Asociaţie: Expresul de Budapesta e depăşit de bicicletă. Merge cu 15 km/h. CFR minte că a ridicat jumătate din restricţiile pe calea ferată

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Afirmaţiile făcute marţi de mai marii din CFR au stârnit ample reacţii din partea organizaţiilor neguvernamentale. Asociaţia Pro Infrastructură spune că nu numai că nu s-au redus restricţiile pe calea ferată, ci chiar s-au dublat, ajungând de la 490 la începutul anului trecut, la peste 1.000 de restricţii.

„Directorul CFR Infrastructura a declarat că au rămas doar 210 restricţii de viteză pe reţeaua feroviară din 490 câte erau la începutul anului. Este o MINCIUNĂ GOGONATĂ! Nu ne credeţi pe noi, BAR-urile (Buletinele de Avizare a Restricţiilor) sunt publice şi le puteţi consulta aici: http://bit.ly/2p2ah4Y.

În realitate, sunt peste 1000 de restricţii pe calea ferată şi numărul lor creşte! Mai mult, s-au introdus o serie de restricţii-mamut: pe 82 km între Caransebeş şi Timişoara viteza scade de la 100 la 70 km/h, iar pe 25 km lângă Roşiori trenul merge cu 60 km/h în loc de 140!”, scrie asociaţia pe pagina sa de Facebook.

„La Balota, expresul de Budapesta este depăşit de bicicletă pentru că "fuge" cu maxim 15 km/h pe aproape 2 km din cauza stării terasamentului, multiple deraieri şi alunecări de teren având loc aici în ultimii 10 ani. În total, doar pe linia Bucureşti-Craiova-Timişoara sunt 213 restricţii!

Domnul Axinia spune ca a scos TOATE restricţiile de pe magistrala 500 Ploieşti Sud-Suceava. Însă în realitate mai sunt 63 (în mare parte pe liniile secundare din gări). Artificiul tehnic este că, acum aproape 15 ani, a apărut o restricţie-mamut permanentă inclusă în livret prin care viteza a fost scăzută de la 120 km/h la 80 pe 185 km între Ploieşti Sud şi Adjud, adică se circulă mai rău ca acum 80 de ani, în 1939, când trenurile prindeau 110 km/h.

Mai vreţi exemple? Pe Dej-Cluj Napoca viteza este redusă de la 120 km/h la 50 pe un fir şi 70 pe celălalt. Pe Buzău-Făurei de la 100-120 km/h am ajuns la 30 pe un fir. Pe Bucureşti-Craiova-Filiaşi de la 140 km/h am scăzut la 80-100 şi doar pe alocuri avem 120 km/h.

E simplu: restricţiile dispar din BAR şi se mută în tabele de limitări permanente, în Mersul Trenurilor şi în Livretele de Mers. Evident, doar scriptic. În teren circulăm tot mai lent pe calea ferată. Marfa deja a ajuns la viteze comerciale de bicicletă.

Ca să nu fim acuzaţi că vedem doar partea proastă, observăm o mică creştere a numărului reparaţiilor curente şi reînnoirilor. Unele probleme vechi de ani întregi (de exemplu la Valea Călugărească sau ieşirea din Gara de Nord Bucureşti) au fost rezolvate, însă ritmul actual nu poate opri degradarea, darămite să îmbunătăţească situaţia generală.

Motivul principal al decăderii CFR este veşnica subfinanţare a reţelei, cu alocări anuale pentru întreţinere şi reparaţii extraordinar de mici, de multe ori comparabile cu banii alocaţi reabilitării unui SINGUR drum judeţean. Motivul secundar: folosirea miliardelor din fonduri europene DOAR în proiecte-gigant pe anumite coridoare cu rezultate cel puţin discutabile”.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite