România va avea,
în aproape cinci ani, unul din primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală
(1.120 metri). Este vorba despre podul de peste Dunăre de la Brăila, promis în
repetate rânduri de toate guvernele din ultimele decenii.
Tema podului
peste Dunăre a fost reluată de nenumărate ori, în principal în preajma
campaniilor electorale, însă pentru prima dată în peste 25 de ani s-a trecut de
faza studiilor de fezabilitate la măsuri concrete.
Vineri, Compania
Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunţat că, după câţiva
ani de discuţii şi amânări, începând de sâmbătă poate fi vizualizat contractul
pentru proiectarea şi execuţia podului suspendat peste Dunăre, care va lega
judeţul Tulcea de Brăila.
Anunţul de
participare pentru proiectarea şi execuţia Podului suspendat peste Dunăre la
Brăila a fost validat de către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice
(ANAP), iar de sâmbătă poate fi vizualizat pe SEAP.
Când vom putea trece Dunărea pe pod
Contractul pentru
proiectarea şi execuţia podului suspendat de la Brăila are termen-limită pentru
primirea ofertelor data de 11 august 2017, ora 16. El urmează să coste 2.025.494.965
lei fără TVA (aproximativ 500 de milioane de euro), iar contractul va fi
atribuit, potrivit CNAIR, în baza celui mai bun raport calitate-preţ. Acesta
reprezintă cel mai mare contract pentru un proiect de infrastructură, atribuit
in ultimii 27 de ani.
Durata contractului acestui proiect va fi, conform planurilor autorităţilor, de 114 luni. Astfel 18
luni sunt alocate proiectării, 36 de luni execuţiei lucrărilor, iar perioada de
garantie va fi de minim 60 de luni. Ceea ce înseamnă că brăilenii vor putea
circula pe pod către Tulcea în patru ani şi jumătate, în cazul în care lucrările
nu suferă întârzieri.
Pod şi drumuri adiacente
Podul de peste
Dunăre va avea o lungime totală de 23,413 km, iar el va cuprinde inclusiv
proiectarea şi execuţia drumului principal, Brăila – Jijila, cu o lungime
19,095 km şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, în lungime de 4,328
km.
Podul suspendat
va avea o lungime de 1.974,30 metri, la care se adaugă două deschideri laterale
de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri pe malul dinspre
Tulcea. De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces, în
lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat.
Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel puţin 38 m de la
nivelul maxim de inundaţie al Dunării, astfel încât să fie îndeplinite
criteriile de navigaţie fluvială.
Lăţimea totală a
podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22
metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 m lăţime
fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lăţime, două acostamente de 1,50 m
lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 m. La acestea se adaugă, de o parte şi
de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere,
trotuarele având lăţimi de câte 2,80 m fiecare.
Podul suspendat
peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi
face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale
Integrate).
Adauga Comentariu
Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos
Varianta 1
Autentificare cu contul adevarul.ro
Varianta 2
Autentificare cu contul de Facebook
14 Comentarii
Sortare: Cronologic · Dupa popularitate
Deci ne sugerati ideea ca in cele 60 de luni de garantie vom sta si doar vom admira frumusetea de pod ? Pentru perioada celor 5 ani il vom transforma in atractie turistica ? Ii vom da tarcoale cu barcile ..... ? Un lacas de rugaciune la capul podului nu vreti sa ii construiasca ?
# tomescu tom Esti rautacios Tomescule , parca tu nu stii ca deja Shpagoveanu' isi freaca cadelnita ca Aladin lampa , in asteptarea sfintirilor repetate , a locului ales , al primei cazmale de pamint , al primului cancioc de ciment , al ultimei cote pe inaltime , al primei palme de asfalt , al primei dungi de marcare si desigur pentru zaiafetul de inaugurare . O data de proba si alta data pe bune . Altfel eu sunt perfect linistit : Va costa macar 1,5 miliarde , lucrarea va dura de trei ori mai mult si va iesi atit de proasta ca la sase luni de la inaugurare se va inchide un timp nedefinit pentru reparatii .
Ai si tu dreptate ..nu integral ... :)) Insa eram derutat de comasarea perioadei de garantie ...cu perioada de executie .. Sau cumva a rasuflat un " adevar " ?
Aveți dreptate, a fost o eroare a mea. Mulțumesc pentru sesizare!
Daca se fac podurile la fel cum se fac autostrazile mai bine lipsa.
Vezi toate comentariile (14)