Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

În ce condiţii se poate modifica un contract de telefonie, internet sau televiziune

2
26 Oct 2021 13:54:34
Autor: Afrodita Cicovschi

ANCOM readuce în atenţia celor interesaţi faptul că modificarea contractului pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune se poate face atât la cererea utilizatorului, cât şi la iniţiativa operatorului.

Utilizatorul poate solicita schimbarea planului tarifar sau a altor clauze conform prevederilor exprese din contract prin negocierea directă cu furnizorul. Dacă operatorul intenţionează să modifice unilateral clauze din contract (servicii oferite, tarife, mod de tarifare etc.), el are obligaţia să îşi informeze abonaţii despre modificări prin intermediul unei notificări, cu cel puţin 30 de zile înainte de producerea acestora. În acest interval, dacă nu sunt de acord cu modificările, abonaţii pot renunţa la contract fără a plăti despăgubiri. 
 
Transmiterea notificărilor de către furnizori
 
Notificarea privind intenţia de a modifica unilateral contractul trebuie să fie transmisă de operator printr-unul din următoarele mijloace:
 
e-mail
SMS
contul de client al utilizatorului de pe site-ul operatorului, caz în care va fi însoţită de un SMS şi/sau e-mail de avertizare cu privire la transmiterea notificării
fax
scrisoare
 
Mijlocul ales de furnizor pentru transmiterea notificării trebuie să asigure transmiterea integrală a textului acesteia, fără a face trimitere la alte surse de informare.
 
Ce, cum şi unde reclami
 
Dacă un furnizor a modificat contractul fără să notifice sau nu a informat utilizatorul despre posibilitatea de a denunţa contractul fără penalităţi, ANCOM poate lua măsuri. Sesizările pot fi trimise prin mijloacele menţionate în secţiunea Sesizează ANCOM!
 
InfoCentru ANCOM
 
Mai multe detalii despre contractele încheiate cu operatorii şi despre informaţiile pe care aceştia sunt obligaţi să le publice pe site-urile proprii de internet, sunt disponibile pe InfoCentrul ANCOM, aici.
 
InfoCentru ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informaţii utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii. Informaţiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet. 
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

2 Comentarii

Stefan din Nord
26.10.2021, 14:07:05

Asta vara Vodafone ma anunta ca va creste pretul abonamentului de telefonie mobila Daca nu-mi convine in 30 de zile pot sa renunt la contract Asa am facut Am mers la un magazin Vodafone i-am spus vanzatoarei ca vreau sa-mi portez numarul la Digi si in 30 de secunde totul s-a terminat civilizat ,in ora urmatoare deja aveam un nou abonament la Digi . Insa nu era totul gata Spre seara sunt sunat de la sediul central Vodafone de un operator care imi face o oferta beton ,de nerefuzat Un abonament la acelasi pret ca cel proaspat facut de mine la Digi Ii explic faptul ca-i prea tarziu ,deja am un nou contract la alt furnizor ,ala insista ca am dreptuls a-l reziliez in 24 de ore ,eu refuz cu indarjire fiindca sunt om de onoare si nu ma intorc sa ling acoo unde am scuipat . In fine ala s-a lamurit si m-a lasat in pace iar eu ma simt foarte bine la Digi am un semnal chiar mai bun decat cel avut de la Vodafone

-7 (7 voturi)
Utilizator Adevărul
27.10.2021, 00:06:23

Comentariu considerat abuziv.

Modifică Setările