Autoritatea Feroviară, nevoită să amâne licitaţia pentru 80 de trenuri noi în România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
tren Sageata_busines.jpg

Termenul pentru depunerea ofertelor la licitaţia de aproape un miliard de euro pentru achiziţia a 80 de trenuri în România a fost prelungit de pe 3 iunie până pe 1 iulie. Contestaţiile depuse de cehii de la Skoda şi spaniolii de la Patentes Talgo au fost admise parţial de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC)

Vineri, 17 mai, CNSC a admis în parte contestaţiile formulate de producătorii europeni de material rulant Skoda şi Patentes Talgo la licitaţia organizată de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) estimată până la 4,56 miliarde de lei, scrie economica.net.

Dacă decizia CNSC nu va fi atacată la Curtea de Apel Bucureşti, documentaţia pentru licitaţie va fi modificată.

Totodată, s-a înregistrat şi prima amânare la depunerea ofertelor. Astfel, termenul – limită a fost extins, de la 3 iunie până pe 1 iulie, conform datelor din platforma de achiziţii publice SICAP.

Cehii de la Skoda şi spaniolii de la Patentes Talgo au depus la jumătatea lunii aprilie primele contestaţii la licitaţia pentru achiziţia a până la 80 de trenuri noi ce vor circula pe căile ferate române.

În contestaţia lor, spaniolii solicitau modificarea cerinţelor licitaţiei, precum cea privind experienţa similară. Patentes Talgo era nemulţumită de faptul că ofertanţilor li se cerea să fi livrat în ultimii trei ani 40 de produse similare.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a lansat pe 3 aprilie 2019 licitaţia pentru achiziţia a până la 80 de trenuri de călători. Valoarea maximă estimată a contractului este de 4,56 miliarde de lei (957 milioane de euro), adică circa 12 milioane de euro/bucata, inclusiv servicii de mentenanţă.

Licitaţia pentru achiziţia de material rulant nou vizează iniţial 40 de trenuri electrice regionale RE-R, cu posibilitatea suplimentării cu încă 40 de rame electrice.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite