Noi imagini de pe şantierul Podului suspendat de la Brăila. Cum avansează lucrările

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Arhivă Adevărul
Foto: Arhivă Adevărul

Compania Naţionalăde Administrare a Infrstructurii Rutiere (CNAIR) a publicat, miercuri, noi imagini de pe şantierul Podului Suspendat de la Brăila, anunţând şi ce lucrări au fost executate în cursul zilei.

„Lucrări executate astăzi pe şantierul Podului Suspendat de la Brăila: profilare strat de fundaţie din balast bretele 1, 2, 3, 4; recepţie strat de fundaţie din piatră spartă; asterene strat anticapilar sol 7; săpătură sol 6 drum de legătură Măcin; compactare cablu principal cu presă hidraulică; cofrare cuzineţi - Viaduct de acces; armare elevaţie zid de sprijin; montaj scări de acces pilon Jijila.”, au transmis reprezentanţii CNAIR pe pagina de Facebook.

Potrivit acestora, tot miercuri s-a executat şi montarea elementelor prefabricate podet tip D3, dar şi armarea şi cofrarea pereţilor staţiei de taxare.

La finalul anului trecut, Asociaţia Pro Infrastructură anunţa că lucrările la Podul suspendat de la Brăila avansează într-un ritm satisfăcător, iar românii au şanse bune să treacă Dunărea pe noul pod la final de 2022.

Podul suspendat de la Brăila avansează bine. Lucrările avansează într-un ritm satisfăcător şi avem şanse bune să trecem Dunărea pe noul pod la final de 2022. Aşa cum v-am explicat de nenumărate ori, cei aproximativ 22 de km de drumuri de legătură au fost blocaţi în birocraţie şi licitaţii anulate, în 2022 fiind posibilă inaugurarea doar spre sud (Măcin/Constanţa), conexiunea nordică spre Jijila (Tulcea) fiind amânată pentru 2023.”, explicau reprezentanţii Asociaţiei luna trecută.

Tot la finalul anului, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioşteanu, anunţa că stadiul lucrărilor la podul suspendat peste Dunăre a ajuns la 60%. 

Este ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră, cel mai mare din România şi al treilea din Europa, ca dimensiune”, preciza secretarul de stat.

Potrivit acestuia, investiţia presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri vor fi pe teritoriul judeţului Tulcea. 

„Deasupra Dunării va fi podul suspendat în lungime 1,9 kilometri. Podul va avea trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) şi două deschideri laterale de 489,65 m pe malul Brăila şi de 364,65 m pe malul Tulcea. 

De o parte şi de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens şi va lega judeţul Brăila de judeţul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecţii giratorii, 33 de poduri, podeţe, pasaje şi o staţie de taxare.”, a explicat reprezentantul Ministerului Transporturilor.

Acesta a mai adăugat că pilonii au 192 m înălţime totală de la partea superioară a fundaţiei şi sunt localizaţi în aproprierea malurilor. 

„Fiecare pilon este prevăzut cu scări şi lift, accesul fiind permis din benzile de întreţinere localizate pe ambele părţi ale tablierului. La pilonul Brăila sunt 72 piloţi de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloţi de 38 metri lungime.”, a explicat oficialul. 

Conform sursei citate, în cadrul Master Planului General de Transport, podul figurează ca parte a Drumului Expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanţa, drum planificat a se realiza în perioada 2020–2030, care va conecta Nordul Munteniei şi Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se află Delta Dunării.

Noi imagini cu podul suspendat peste Dunăre de la Brăila au fost publicate şi de pasionaţii de infrastructură pe YouTube.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite