500 de români afectaţi de întârzierile şi anulările zborurilor charter spre Egipt şi Turcia. Topul companiilor aeriene cu cele mai mari probleme

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deşi sezonul turistic estival este la început, companiile aeriene care operează zboruri charter spre destinaţii precum Egipt şi Turcia au început deja să înregistreze anulări şi întârzieri masive.

Doar în ultimele două săptămâni au fost înregistrate 4 zboruri cu probleme (fie anulări, fie întârzieri de peste 4 ore), un zbor cu plecare de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă, un zbor cu plecare din Iaşi şi un zbor cu plecare din Cluj.

De cele mai multe ori, turiştii constată de abia la aeroport că zborul le este întârziat sau anulat. Fiind vorba despre companii mai mici, cu doar câteva aeronave, orice întârziere sau defecţiune se traduce printr-un efect înlănţuit de întârzieri şi turişti afectaţi.

„Vorbim despre firme care au doar câteva aeronave, în unele cazuri chiar şi una singură, motiv pentru care orice întârziere sau defecţiune poate fi recuperată cu dificultate. Comunicarea cu pasagerii este defectuoasă iar aceştia constată la aeroport că zborul este întârziat sau chiar anulat. Săptămâna trecută am avut linia telefonică ocupată în permanenţă cu apeluri primite de la turişti nemulţumiţi de modul în care companii precum Air Bucharest, Onur Air sau Fly Egipt au tratat problema zborurilor întârziate” a declarat Cees Werff, director general FlightClaim.ro.

În funcţie de durata întârzierii, pasagerii sunt eligibili la compensaţii între 250 şi 600 de euro/persoană, plus alte cheltuieli.

Pentru întârzieri de minim 3 ore, anulări sau refuz la îmbarcare în cazul plecărilor din România sau al companiilor aeriene înregistrate în Uniunea Europeană, pasagerii sunt îndreptăţiţi să primească între 250 şi 600 de euro/persoană, plus alte cheltuieli.

Întârzieri sau anulări şi la companiile de linie

De la 1 Mai şi până în prezent au fost înregistrate aproape 90 de zboruri întârziate sau anulate, operate de companiile de linie. Lider de top este Wizz Air, cu 27 de zboruri cu probleme, urmat îndeaproape de Tarom cu 23 de zboruri. Destinaţiile care înregistrează cel mai des întârzieri sunt: Londra, Frankfurt, Roma, Munchen, dar şi destinaţii interne precum Cluj, Iaşi şi Timişoara.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite