Autostrada de Centură Bucureşti Sud: Cum avansează lucrările pe loturile I şi II. „În şantier ajung circa 500 de camioane cu balast în fiecare zi”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lucrări pe Autostrada Bucurestiului, A0 Sud, Foto: Facebook Ionel Irinel Scrioşteanu
Lucrări pe Autostrada Bucurestiului, A0 Sud, Foto: Facebook Ionel Irinel Scrioşteanu

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioşteanu, a publicat, vineri, noi imagini de pe şantierele Loturilor I şi II ale Autostrăzii Bucureştiului, pe zona de Sud, precizând că ritmul lucrărilor pe acestea este unul bun.

„Ritm bun de lucru pe Loturile I şi II ale Autostrăzii Bucureştiului, pe zona de Sud. Cea mai importantă lucrare de pe Lotul I al A0 Sud este intersecţia dintre A0 şi A2 (Bucureşti- Constanţa). Acest nod va fi printre cele mai mari noduri rutiere construite în România. Este şi punctul critic în privinţa duratei de execuţie, necesarul de timp pentru realizarea acestei lucrări fiind cel mai mare.”, a transmis secretarul de stat pe pagina sa de Facebook.

Potrivit oficialului din Transporturi, până în prezent, la această lucrare au fost foraţi, armaţi şi turnaţi toţi cei 624 de piloţi necesari, s-au armat, cofrat şi turnat primele pile şi rigle şi continuă armarea, cofrarea şi turnarea radierelor pilelor pe toată zona nodului rutier. 

Ionel Scrioşteanu a precizat că în ceea ce priveşte restricţia de trafic de pe A2, pe banda 1 de sens (Constanţa – Bucureşti), aceasta va fi ridicată până la sfârşitul lunii decembrie, când se va finaliza refacerea infrastructurii rutiere care a fost afectată de lucrările de realizare a pilei din proximitate. 

„În total, pe Lotul I al A0 Sud, au fost foraţi 752 de piloţi şi mai sunt de forat încă 209. 

Se lucrează la podurile şi podeţele de pe toată lungimea amplasamentului, respectiv 14 poduri şi pasaje şi 35 de podeţe”, a anunţat secretarul de stat.

Conform datelor oferite de acesta, a fost decopertat de strat vegetal tot traseul Lotului I al A0 Sud şi a început realizarea straturilor de fundaţie şi a straturilor de formă din balast. 

Totodată, a început relocarea reţelelor de utilităţi şi devierea lor pentru eliberarea amplasamentului. 

Ordinul de începere a lucrărilor pentru cei 17 km al Lotului I al A0 Sud a fost dat la data de 15 februarie 2021. Lucrările sunt executate în partea de Sud a Municipiului Bucureşti, pe teritoriul judeţului Ilfov, în localităţile Vidra, Berceni, Popeşti- Leordeni, Glina şi Cernica.

În ceea ce priveşte Lotul II al A0 Sud, Ionel Scrioşteanu anunţă că pe şantierul acestuia s-au forat, armat şi turnat 864 de piloţi din cei 890 necesari celor 15 poduri şi pasaje de pe amplasament. 

Potrivit oficialului, în şantier ajung, în fiecare zi, circa 500 de camioane cu balast, iar până acum volumul umpluturilor (straturile de fundaţie şi de formă din balast) a depăşit 1.027.000 tone. 

„Continuă relocarea reţelelor de utilităţi şi devierea lor pentru eliberarea amplasamentului.

Continuă producţia de grinzi în şantier, iar până acum au fost realizate 311 dintre cele 1460 de grinzi necesare Loturilor I şi II. Până la sfârşitul lunii decembrie va începe montarea acestora, la nodul rutier de la intersecţia dintre A0 şi DN5.”, a anunţat secretarul de stat.

Din toamna anului trecut se lucrează pe toată lungimea Lotului II al A0 Sud, pentru cei aproape 15 km de autostradă (Bragadiru, Măgurele, Jilava, Darăşti, 1 Decembrie, Vidra şi Cornetu).

Totodată, din 19 octombrie 2021 se lucrează şi pe lotul III al Autostrăzii Bucureştiului, A0 Sud.

Lotul III al A0 Sud leagă DN6, în zona Bragadiru – Cornetu, până la A1, în zona localităţilor Ciorogârla – Dragomireşti Vale (inclusiv nodul rutier dintre A0 şi A1) şi are o lungime de 18 km. 

Despre Autostrada de Centură Bucureşti Nord, Ionel Scrioşteanu a precizat că aceasta este împărţită în patru loturi, iar din 2 noiembrie a început organizarea de şantier pe Lotul II,

„Este primul lot al Autostrăzii Bucureştiului, pe zona de Nord, pe care au început lucrările.”, a subliniat oficialul, adăugând că în decembrie 2022 se va circula pe Autostrada Bucureştiului, între DN5 şi DN6 şi, cu o mobilizare bună a antreprenorilor, în 2023, pe toată A0 Sud.

Autostrada de Centură Bucureşti A0 va avea o lungime totală de 101 km şi este parte a unui uriaş proiect european de infrastructură rutieră numit Coridorul 4 pan-european, care traversează România de la Vest la Est, pe direcţia Nădlac - Arad - Timişoara - Lugoj - Deva - Sibiu - Piteşti - Bucureşti – Constanţa.

„Aşa cum am promis în urmă cu 2 ani, în 2022 vom finaliza cele 5 pasaje pe actuala Centură a Bucureştiului. Primul este gata! Pe pasajul Mogoşoaia se circulă începând din data de 30 septembrie 2021. Urmează, în ordine, pasajele Domneşti, Berceni, Popeşti-Leordeni (Olteniţei) şi Cernica. Din 2023, vom circula şi pe cele 3 loturi de pe zona de Sud a Autostrăzii Bucureştiului.”, a mai scris secretarul de stat pe pagina de Facebook.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite