Şova: Lucrările la autostrăzile Iaşi-Târgu Mureş şi Bacău-Braşov vor începe, cel mai probabil, în 2015

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dan :ova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructur[, a spus că Autostrada Braşov-Bacău va fi prelungită până la Iaşi FOTO David Muntean
Dan :ova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructur[, a spus că Autostrada Braşov-Bacău va fi prelungită până la Iaşi FOTO David Muntean

Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, a declarat, duminică, la Iaşi, că Moldova va fi legată atât cu Transilvania, prin autostrada Iaşi-Târgu Mureş, cât şi cu centrul ţării, prin autostrada Bacău-Braşov, ambele lucrări urmând să înceapă, cel mai probabil, în anul 2015.

Ministrul Dan Şova a afirmat că, în privinţa autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş, va trebui refăcut studiul de fezabilitate pentru tronsonul Târgu Mureş-Târgu Neamţ, precizând că licitaţia pentru tronsonul Târgu Neamţ-Iaşi va fi făcută anul viitor.

„Pe tronsonul Târgu Mureş - Târgu Neamţ se va reface studiul de fezabilitate, iar pe tronsonul Ungheni-Iaşi-judeţul Neamţ, în 2014 se reactualizează indicatorii şi se fac licitaţiile. Probabil la începutul anului 2015 încep lucrările, care se vor termina destul de repede“, a spus ministrul Dan Şova, citat de Mediafax.

El a estimat că lucrările la tronsonul de autostradă Iaşi-Târgu Neamţ s-ar putea încheia la jumătatea anului 2017. „Se urmăreşte unirea Moldovei cu Transilvania, prin autostrada Iaşi-Târgu Mureş, dar se urmăreşte şi unirea Moldovei cu centrul ţării, respectiv Bacău-Braşov. Aceasta din urmă se va realiza din fonduri de dezvoltare regională şi se va încredinţa undeva la jumătatea anului 2015. Acolo nu există studii de fezabilitate, trebuie făcute licitaţii. În 2015 se va atribui lucrarea“, a afirmat ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură. 

El a spus că autostrada Braşov-Bacău va fi prelungită până la Iaşi. „În anii următori, Moldova va avea ceea ce îi lipseşte. Până acum, marile investiţii s-au făcut pe zona Transilvaniei, ele se vor finaliza şi se vor muta pe zona Moldovei şi Ţării Româneşti“, a precizat Dan Şova.

Autostrada Iaşi-Târgu Mureş ar urma să aibă aproape 300 de kilometri şi va străbate patru judeţe, respectiv Iaşi, Neamţ, Harghita şi Mureş.


Mai puteţi citi: 

Şova invită constructorii chinezi la proiecte de infrastructură în concesiune. Chinezii, interesaţi de Autostrada Transilvania şi Craiova-Piteşti. Autorităţile sunt interesate de participarea firmelor de construcţii din China la proiecte de infrastructură, în special la cele realizate prin concesiune, unde investiţia este finanţată din fonduri private, a declarat Dan Şova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine.

Şova: Tronsonul Câmpia Turzii-Târgu Mureş al Autostrăzii Transilvania se va face cu bani europeni. Licitaţia, peste câteva săptămâni. Dan Şova, ministrul ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, a declarat, joi, 21 noiembrie, pe centura de est a Clujului, că în luna decembrie va avea loc licitaţia pentru desemnarea firmei care va efectua porţiunea de 53 de kilometri, de la Câmpia Turzii la Târgu-Mureş a Autostrăzii Transilvania.

Şova: Începem licitaţia şi construcţia pe cei 53 de kilometri de autostradă Câmpia Turzii-Târgu Mureş. Dan Şova, ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură, a declarat, la Cluj, că este pregătit studiul de fezabilitate actualizat şi că vor începe licitaţia şi construcţia pe cei 53 de kilometri de autostradă de la Câmpia Turzii la Ogra (Târgu Mureş). El a mai spus că fondurile pentru construcţia acestui tronson provin din fondurile europene de coeziune.

CJ Argeş simte nevoia să liniştească apele: “Autostrada Sibiu - Piteşti este prioritatea Guvernului României”. Consiliul Judeţean Argeş întăreşte informaţiile venite de la nivel central şi aminteşte, la rândul său, că autostrada Sibiu - Piteşti va fi realizată în următorul exerciţiu finciar,  varianta amânării sale după 2020  ieşind din calcule.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite