Afacerile Mapei cresc pe o piaţă în scădere

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Conducerea filialei din România a grupului italian Mapei, unul dintre liderii mondiali în producţia de materiale de construcţii, a anunţat ieri că estimează o creştere a cifrei de afaceri cu 23% în 2011 faţă de 2010, până la 11 milioane de euro.

Asta în condiţiile în care sectorul de construcţii din România a consemnat o scădere cu peste 10% anul trecut şi cu 4% în primul trimestru din 2011, iar prognozele principalilor jucători de pe piaţa locală anunţă în cel mai bun caz o stagnare în acest an.

„Mizăm pe educarea clienţilor, pe campaniile promoţionale şi pe faptul că românii au început să fie mai atenţi la calitatea materialelor cu care îşi construiesc sau îşi renovează casele", a explicat, într-o conferinţă, directorul comercial al Mapei România, Vasile Brad. El a anunţat, de asemenea, că în viitorul apropiat compania va majora cu 4% preţurile de vânzare, în principal din cauza creşterii cheltuielilor de transport, pe fondul scumpirii carburanţilor.

Grupul italian Mapei, cu afaceri de 1,9 miliarde de euro în 2010, are 68 de filiale în 44 de state şi operează 58 de fabrici. Mapei comercializează în România adezivi pentru montajului plăcilor ceramice şi din piatră naturală sau pentru realizarea pardoselilor, hidroizolaţii, mortare speciale pentru consolidarea structurilor din beton şi aditivi pentru industria cimentului.

O fabrică în România, după cea din Bulgaria

Grupul italian a cumpărat în urmă cu doi ani un teren la Braşov pentru construcţia unei fabrici, dar a amânat investiţia, după ce a achiziţionat o unitate de producţie la Ruse, în Bulgaria. „Sperăm ca anul viitor să începem construcţia fabricii. Valoarea investiţiei, care depinde de mai mulţi factori, ar putea fi de aproximativ 20 de milioane de euro", a declarat Luigi de Martin, manager de export al grupului Mapei. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite