesea mai exclusiviste, dedicate celor mai valoroşi angajaţi, celor care inovează şi creează valoare. 
 
 
Deservind un număr mai redus de angajaţi care vin zilnic la birou, se integrează spaţii mai largi, o ventilare foarte bună a aerului şi materiale de calitate, care permit sanitizare şi curăţenie constante. Spaţiile deschise tip open office devin mai deschise, mai aerisite şi mai flexibile -declară Horaţiu Didea, Managing Partner Workspace Studio, companie specializată în amenajări ergonomice pentru birouri. 
 

Cabine acustice inteligente  

 
Pentru a facilita lucrul în echipă, colaborarea şi schimbul de idei, numărul de separeuri creşte, însă nu sub forma unor camere cu pereţi, ci ca zone delimitate, cu elemente decorative şi de mobilier, sau cabine acustice. 
 
De altfel, odată cu nevoile de intimitate şi separare apărute în birouri în contextul crizei sanitare, cererea de cabine acustice ergonomice a crescut la nivel global, dar şi local. În 2020, cabinele acustice au generat pentru Workspace Studio vânzări de 2 ori mai mari faţă de anul precedent. 
 
Anul acesta, Workspace Studio aduce în România „Framery One”, prima cabină acustică total conectată. Modelul Framery One a fost lansat recent de producătorul finlandez Framery, lider global în soluţii acustice pentru birou, şi cuprinde tehnologie integrată pentru susţinerea colaborării la distanţă. 
 
Cabina Framery One este un mediu ideal pentru video conferinţe. Distanţa dintre utilizator, cameră şi ecran este optimă, iar zgomotul din exterior este eliminat complet, astfel încât colaborarea la distanţă este eficientă şi productivă. Acest tip de spaţii, care asigură atât intimitate şi distanţare, cât şi conectare şi prezenţă, devin o constantă în proiectele pe care le demarăm în acest an -spune Horaţiu Didea. 
 
 
Framery One nu este doar izolată fonic, ci are, de asemenea, un ecran tactil de înaltă rezoluţie şi o interfaţă de utilizator intuitivă, iar utilizatorul poate controla fluxul de aer şi iluminatul. 
Astfel, Framery One poate fi o staţie de lucru personală complet conectată, care permite separare în interiorul spaţiilor deschise.  
 

Wellbeing şi flexibilitate

 
Wellbeing-ul angajaţilor a devenit o prioritate pentru organizaţiile orientate către oameni. Acestea iau măsuri pentru menţinerea sănătăţii fizice şi psihice a angajaţilor, astfel încât aceştia să rămână productivi şi engaged, indiferent de locul în care muncesc.
Starea de bine, de siguranţă şi confort este asociată în ultima vreme cu propria locuinţă, astfel că amenajările birourilor actuale introduc mai multe concepte din designul rezidenţial. 
 
Aşa cum designul staţiilor de lucru se integrează în case pentru adaptare la work from home, la fel bucătăria, zonele de living sau dining sunt armonizate în designul birourilor. Rezultatul este un loc flexibil şi cald, care îi face pe angajaţi să se simtă ca acasă. Efectul psihologic este de creştere a engagement-ului şi performanţei -spune Horaţiu Didea. 
 

Zone multifuncţionale pentru relaxare, conectare, învăţare şi schimb de idei 

 
Activităţile realizate de angajaţi la birou s-au schimbat fundamental în ultimii ani, datorită mobilităţii crescute a instrumentelor de lucru - laptop-uri, telefoane mobile, acces la Internet şi date. Munca individuală de procesare poate fi realizată de oriunde, în timp ce biroul rămâne destinaţia pentru inovaţie, munca în echipă, colaborare, schimb de idei sau informaţii. 
 
După luni de distanţare, angajaţii revin la birou cu dorinţă de conectare, dar şi oarecare reticenţă la apropiere. Prin urmare birourile au nevoie mai mult ca oricând de zone pentru relaxare şi socializare informală, de cafeterii aerisite şi spaţii care pot servi activităţi variate. Zonele cu funcţionalitate multiplă ajung să depăşească 50% din suprafaţa birourilor. 
 
Vremea brainstorming-urilor ce au loc într-o sală de şedinţe formală a apus. Acest tip de interacţiuni pot avea loc într-o zi în cafeterie, în altă zi în picioare la o masă de lucru separată de panouri acustice sau într-o altă zi pe zoom. Flexibilitatea este cheie şi trebuie susţinută prin multifuncţionalitate. Spaţiile nu mai pot fi dedicate unei singure activităţi, cu unei suite de activităţi menite să creeze valoare – adaugă Horaţiu Didea. 
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările