Autostrada Moldovei – A7: CNAIR a  aprobat demararea procedurilor de licitaţie pentru construirea sectorului dintre Buzău şi Focşani

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Facebook Ionel Scrioşteanu
Foto: Facebook Ionel Scrioşteanu

Consiliul de Administraţie al CNAIR a  aprobat, vineri,  demararea procedurilor de licitaţie pentru construirea sectorului de autostradă dintre Buzău şi Focşani, parte din Autostrada Moldovei – A7, a transmis secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioşteanu.

„După ce Guvernul a aprobat ieri indicatorii tehnico-economici ai autostrăzii Buzău - Focşani, astăzi Consiliul de Administraţie al CNAIR a aprobat demararea procedurilor de licitaţie pentru construirea celor 82,4 km şi imediat au început demersurile pentru încărcarea documentaţiei pe SEAP (Sistemul Electronicde Achiziţii Publice).”, a transmis oficialul pe Facebook.

Potrivit sursei citate, sectorul de autostradă dintre Buzău şi Focşani, de 82,4 km, face parte din Autostrada Moldovei – A7 şi va avea 4 loturi:

- Lotul 1, Buzău - Vadu Paşii - 4,6 km

- Lotul 2, Vadu Paşii - Râmnicu Sărat - 30,8 km

- Lotul 3, Râmnicu Sărat - Mândreşti Munteni - 36,1 km

- Lotul 4, Mândreşti Munteni - Focşani Nord - 10,9 km

„Vor fi realizate 6 noduri rutiere şi 41 de poduri, pasaje, viaducte. Proiectul cuprinde şi realizarea unei variante de ocolire pentru municipiul Focşani, în zona de Est, între DN 2 şi DN 2D. 

Valoarea proiectului este de 6,1 miliarde de lei, fără TVA.”. a mai transmis Ionel Scrioşteanu.

Conform acestuia, Autostrada Moldovei va fi primul drum de mare viteză care va lega Moldova de Muntenia şi reprezintă cel mai mare priect de infrastructură finanţat prin PNRR.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat, joi, că Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici ai autostrăzii Buzău-Focşani. 

„Guvernul a aprobat astăzi indicatorii tehnico-economici ai autostrăzii Buzău-Focşani! Proiectul in valoare de 7,26 miliarde de lei (inclusiv TVA) este finanţat prin PNRR şi este prevăzut în Master Planul de Transport General. Din acest moment intră în linie dreaptă lansarea în licitaţie a contractului pentru construirea celor 82,44 de km ai celui de al doilea segment al Autostrăzii Moldova(A7)”, a scris Sorin Grindeanu, joi pe Face-book.

  

Ministrul Transporturilor a adăugat că pe traseul autostrăzii Buzău - Focşani vor fi construite: - 6 noduri rutiere; - 23 de poduri pe autostradă; - 3 pasaje peste calea ferată; - 15 structuri peste autostradă; - Un Centru de Întreţinere şi Coordonare; - Un Centru de Informare şi Monitorizare; - 2 Parcări de scurtă durată; - 4 Spaţii de servicii.

Horaţiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor în mandatul lui Cătălin Drulă, a prezentat, recent, situaţia autostrăzii A7, „cel mai mare proiect rutier PNRR din Europa”.

Conform sursei citate, noua conducere a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), nu înaintează deloc în realizarea autostrăzii A7.

„Cristian Pistol este directorul CNAIR, instalat după plecarea ministrului Cătălin Drulă. În doar 4 luni, contra-performanţa lui Pistol a ajuns să pună în pericol calendarul autostrăzii A7. Omul nu reuşeşte să mişte nimic pe cel mai mare proiect de infrastructură rutieră al României şi al întregii Europe cu finanţare din PNRR.”, explică Horaţiu Cosma în cadrul unei postări pe pagina de Facebook.

Acesta susţine că, după lungi şi dure negocieri cu Comisia Europeană în 2021, A7 Ploieşti - Buzău - Focşani - Bacău - Paşcani a primit undă verde la finanţare: 320km de autostradă, un proiect de 3 miliarde de euro.

„Apropo, ştiaţi că, România primeşte cea mai mare sumă din întreaga Europă pentru autostrăzi din PNRR? N-a fost uşor, dar cu multă muncă, împreună cu Cătălin Drulă, am reuşit să-i convingem pe cei de la Comisia Europeană. În iunie am lansat licitaţia de lucrări pentru primul sector Ploieşti - Buzău (pe care s-au depus ofertele la început de septembrie), iar celelalte sectoare până la Paşcani le-am lăsat la peste 90% stadiu pe contractele de proiectare. Plănuiam lansarea licitaţiilor de ex-ecuţie până la final de 2021.

Din septembrie, după schimbarea ministrului şi a conducerii CNAIR, lucrurile au deraiat.

Domnul Pistol n-a fost în stare nici măcar să anunţe câştigătorul pe sectorul Ploieşti - Buzău în de-cembrie, aşa cum trebuia. Deocamdată, a amânat pentru final de februarie, dar la cum se mişcă lu-crurile şi acest termen pare în pericol şi probabil ne paşte o nouă amânare. 

Iar din celelalte tronsoane, Buzău-Focşani, Focşani-Bacău, Bacău-Paşcani, niciunul nu a fost scos încă la licitaţie pentru execuţie.”, transmite Horaţiu Cosma.

Acesta a reamintit că „PNRR-ul este bazat pe ţinte foarte precise: jumătate din lucrări trebuie să fie gata în 2024 şi proiectele finalizate integral în 2026.”

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite