Noi drumuri radiale vor lega arterele importante şi Centura Capitalei de Autostrada A0. Care sunt acestea şi cât vor costa

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Facebook Ionel Scriosteanu
Foto: Facebook Ionel Scriosteanu

Protocolul privind colaborarea instituţională dintre Ministerul Transporturilor, Consiliul Judeţean Ilfov şi Primăria Municipiului Bucureşti în vederea realizării şi implementării drumurilor radiale care ajută la creşterea atractivităţii investiţiei Autostrăzii Bucureştiului – A0 a fost semnat vineri, a transmis sectretarul de stat Ionel Irinel Scrioşteanu.

„După ce anul trecut am crescut investiţiile în infrastructura rutieră cu 90% faţă de 2019, anul acesta, pentru prima data în ultimii 30 de ani, execuţia bugetară pe infrastructura rutieră a României va depăşi 1 miliard de euro, din fonduri europene.

Astăzi am semnat Protocolul privind colaborarea instituţională dintre Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Consiliul Judeţean Ilfov şi Primăria Municipiului Bucureşti în vederea realizării şi implementării drumurilor radiale care ajută la creşterea atractivităţii investiţiei Autostrăzii Bucureştiului – A0.”, a transmis, pe pagina sa de Facebook, Ionel Scrioşteanu.

Protocolul vine după ce Primăria Capitalei a decis în urmă cu o săptămână că se va asocia cu Ministerul Transporturilor şi Consiliul Judeţean Ilfov pentru a realiza o reţea radială de drumuri de aproape 100 de km între Bucureşti, noul inel de centură A0 şi localităţile din Ilfov. 

Proiectul se numeşte Drumuri Radiale - Orbital Bucureşti.

Potrivit reprezentantului din Transporturi, începând de anul trecut investiţiile în infrastructura de transport în Regiunea Bucureşti-Ilfov au devenit o prioritate şi pentru Ministerul Transporturilor. 

„Am demarat lucrările, în paralel, pe 5 obiective majore pe actuala Centură a Capitalei, şi am început construirea Autostrăzii Bucureştiului – A0. Ceea ce automat duce la regândirea şi reconfigurarea întregului sistem de transport şi de mobilitate în Regiune, pentru creşterea calităţii vieţii cetăţenilor.

După cum ştim cu toţii, Regiunea Bucureşti Ilfov generează aproape 30% din PIB-ul României. 

Conştienţi fiind că Autostrada Bucureştiului nu trebuie folosită doar pentru tranzit, ci şi pentru a genera dezvoltare şi impact economic major pentru regiune, în cadrul Grupului de lucru format din experţi din cadrul Ministerului Transporturilor, ai Consiliului Judeţean Ilfov şi ai Primăriei Capitalei, am analizat aceste probleme şi am identificat necesitatea realizării unei strategii de dezvoltare a infrastructurii între cele două inele rutiere din jurul Capitalei - A0 şi Centura actuală, respectiv să realizăm noi drumuri, pe care le-am numit radiale, care să facă legătura dintre Coridorul IV – A0 şi zona economică.”, a explicat Ionel Scrioşteanu.

Conform datelor transmise de secretarul de stat, este vorba despre 10 drumuri radiale pe o lungime de peste 96 de km şi 33 de noduri rutiere, care leagă artere importante ale Municipiului Bucureşti şi Centura Capitalei cu Autostrada Bucureştiului – A0, intersectând 30 de localităţi din zona metropolitană. 

„Vor fi 96 de km de trotuare şi de piste de biciclete în lungul tuturor drumurilor radiale şi 120 de puncte de încărcare a autovehiculelor electrice.”, anunţă oficialul.

Potrivit acestuia drumurile radiale sunt:

- DR1 -  Vest Expres, are o lungime de 8,98 km şi realizează legătura între Autostrada A0 - DNCB - Bulevardul Timişoara, având un cost estimat de 75 milioane de euro cu TVA

- DR2 – Autostrada A1, are o lungime de 12 km şi scopul proiectului este de extindere la trei benzi pe sens între km 10 şi km 23 a Autostrăzii A1. Costul estimat este de 42,9 milioane de euro cu TVA

- DR3 – Giuleşti Expres, drum radial care are o lungime de 10,37 km, conectează Săbăreni la Autostrada A0, se prelungeşte până la DNCB apoi realizează legătura cu Calea Giuleşti. Costul estimat este de 72,6 milioane de euro cu TVA

- DR4 – Nord Expres, cu o lungime de 12,59 km realizează conexiunea localităţii Corbeanca la Autostrada A0, apoi se prelungeşte spre DNCB şi Bulevardul Poligrafiei. Costul total estimat este de 102,3 milioane de euro cu TVA

- DR5 – Pipera Expres, are o lungime de 8,7 km şi realizează legătura între Autostrada A0 şi localităţile Otopeni - Tunari – DNCB – Penetraţie Aleea Teişani. Costul total estimat este de 77,6 milioane de euro cu TVA

- DR6 – Afumaţi Expres, drumul radial ce realizează conexiunea Autostrăzii A0 cu DN2, devenind o variantă de ocolire a localităţii Afumaţi. Are o lungime de 4,39 km şi un cost total de 34,1 milioane de euro cu TVA

- DR7 – Est Expres, are o lungime totală de 6,1 km, conectează Moara Domnească la Autostrada A0 şi realizează legătura Municipiului Bucureşti la A0 prin Dobroeşti - Pantelimon - DNCB – A0. Costul estimat este de 58,3 milioane de euro cu TVA

- DR8 – Splai Expres, cu o lungime de 5,49 km conectează Autostrada A0 cu Municipiul Bucureşti prin legătura la DNCB şi Splaiul Unirii, dar şi conexiunea cu zona metropolitană prin nodul Cernica. Costul total estimat este de 36,5 milioane de euro cu TVA

- DR9 – Sus Expres, are o lungime de 13,86 km şi realizează conexiunea Vidra - Autostrada A0 - DNCB - Bulevardul Metalurgiei / Gara Progresu. Costul estimat este de 96,4 milioane de euro cu TVA

- DR10 – Măgurele Expres, realizează legătura Autostrăzii A0 la DNCB - Parc Industrial Măgurele - Prelungirea Ferentari. Are o lungime de 9,62 km şi un cost total estimat de 76,6 milioane de euro cu TVA

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite