Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

Agricultura BIO, Agricultura viitorului

0
Articol publicitar
28 Feb 2020 15:15:16
Autor: ADH

Agricultura bio, organică sau eco, nu mai este văzută ca fiind o nişă în Europa. Consumul de produse BIO a devenit un nou trend, un stil de viaţă cât şi o piaţă de viitor. Tendinţa de consum se îndreaptă din ce în ce mai mult spre produse de proveninenţă locală, cultivate în condiţii prietenoase cu mediul înconjurător: fără substanţe chimice de sinteză, fără pesticide, erbicide sau îngrăşăminte, adică spre produsele BIO.

Interesul românilor pentru produsele BIO este de asemenea în creştere – fiind tot mai preocupaţi pentru calitatea mâncării, provenienţa sa şi modul în care a fost cultivată. Cu toate acestea, piaţa BIO este dominată de produse de import, impactând puternic preţul de achiziţie – care ajunge deseori de până la patru ori mai mare faţă de produsele convenţionale. La nivel local, doar 2% din suprafaţa agricolă este reprezentată de terenurile agricole eco, rezultând astfel o producţie locală foarte limitată, care nu poate să răspundă nevoilor pieţei.  De aceea, Carrefour a lansat în 2019 primul program care sprijină femierii români să facă trecerea la agricultura ecologică: Creştem România BIO!

Luna aceasta Carrefour a dat startul ediţiei a 2-a a programului Creştem România Bio. Programul este deschis atât producătorilor români care practică în prezent agricultură convenţională, dar sunt interesaţi de această conversie, cât şi celor care sunt deja în conversie la agricultura ecologică, indiferent de stadiul în care se află.

Ce beneficii oferă programul?

  • un contract ferm pe perioada de conversie (1-3 ani) şi încă 2 ani după momentul în care devin producători BIO. Carrefour va achiziţiona întreaga producţie pe toată durata contractului;
  • preluarea costurilor de certificare pentru toată perioada de conversie, atât în cazul agricultorilor care urmează să îşi certifice pentru prima oară culturile, cât şi în cazul agricultorilor care sunt deja în proces de conversie;
  • consiliere pentru procesul de conversie la BIO, în ceea ce priveşte procedura de elaborare a dosarului, în parteneriat cu organismul de certificare Ecocert;
  • promovarea şi vânzarea produselor rezultate: începând cu primul an de conversie, ca produse convenţionale, iar din al doilea an, sub eticheta „în conversie la BIO”, la un preţ superior produselor din agricultura convenţională. Carrefour este primul retailer care va introduce o astfel de etichetă, încercând, prin acest demers, să sprijine atât agricultorii în procesul de conversie, cât şi să desfăşoare acţiuni de informare a consumatorilor cu privire la beneficiile BIO;
  • susţinere şi consiliere pentru dezvoltarea afacerii, oferind inclusiv suport de marketing, promovare, packaging (biodegradabil) pentru produsele ecologice rezultate din aceste parteneriate.

 

Această iniţiativă se înscrie în acţiunile concrete ale retailerului, parte din filosofia globală ACT for FOOD, prin care Carrefour şi-a asumat rolul de susţinere a consumului de produse proaspete, de provenienţă locală, cultivate în condiţii prietenoase cu mediul înconjurător.

Dacă eşti un producător agricol interesat de acest program, intră în programul Creştem România BIO. Înscrierile se fac online, în perioada 24 februarie- 15 mai 2020, pe www.crestemromaniabio.ro sau direct în magazine, în întreaga reţea de hipermarket-uri Carrefour din ţară (la Recepţie Clienţi).

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii