Şoferii de camioane vor bloca toate drumurile României, începând din noaptea de miercuri spre joi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Poliţia Rutieră va avea mult de furcă, pe toate şoselele, începând din această noapte. FOTO: Mediafax
Poliţia Rutieră va avea mult de furcă, pe toate şoselele, începând din această noapte. FOTO: Mediafax

În această noapte, de la ora 0.00, transportatorii din toată ţara vor trage TIR-urile pe dreapta, iar printre ele vor mai putea circula doar maşinile mici. Rutierii au transmis avertismente internaţionale în acest sens.

Conducătorii de camioane, TIR-uri şi alte autovehicule transportatoare de marfă sunt hotărâţi să protesteze într-un mod mai puţin obişnuit împotriva „lipsei de respect“ cu care îi tratează autorităţile, a legislaţiei împovărătoare, dar şi a corupţiei generalizate din acest sector al economiei.

Concret, şoferii anunţă că vor opri camioanele în parcări, dar şi pe partea dreaptă a şoselelor începând din noaptea de 22 spre 23 mai, ora 0.00, lucru care ar putea duce la blocarea circulaţiei altor maşini mari şi îngreunarea trecerii autoturismelor.

Coloanele nu vor putea fi depăşite

Pentru a dovedi că nu glumesc cu acest avertisment, liderii Confederaţiei Naţionale Rutiere au solicitat Ministerului Afacerilor Externe să comunice în ţările vecine, prin intermediul ambasadelor, un avertisment de călătorie din care să reiasă că în România circulaţia va fi cel puţin îngreunată.

Transportatorii români vor staţiona în toată ţara în apropierea marilor oraşe, pe centuri şi la marginea drumurilor europene, iar coloanele nu vor putea fi depăşite decât de autoturisme, poliţie, salvare, pompieri etc.“, anunţă patronatul.

Mai mult, confederaţia patronală a anunţat şi Poliţia Rutieră că, începând din 23 mai, ora 0.00, „coloanele nu vor putea fi depăşite decât de autovehicule necomerciale“.

Vă rugăm să sprijiniţi acţiunea, comunicând structurilor din Bucureşti-Ilfov şi din teritoriu această informaţie pentru a evita problemele generate la nivelul celorlalţi participanţi la trafic“, au mai transmis liderii şoferilor către Poliţia Rutieră, precizând că oprirea maşinilor se va face „pe o perioadă nedeterminată“.

Comitete de acţiune în toate judeţele

Aceasta este o iniţiativă a societăţii civile care începe să se autoorganizeze, aflăm că oamenii şi-au creat comitete de acţiune în toate judeţele ţării, iar noi îi sprijinim cu toată logistica necesară“, a declarat pentru „Adevărul“ secretarul general al Confederaţiei Naţionale Rutiere, Siegfried Mayer. El a arătat că, prin această acţiune de protest, şoferii transmit un mesaj ferm autorităţilor: „Noi vrem respect şi îl vrem acum!“ este principalul slogan al protestatarilor.

Un inspector rutier îl poate amenda pe un şofer cu 120 de milioane de lei (vechi - n.r.) doar pentru că şi-a uitat acasă legitimaţia de serviciu. Acesta ar fi doar unul dintre exemplele definitorii pentru a descrie relaţia dintre autorităţi şi conducătorii auto“, ne-a spus Mayer.

Cât va dura, totuşi, protestul? „Noi am vrea să nu staţionăm niciun minut, dar considerăm că a venit timpul să punem punct şi să arătăm că vrem respect. Va dura până când vom primi un semnal clar din partea autorităţilor“, a încheiat liderul patronal.

Amânare în „războiul plăcuţelor“

Un alt conflict mai vechi dintre transportatori şi autorităţi a fost generat de obligativitatea de a inscripţiona pe plăcuţe speciale principalele date tehnice ale maşinii, lucru care ar fi indus cheltuieli nejustificate firmelor de profil. Termenul de aplicare a acestei obligativităţi a fost însă amânat pentru data de 1 ianuarie 2014, după cum a anunţat ieri Ministerul Transporturilor.


Revendicările transportatorilor
** Autorităţile din domeniul rutier să dea dovadă de respect faţă de conducătorii auto şi de reprezentanţii companiilor de transport;
** Eliminarea actelor de corupţie în sectorul rutier;
** Aplicarea legislaţiei europene potrivit căreia o amendă „se calculează într-un cuantum proporţional cu gravitatea faptei“ (în România, unele amenzi sunt excesiv de mari faţă de gravitatea abaterii);
** Corectarea anomaliilor legislative actuale;
** Demararea unui dialog constructiv între Ministerul Transporturilor şi reprezentanţii conducătorilor auto;
** Mai multă receptivitate la nivelul instituţiilor faţă de problemele transportatorilor români.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite