77% dintre români preferă electrocasnice smart, dar sunt prea scumpe pentru a şi le cumpăra

0
Publicat:
Ultima actualizare:
electrocasnice smart

77% dintre români declară că ar fi dispuşi să aleagă electrocasnice smart, însă preţurile ridicate îi împiedică să le cumpere, se arată într-un studiu realizat de Reveal Marketing Research despre comportamentul de achiziţie al românilor privind categoria electrocasnicelor.

În prezent, electrocasnicele devin bunuri indispensabile consumatorilor, întrucât îndeplinesc nevoi esenţiale pentru o calitate bună a vieţii. Astfel, Reveal Marketing Research a derulat un studiu despre comportamentul de achiziţie al românilor privind categoria electrocasnicelor, a analizat criteriile importante de alegere, precum şi deschiderea consumatorilor faţă de cumpărarea produselor smart.

Românii sunt dispuşi să plătească cel mai mult pentru maşina de spălat rufe, TV şi espressorul de cafea

Deşi peste jumătate dintre români declară că aleg în funcţie de performanţă, doar 19% spun că ar achiziţiona brandurile mai scumpe şi consideră că merită să investească în calitatea ridicată a produselor. Maşina de spălat (rufe) (32%), televizorul (33%) şi espressorul de cafea (25%) sunt principalele electrocasnice pentru care respondenţii ar fi dispuşi să plătească mai mult pentru a se bucura de o calitate mai bună.

Mai mult de jumătate dintre români (53%) declară că ar alege branduri cu preţuri de mijloc, considerând că este important să găsească un echilibru între preţ şi calitate. Consumatorii caută astfel de mărci, în special pentru produse precum: aspiratoare (64%), aragazuri (60%), frigidere (60%), cuptoare cu microunde (60%) sau blendere (59%).

Această tendinţă se reflectă şi în criteriile cele mai relevante în decizia de cumpărare a românilor. Potrivit Reveal Marketing Research, 79% dintre români afirmă că preţul este principalul criteriu de alegere a electrocasnicelor. Performanţa se află pe locul al doilea ca importanţă, fiind menţionată de către 61% dintre respondenţi.

Doar 15% dintre respondenţi declară că ar opta pentru mărci mai ieftine şi nu consideră că merită să investeşti foarte mult în aceste produse. Mixerul (22%), foehnul (22%), fierul de calcat (20%) sau hota (17%) sunt produse pentru care românii ar sacrifica o calitate ridicată pentru a putea plăti un preţ mai mic.

Achiziţia electrocasnicelor smart: un paradox pentru români. Deşi le-ar alege pentru reducerea cheltuielilor la energie, ei nu se arată dispuşi să investească suma iniţială pentru economisirea pe termen lung

Pe lângă preţ şi performanţă, în decizia de achiziţie contează şi consumul de energie a electrocasnicelor, aspect menţionat de către 50% dintre români.

Tocmai de aceea, cei mai mulţi dintre consumatori (77%) declară chiar că ar fi dispuşi să investească în electrocasnice smart, dintre care 62% ar face acest lucru pentru a-şi reduce costurile de energie electrică. 48% dintre respondenţi sunt de părere că aceste dispozitive sunt mai eficiente decât cele convenţionale. Cu toate acestea, ceea ce i-ar opri pe români să cumpere electrocasnice smart ar fi preţul ridicat al acestora, motiv menţionat de către 78%. Doar 12% dintre români consideră că nu sunt utile, iar un procent de doar 10% este de părere ca sunt greu de folosit.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piaţă reprezintă baza deciziilor corecte şi a poziţionării brandurilor. Soluţiile calitative şi cantitative ajută de peste 12 ani companii din România şi Europa. 

Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) şi au fost derulate 1004 interviuri online cu respondenţi cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional urban şi rural în perioada 18-22 februarie 2021. Eroare de eşantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite