Ţiriac susţine că linia de cale ferată care va uni gara şi aeroportul
va trece prin apropierea unui patinoar şi a unei săli de gimnastică pe care
omul afaceri le-a construit în oraşul Otopeni, dar şi printr-un campus
universitar privat care urmează să fie construit.
„ Proximitatea
actualului traseu propus de oficialii de la Ministerul Transporturilor va face
imposibilă continuarea activităţii patinoarului şi a sălii de gimnastică în
condiţii optime. Proiectul universităţii este, de asemenea, compromis de
această nouă cale ferată care ar urma să traverseze campusul într-un mod care
l-ar face complet inutilizabil, atât din perspectiva accesibilităţii, cât şi
din cea fonică”, spune Ţiriac.
El mai susţine, de asemenea, că nu este necesară o legătură feroviară
de suprafaţă, în contextual în care există planuri pentru extinderea metroului
până la aeroport. Ion Ţiriac susţine că cele 200 milioane de euro aferente dezvoltării
proiectului de cale ferată „ar putea fi direcţionaţi către construirea unui
spital sau către finalizarea unei autostrăzi vitale pentru România”.
Omul de afaceri mai arată, totodată, că dezideratul de a finaliza obiectivul
de investiţii al căii ferate până în anul 2020 este „unul fantomatic având în
vedere durata medie de implementare a proiectelor majore de investiţii în
România”.
Comunicatul de presă integral transmis de Fundaţia Ion Ţiriac:
„Decizia
iresponsabilă a Ministerului Transporturilor compromite proiectele de interes
public ale Fundaţiei Ion Ţiriac
Decizia complet
ruptă de realitate a Ministerului Transporturilor de a construi o cale ferată
care să lege Gara de Nord de Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă” va obliga
Fundaţia Ion Ţiriac să renunţe la două proiecte non-profit majore, de interes
naţional, derulate în oraşul Otopeni.
Primul proiect se
referă la Patinoarul Ţiriac – Telekom Arena din oraşul Otopeni, dezvoltat de
Fundaţia Ion Ţiriac, şi inaugurat în anul 2016 în urma unei investiţii de peste
3,6 milioane de euro. Acest proiect este singurul patinoar din zona
Bucureşti-Ilfov dezvoltat conform celor mai recente norme olimpice
internaţionale şi în acord cu indicaţiile Federaţiei Internaţionale de Hochei
(FIH). Principalul său scop este încurajarea practicării sportului în rândul
copiilor, tinerilor şi sprijinirea echipelor sportive în atingerea celor mai
înalte performanţe în domeniu.
Aceste obiective au
fost deja îndeplinite prin angrenarea a mii de copii în practicarea sporturilor
pe gheaţă, rezultatele obţinute la concursurile naţionale şi internaţionale
depăşind toate aşteptările iniţiale.
Activitatea
patinoarului a fost completată prin eforturile comune ale Fundaţiei Ion Ţiriac
şi ale Fundaţiei Nadia Comăneci, care au permis lansarea recentă a sălii de
gimnastică GymNadia, în urmă cu doar o lună. Sala de gimnastică este dispusă la
etajul superior al patinoarului şi pune la dispoziţia copiilor cu vârste
cuprinse între 2 şi 6 ani cursuri gratuite de iniţiere în gimnastică şi educaţie
fizică. Peste 150 de copii au călcat pragul sălii GymNadia în numai câteva
săptămâni de la lansare.
Proximitatea
actualului traseu propus de oficialii de la Ministerul Transporturilor va face
imposibilă continuarea activităţii patinoarului şi a sălii de gimnastică în
condiţii optime.
Cel de-al doilea
proiect se referă la o iniţiativă aflată în stadii avansate de concretizare,
menită să creeze o universitate privată non-profit, în Otopeni, care să ofere
educaţie la cele mai înalte standarde internaţionale în domeniile: business, IT
şi sport, pentru studenţi din România şi din regiunea Europei Centrale şi de
Est. Investiţia totală este estimată în jurul valorii de 300 milioane EUR,
urmând a fi create peste 1.000 de noi locuri de muncă.
Conform planurilor,
campusul universitar se întinde pe o suprafaţă de peste 40 de hectare, oferind,
printre altele, următoarele facilităţi: săli de studiu dotate cu echipamente de
ultimă generaţie, bazin olimpic, pistă de atletism, sală multifuncţională de
3.500 de locuri, teren de fotbal, terenuri de baschet, terenuri de volei,
terenuri de tenis.
Proiectul
universităţii este, de asemenea, compromis de această nouă cale ferată care ar
urma să traverseze campusul într-un mod care l-ar face complet inutilizabil,
atât din perspectiva accesibilităţii, cât şi din cea fonică.
Pe parcursul
etapelor de dezvoltare ale proiectului căii ferate care urmează să lege Gara de
Nord de Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă”, reprezentaţii Grupului Ţiriac
au propus o serie de variante alternative care ar fi permis desfăşurarea în
continuare, cu succes, a celor două proiecte amintite mai sus. Cu toate
acestea, soluţiile raţionale nu au fost luate în considerare, optându-se în
schimb, într-un mod total nefundamentat şi tendenţios, pentru varianta actuală.
