AEP a descins în control la Paralela 45. Compania se ţine pe poziţii: Campania „Mergi la vot, mergi în vacanţă“ continuă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a descins în control la Paralela 45, anunţă compania de turism, care susţine însă că va continua campania „Mergi la vot, mergi în vacanţă“, prin care îi recompensează cu vacanţe pe românii care dovedesc că au votat.

Vineri, AEP a sesizat Parchetul împotriva touroperatorului Paralela 45, preşedintele AEP Constantin Mituleţu explicând că a luat în calcul „suspiciunea rezonabilă cu privire la încălcarea legii penale”. A doua zi, chiar vicepreşedintele instituţiei, Marian Muhuleţ, spunea că sesizarea Parchetului este una „pripită”.

„Paralela 45 a luat act de comunicatul de presă şi de declaraţiile preşedintelui Autorităţii Electorale din data de 17.05.2019, prin care se anunţă că a fost sesizat Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie cu privire la legalitatea loteriei publicitare «Mergi la vot, mergi în vacanţă». Astăzi, la trei zile distanţă după poziţia oficială din 17.05.2019, AEP a decis să înceapă şi efectuarea unui control la Paralela 45 printr-o notificare antedatată din 20.05.2019. Practic, prin notificarea transmisă astăzi către Paralela 45 de către AEP, prin Departamentul de Control al Finanţării Partidelor Politice şi a Campaniilor Electorale, se controlează aspectele legale ale campaniei şi se cer nenumărate documente, în termen de 48 de ore, în încercarea de a motiva decizia anterioară de sesizarea a Parchetului”, arată un comunicat transmis de Paralela 45.

Paralela 45 transmite că consideră  „abuziv şi cel puţin ciudat acest demers tardiv al AEP, în condiţiiile în care campania noastră nu reprezintă altceva decât un îndemn civic de participare a cetăţenilor la votul pentru alegerile europarlamentare din 26 mai şi nu are nicio legătură cu partidele politice”.

„Campania nu sprijină un partid ori un candidat, situaţie care ar fi sancţionată de lege. Aşa cum se poate observa în spaţiul virtual ori în mass media, demersul Paralela 45 este preluat şi în alte industrii care au decis să încurajeze spiritul civic: Humanitas, Awake Festival, Lamonza şi multe alte branduri de renume”, arată reprezentanţii companiei.  

De asemenea, ei menţionează că regulamentul loteriei publicitare „Mergi la vot, mergi în vacanţă” este public pe pagina de internet dedicată concursului şi pe pagina de Facebook a Paralela 45 şi a fost accesat până în acest moment de peste 60.000 de persoane care s-au înscris, voluntar, în  această promoţie.

„În calitate de organizatori, am anunţat public şi moderăm cu maximă atenţie comentariile publicului pe pagina de Facebook a companiei, nepermiţând atacuri sau comentarii de natură politică”, mai susţine compania.

Aceasta remarcă de asemenea că până şi vicepreşedintele AEP, prin punctele de vedere exprimate public, se dezice de poziţia preşedintelui AEP, considerând că „ca simplu cetătean şi total în nume propriu aş zice că e cam pripită sesizarea AEP. Nu prea se vede îndemnul la vot către un anumit actor politic sau îndemnul la reţinerea de a vota un actor politic”.

„Observ că toată lumea, într-o formă sau alta, încurajează mersul la vot, există diverse clipuri, diverse postări sau campanii, unele neutre, altele părtinitoare. Noi nu condiţionăm pe nimeni, ci facem o campanie de responsabilizare civică îndemnând oamenii să îşi exercite dreptul legal de a vota. Se pare că România, în acest moment, este o ţară a controalelor şi a amenzilor”, declară Alin Burcea, CEO Paralela 45. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite