Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

APIA: Producţia de autovehicule a României a scăzut cu 3,5% în primele 11 luni. Ford are probleme, iar Dacia a deschis uzina din Maroc

0
19 Dec 2014 13:17:40
Autor: Daniel Ionascu
Un număr de 680 de angajaţi vor pleca de la Ford până la finele anului, a anunţat compania
Un număr de 680 de angajaţi vor pleca de la Ford până la finele anului, a anunţat compania

Producţia de autovehicule a României a consemnat un regres de 3,5% în primele 11 luni ale anului, până la 363.905 autovehicule potrivit datelor furnizate de către Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Exporturile au avansat uşor în perioada ianuarie-noiembrie, de la 334.380 unităţi la 335.649 unităţi, iar importurile au fost mai mari cu 24,5%, ridicându-se la 68.875 unităţi.
Din totalul producţiei consemnate în perioada ianuarie - noiembrie, 314.719 unitaţi (86,5%) au fost asamblate de Dacia, 49.178 unităţi (13,5%) de către Ford şi 5 unităţi de către Roman Braşov.
 
Volumele cele mai mari consemnate din acest interval au fost înregistrate de Dacia Duster (160.769 unităţi, din care 18.303 în luna noiembrie), urmată de Dacia Logan (73.652 unităţi), Ford B-Max (49.178 unităţi), Dacia Sandero (42.006 unităţi) şi Dacia Logan MCV (38.292 unităţi).
 
Cele mai exportate modele după primele 11 luni sunt Dacia Duster (152.352 unităţi), Logan (62.253 unităţi) şi Ford B-Max (48.979 unităţi).
 

Probleme la Ford

 
În primele 11 luni din anul 2013 în România s-au produs şi asamblat 376.952 de autovehicule. În acest an, Ford a anunţat de mai multe ori că suspendă producţia, iar recent a anunţat planuri de renunţare la un sfert din numărul de angajaţi. Anterior, prin contractul de privatizare semnat în 2007, constructorul auto promisese că va produce la Craiova 350.000 de autoturisme şi 300.000 de motoare, prevederea nefiind niciodată respectată, nici când Ford anunţa profituri gigantice pe bursă.
 
Concomitent, şi oficialii Dacia anunţau în luna mai că producţia Dacia la Mioveni ar putea scădea uşor în acest an, de la nivelul record de peste 342.000 de unităţi din 2013, la 310.000-320.000 de unităţi, în contextul în care uzina Renault din Maroc a preluat o parte din producţia modelului Sandero.
„În 2013 am fabricat 342.000 de maşini, similar cu nivelul din 2011, iar pentru acest an am previzionat 310.000-320.000 de vehicule“, declara atunci Nicolas Maure, preşedintele director general al Dacia şi directorul general al Renault România, potrivit Mediafax.
 

Autostrada Dacia, veche dispută

 
Preşedintele Traian Băsescu a avut la începutul acestui an o dispută dură cu Dan Şova, pe atunci ministrul Marilor Proiecte de Infrastructură şi apoi ministrul Transporturilor, şeful statului afirmând că dacă Guvernul nu va realiza autostrada Sibiu-Piteşti atunci se va pierde asamblarea de autoturisme de la Dacia.
 
Autostrada respectivă este cerută cu insistenţă de către Dacia, care este cel mai mare exportator al României, însă nici Şova şi nici Ioan Rus nu au inclus-o în lista de proiecte prioritare. Ioan Rus a afirmat că aceasta va fi realizată „la nivel de drum expres“, cu posibilitatea de lăţire în viitor.

Mai puteţi citi:
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările