O mare companie germană renunţă la fabrica din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un important furnizor de piese auto renunţă să mai construiască o fabrică în România, aşa cum anunţase la începutul acestui an, după ce o instanţă a decis că firma va intra în insolvenţă.

Firma germană producătoare de componente auto Wielpütz Automotive urma să deschidă la Craiova în luna septembrie 2018 o fabrică, printr-o investiţie de 10 milioane de euro. Reprezentanţii companiei şi autorităţile semnaseră şi un contract de închiriere pe trei hectare de teren. La Craiova urmau să fie produse de la buşoane sau pedale până la sisteme auto high-tech pentru Audi, BMW, Mercedez sau Ford. Firma germană producătoare de componente auto Wielpütz Automotive voia să creeze peste 500 de locuri de muncă în cinci ani. Fabrica de la Craiova ar fi fost prima investiţie pe care firma o face în afara Germaniei.

Cu toate acestea, miercuri, Judecătoria districtului Duesseldorfer a admis cererea companiei de intrare într-un fel de procedură de insolvenţă.

Drept urmare, o parte din angajaţii care urmau să lucreze în România şi care fuseseră duşi pentru o perioadă în Germania s-au întors acasă, scrie Digi24. Aşadar, nici investiţia din Craiova nu va mai fi realizată.

Pentru început, compania a intrat într-o procedură de reorganizare în administrare proprie. Odată cu aceasta, conducerea actuală rămâne aceeaşi pentru moment, dar este sub presiune. Ea este asistată de un avocat, un aşa-zis tutore, care a fost numit de către instanţă. Dacă auto-administrarea proprie este realizată greşit, conducerea ar putea fi preluată complet de administratorul insolvenţei.

De asemenea, cei 850 de angajaţi ai companiei din districtul Mettmann vor fi plătiţi, pentru o perioadă, de agenţia naţională germană pentru ocuparea forţei de muncă, mai precis până la sfârşitul lui februarie. Începând cu luna martie, compania va trebui să-şi asume din nou salariile.

Compania a dat vina, pentru această situaţie, pe schimbările din piaţa auto şi pe criticile generale aduse motorului cu combustie internă. Potrivit reprezentanţilor, procedura de testare mai strictă, care a intrat în vigoare începând din 2017, „a dus la schimbări pe piaţă, care afectează şi furnizorii de piese auto precum Wielpuetz”. „Aprobarea cu întârziere a noilor motoare a provocat schimbări semnificative ale vânzărilor pe termen scurt”, au spus aceştia. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite