Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

Şoferii care transportă persoane sau mărfuri fără autorizaţie de taxi, amendaţi pe loc

3
18 May 2017 13:58:42
Autor: Afrodita Cicovschi
Măsura ar putea viza inclusiv transporturile efectuate cu ajutorul platformei Uber FOTO 123 RF
Măsura ar putea viza inclusiv transporturile efectuate cu ajutorul platformei Uber FOTO 123 RF

Ministerul Transporturilor a elaborat un proiect de act normativ prin care propune amendarea pe loc, de către organele de control, a celor care efectuează transport de mărfuri sau persoane fără a deţine autorizaţie de taxi valabilă.

Măsura ar putea viza inclusiv transporturile efectuate cu ajutorul platformei Uber.
 
„Prin modificarea propusă se determină claritatea sancţiunii prevăzute în textul Legii nr.38/2003, astfel încât se crează posibilitatea sancţionării respectiv a combaterii activităţilor ilicite de transport fără a se deţine autorizaţie taxi valabilă. Aplicarea sancţiunii se va putea face direct de către organele de control, fără a mai exista obligativitatea constatării în prealabil a caracterului repetat al faptei”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de Ordonanţă de Urgenţă pentru modificarea Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere.
 
În motivarea actului normativ se arată că „Legea nr.38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere nu prevede o sancţiune clară pentru cei care desfăşoară activitate de transport în regim de taxi fără autorizaţie taxi valabilă, aspect care creează posibilitatea derulării unor activităţi de transport ilicit”. 
 
Iniţiatorii au constatat dificultatea aplicării de către organele de control a uneia dintre sancţiunile prevăzute de Legea nr.38/2003, „ca urmare a imposibilităţii demonstrării caracterului repetat al faptei prin care se efectuează transport fără a se deţine autorizaţie taxi valabilă”. 
 
„Prin urmare, această situaţie existentă creează premisele desfăşurării activităţilor de transport neautorizat, fără posibilitatea combaterii prin aplicarea sancţiunii corespunzătoare”, se arată în documentul citat.
 
Amintim că, la 26 aprilie, transportatorii şi taximetriştii din Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) au participat la un protest în faţa sediului Guvernului faţă de ceea ce ei numesc ”pirateria de pe piaţă”, desfăşurată în special prin platforma Uber.

A doua zi, în urma discuţiilor purtate cu miniştrii Transporturilor, al Consultării Publice şi Dialogului Social, al Comunicaţiilor şi reprezentanţi MAI , firma UBER anunţa că a primit asigurări că modificările la legea taximetriei nu le va afecta serviciul.

”Am primit asigurări că modificările aduse legii taximetriei nu vor afecta în nicio măsură serviciul UBER şi nici şoferii parteneri. UBER nu este un serviciu de taxi, lucru agreat inclusiv de către reprezentanţii Guvernului”, se arăta pe pagina de Facebook a companiei.

În cadrul discuţiilor, reprezentanţii platformelor sociale de ridesharing au subliniat faptul ca prestarea acestor servicii sociale nu intră sub incidenţa Legii nr. 38/2003, privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

3 Comentarii

POLITICALLY INCORRECT
18.05.2017, 15:50:56

...mda...iarasi la mina cocalarilor

+1 (1 vot)
Ionescu Gheorghe
19.05.2017, 06:56:55

deci, eu, proprietar de masina, NU mai am voie sa transport nimic? prietenii n-au decat sa isi cumpere masina, si mergem in card de masini la bodega, sa bem un suc. sau varul Bebe sa faca bine sa-si cumpere masina, de asemenea ASTIA SUNT NEBUNI!!!!

+1 (1 vot)
Gib
19.05.2017, 07:16:01

Oare chiar am ajuns sa gandim cu totii cu mintea soferilor de taxiu sau a transportatorilor. Cine ii impiedica pe marii proprietari de firme de taxi sa-i invinga pe ceilalti cu armele lor. hai sa vedem taxiuri ingrijite si performante, soferi imbracati decent si mai ales politicosi, sa-i putem penaliza daca refuza curse, sa putem plati cu cardul. Imi cer scuze fata de procentul mic, dupa parerea, mea dar existent de soferi de taxi profesionisti si educati dar pentru mine serviciile actuale si calitatea generala a soferilor este la un nivel extrem de scazut. Asadar primii care pot schimba lucrurile sunt chiar ei si nu legi aberante ca acest proiect.

Modifică Setările