De asemenea,
ridicăm semne de întrebare în legătură cu utilitatea dezvoltării a două
proiecte, metroul şi calea ferată, care să deservească în paralel acelaşi
traseu: Gara de Nord - Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă”. Considerăm că
necesităţile actuale de dezvoltare ale României, de exemplu, spitale şi
autostrăzi nu ne permit luxul dezvoltării unor proiecte paralele şi inutile.
Cei aproape 200 milioane de EUR aferenţi dezvoltării proiectului de cale ferată
ar putea fi direcţionaţi către construirea unui spital sau către finalizarea
unei autostrăzi vitale pentru România. Am aprecia dacă Ministerul
Transporturilor ar da dovadă de aceeaşi tenacitate şi în implementarea
proiectului metroului care ar trebui să lege Gara de Nord de Aeroportul ”Henri Coandă”,
proiect care pe lângă finanţare europeană beneficiază şi de finanţare
nerambursabilă din partea Japoniei.
Studierea modelului
prin care alte capitale europene au reuşit sa rezolve problema transportului
înspre şi de la aeroport ne arată că nu există soluţii paralele, tren şi
metrou, conform modelului propus pentru Aeroportul ”Henri Coandă”.
Dezideratul de a finaliza acest obiectiv de investiţii până în anul 2020 ni
se pare unul fantomatic având în vedere durata medie de implementare a
proiectelor majore de investiţii în România. De multe ori reuşim să ne
împotmolim, ani de zile, în implementarea unor proiecte mai simpliste decât
acesta. De asemenea, considerăm că numărul aşteptat de 150,000 de suporteri
care vor vizita ţara noastră cu ocazia EURO 2020 este supraestimat, având în
vedere că se vor disputa doar 4 meciuri la care vor participa, cu siguranţă, şi
foarte mulţi suporteri români. Totodată, pretextul vehiculat în spaţiul public
conform căruia linia de tren Gara de Nord - Aeroportul ”Henri Coandă”
reprezintă o condiţie obligatorie din partea UEFA pentru organizarea meciurilor
la CE 2020 este unul fals. Condiţiile obligatorii ţin doar de componentele de
infrastructură sportivă.
Toate aceste
argumente indică faptul că proiectul căii ferate care să lege Gara de Nord de
Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă” este unul inutil pentru România, care
prin modul discreţionar în care a fost dezvoltat până acum împiedică operarea
şi dezvoltarea proiectelor de interes public ale Fundaţiei Ion Ţiriac. Mii de
copii vor fi lăsaţi fără posibilitatea de a practica sporturi pe gheaţă în
singurul patinoar la standarde internaţionale din regiunea Bucureşti - Ilfov.
De asemenea, fenomenul exodului de creiere din România va persista, tinerii
studenţi continuând să nu beneficieze de o alternativă locală credibilă la
universităţile de prestigiu din Europa şi Statele Unite al Americii.
Ne exprimăm
speranţa ca, măcar în al doisprezecelea ceas, oficialii Ministerului
Transporturilor să aibă deschiderea pentru a identifica soluţii de minimizare a
impactului negativ asupra proiectelor de interes public ale Fundaţiei Ţiriac
din oraşul Otopeni, în perspectiva noilor evoluţii legate de traseul liniei
feroviare care va lega Gara de Nord de Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă”.
Dorim să precizăm
că poziţionarea Fundaţiei Ion Ţiriac nu este, sub nicio formă, o critică
adresată domnului Gheorghe Popescu, un sportiv emblematic, faţă de care ne
manifestăm respectul şi aprecierea.
Unicul interes al
Fundaţiei Ion Ţiriac, în acest context, constă în dorinţa de a contribui, prin
proiectele prezentate mai sus la dezvoltarea învăţământului universitar şi a
sportului din România.
Cu deosebită
consideraţie,
Ion Ţiriac”
Adauga Comentariu
Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos
Varianta 1
Autentificare cu contul adevarul.ro
Varianta 2
Autentificare cu contul de Facebook
18 Comentarii
Sortare: Cronologic · Dupa popularitate
# Ce latra hotul hotilor nu este de '' interes public '' ci in cel mai pur mod '' de interes personal ''' , cum au fost toate demersurile lui '' patriotice '' , inclusiv cele 500 de gradinite sportive pe care le dorea construite de stat si trecute in privat pe numele lui . Urite exemplare a mai dat si neamul asta romanesc ...
Din pacate,are dreptate ca este imposibil,in Romania,sa se finalizeze un asemenea proiect in 2 ani.Trebuie,insa,sa ai o mare doza de nesimtire si de dispret pentru cetatenii obisnuiti,sa spui ca un asemenea proiect nu este necesar,pentru ca-ti incurca proiectele personale! Huoooo!!!
Doamne , ai grija de de preacinstitul Tiriac cel iubitor de "interesul public" .
Fireste, ai grija si chema-l la Tine.
Pentru cei ce nu stiu, proiectul initial prevedea linie de metrou care sa faca accesul cu aeroportul, o idee buna zic eu, carenu deranja pe nimeni. Insa, UE nu a aprobat acest proiect, si ca urmare au spus ca nu aloca nici un ban pentru asa ceva ( normal, coloniile nu au nevoie de modernizari, ele sunt doar ca sa dea materie prima in stare bruta si sa fie piata de consum). Tot UE-ul a spus ca solutia buna pentru romani este o cale ferata, cea la care se face referire in articol. Asa ca, nea Tiriac, ministerul transporturilor nu are nici o vina (in cazul asta).
Vezi toate comentariile (18)