Autostrada Transilvania i-a dat bătăi de cap lui Bode: ministrul vrea să scoată la licitaţie toate cele 5 tronsoane, deşi 3 sunt în procedură de anul trecut

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lucian Bode Inquam Photos / Dan Porcutan
Lucian Bode Inquam Photos / Dan Porcutan

Autostrada Transilvania pare să-i fi dat bătăi de cap ministrului Transporturilor, Lucian Bode, acesta anunţând că luna viitoare vor fi scoase la licitaţie toate cele 5 tronsoane, deşi 3 sunt în această procedură încă de anul trecut.

„Sâmbăta trecută la Zalău, ministrul Transporturilor Lucian Bode ne-a descreţit frunţile cu mai multe replici amuzante: "urmează să fie scoase la licitaţie toate cele 5 secţiuni de pe Suplacu de Barcău-Nădăşel până la finalul lui martie" sau "constructorul român de pe tronsonul Biharia-Borş a terminat înainte de termen".

De fapt, 3 din cele 5 loturi ale Autostrăzii Transilvania (A3) dintre Suplacu de Barcău şi Nădăşelu sunt în licitaţie de anul trecut, iar sectorul Biharia-Borş încă NU este terminat, ca să se poată vorbi de finalizarea lui la timpul trecut”, a scris Asociaţia Pro Infrastructură.

„Dincolo de bâlbă (ca să nu zicem minciună), problema de fond este mult mai gravă: vedem o retorică similară cu a predecesorului său de tristă amintire, Răzvan Cuc. De exemplu, domnul Bode a insinuat că licitaţiile durează foarte mult deoarece unii constructori care nu ar avea interesul să participe pun beţe în roate, cerând clarificări şi făcând contestaţii.

Aceste formulări conspiraţioniste nu au niciun fundament logic. Este absurd ca un antreprenor să cheltuiască bani doar pentru a întârzia un proiect, fără niciun beneficiu.

Adevărul: documentaţiile puse la dispoziţie de CNAIR sunt EXECRABILE, pline de greşeli şi inadvertenţe, fiind necesare o mulţime de clarificări şi modificări. Într-un final, mulţi constructori se lasă păgubaşi şi nu mai depun ofertă, dând impresia că nu au fost interesaţi.

Tot Bode vorbeşte despre aşa-zisul "performant stat român" care s-a achitat de toate responsabilităţile faţă de antreprenori, neexistând niciun leu datorie către aceştia. Îi amintim că există zeci de contracte la care stadiul fizic este mult înaintea plăţilor. Vorbim de sute de milioane de lei neachitate de CNAIR pentru lucrări executate.

În schimb, nu am auzit nimic despre proiectele blocate de ani de zile din cauza instituţiilor implicate şi a CNAIR: exproprierile nerealizate, relocările de utilităţi întârziate, autorizaţiile de construire neemise, avizele şi acordurile lipsă. Oare tot antreprenorii au complotat ca statul român să nu rezolve aceste probleme?”, notează asociaţia.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite