Trenduri în pandemie: Căutările de case pe Google au crescut semnificativ după perioada stării de urgenţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Izolarea socială a modificat preferinţele locative ale românilor, care prezintă un interes crescut pentru achiziţia de case. Spre exemplu, expresia „case de vânzare” a cunoscut o creştere de 83% în luna iunie, comparativ cu martie 2020, arată o analiză privind căutările românilor pe Google în materie de locuinţe, realizată de agenţia de marketing online Search Ads.

„Am observat în ultimele luni o nouă tendinţă în materie de preferinţe imobiliare, respectiv un interes crescut al românilor pentru achiziţia de case, creat pe fondul perioadei de izolare socială. Pentru a veni în întâmpinarea acestei nevoi, dezvoltatorii imobiliari trebuie să-şi aducă proiectele în atenţia posibililor cumpărători prin diverse metode, cea mai potrivită în acest context fiind promovarea online”, a declarat Paul Smarandache, managing partner Search Ads.

Expresia „case de vânzare” a cunoscut o creştere de 83% în iunie 2020, comparativ cu iulie 2019, de la 14.800 la 27.000 de căutări pe Google. Cele mai multe căutări pe această expresie s-au înregistrat în Bucureşti (cca. 30%), care se află la o distanţă foarte mare de celelalte mari oraşe precum Timişoara, Braşov, Cluj sau Constanţa, care au între 3,5 şi 4,4% dintre căutări. Cele mai căutate tipuri sunt casele normale, însă se observă şi o uşoară creştere în ceea ce priveşte casele „pasive” sau „smart”.

De asemenea, căutările pe expresia „case de vânzare Bucureşti” se află la cel mai înalt nivel din ultimii ani. Aceasta a înregistrat în luna iunie 2020 o creştere de peste 80% comparativ cu iulie 2019, respectiv cu martie 2020, lună ce marchează începutul stării de urgenţă. Astfel, dacă în iulie 2019, dar şi în martie 2020, această expresie era căutată de circa 8.000 de ori/lună, în iunie 2020 a înregistrat peste 14.800 de căutări.

Şi căutările de apartamente au cunoscut creşteri, însă la un nivel mai scăzut faţă de cele de case. Expresiile „apartamente de vânzare” şi „apartamente Bucureşti” au cunoscut o creştere de circa 30% în iunie 2020, faţă de aprilie 2020 - care a fost cea mai slabă lună din această perspectivă. În ceea ce ţine de tipul de apartament, topul preferinţelor nu a suferit modificări, „apartamente de 2 camere” aflându-se în continuare cea mai căutată expresie, aproape dublu faţă de „apartamente 3 camere” şi de opt ori mai accesată decât „apartamente 4 camere”.

Indiferent de expresia căutată, căutările în domeniu se fac preponderent de pe mobil, într-o proporţie de circa 67,5%. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite