Investiţii

articolul anterior articolul urmator

Prima amânare pentru Autostrada Ploieşti-Braşov. Explicaţiile Comisiei de Prognoză

2
8 Nov 2018 19:34:25
Autor: Elena Deacu

Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză a prelungit cu o lună, până la data de 17 decembrie, termenul până la care investitorii pot depune oferte pentru construcţia Autostrada Ploieşti – Braşov, pe care Guvernul vrea să o realizeze tot în parteneriat public-privat.

Anunţul de atribuire a contractului pentru realizarea autostrăzii Ploieşti – Braşov a fost lansat în data de 19 octombrie şi perioada de depunere a ofertelor urma să se încheie în data de 19 noiembrie. Acum, CNSP a decis prelungirea cu aproape o lună termenului, potrivit secţiunii „Modificări” de la anunţul de atribuire a contractului, publicat în noul Sistem Electronic de Achiziţii Publice (SICAP).

Ion Ghizdeanu, preşedintele CNSP, a explicat pentru „Adevărul” că prelungirea termenului a avut loc la cererea participanţilor la procedura de atribuire, ei solicitând clarificări cu privire la proiect.

Este interesant de văzut câte firme vor fi interesate de construcţia acestei autostrăzi, care ar trebui să coste 1,36 miliarde de euro, în contextul în care, până în prezent, toate proiectele pe care autorităţile au vrut să le implementeze prin PPP în România au eşuat.

Valoarea totală a contractului este de 1,36 miliarde de euro, el urmând să fie atribuit pe baza celui mai bun raport calitate - preţ, potrivit documentului publicat în SICAP.

Potrivit studiului de fundamentare, finanţarea obiectivului de investiţie se va face în proporţie de maxim 25% de către partenerul public, adică de către stat, şi restul de minim 75% de către partenerul privat.

Constructorul va trebui să demonstreze că cifra de afaceri medie anuală pe ultimii 3 ani (2015, 2016, 2017) a fost de minim 1,36 miliarde euro şi că a executat în ultimii 10 ani lucrări similare, în aceeaşi valoare minimă.

Studiul de fundamentare detaliază că PPP-ul se va întinde pe o perioadă de 44 de ani, în două etape.

Taxă pe autostrada existentă                                                                                                          

Este important de reamintit faptul că şoferii vor plăti o taxă calculată la 6,3 euro fără TVA pentru fiecare 100 de km parcurşi de un autoturism, iar pe parcursul PPP-ului statul va plăti partenerului privat o sumă anuală pentru amortizarea investiţiei, dar şi o plată de disponibilitate pentru perioada de operare a autostrăzii.

De asemenea, este luată în calcul şi taxarea încă din 2019 a actualei autostrăzi dintre Bucureşti şi Ploieşti.

Anunţul de participare poate fi consultat AICI.

Studiul de fundamentare poate fi citit AICI.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

2 Comentarii

M Costi
9.11.2018, 06:02:21

Probabil ca din nou nu se va gasi niciun ofertant pt constructia autostrazii in conditii de PPP , este o investitie riscanta 9 financiar ) pt o firma privata. Sunt destule exemple de autostrazi cu plata in alte tari ( Grecia , Spania , Portugalia etc ) , construite dar nefolosite decat de putini soferi , acestia preferand vechile drumuri nationale , mai putin rapide dar gratuite !

+1 (1 vot)
George N.
10.11.2018, 11:36:58

Eu cred ca se va gasi. PPP-ul este un super tun de afacere. Statul garanteaza veniturile pe 44 de ani! Pana pleaca de la guvernare #ciumarosie, contractul va fi atat de bine burdusit cu clauze incat firma aia privata va incasa in urmatori 40 de ani cateva zeci de miliarde de lei de la statul roman, fara nici o sansa de a scapa de contract. Paguba de 2 miliarde pe care a lasat-o Bombonel cu Bechtel o sa vi se para infima pe langa "cadoul" pe care il va lasa Hamsterul...

-1 (1 vot)
Modifică Setările