Black Friday 2019. Estimare: Românii vor cumpăra online în valoare de 1,2 miliarde de lei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Oamenii cumpără televizoare la un supermarket în timpul reducerilor de Black Friday  în Sao Paulo Brazilia FOTO EPA EFE Sebastiao Moreira

Black Friday îşi va continua trendul ascendent, iar ediţia de anul acesta va aduce o creştere cu 25% a valorii tranzacţiilor online comparativ cu anul trecut, ajungând la peste 360 milioane de lei. În acelaşi timp, valoarea totală a cumpărăturilor online, inclusiv achitate cu numerar la livrare, va înregistra o creştere similară, arată o estimare realizată de platforma de plăţi online PayU România.

„Investiţiile constante şi susţinute ale furnizorilor de servicii de plată online, cât şi ale comercianţilor în noi tehnologii şi în educaţia cumpărătorilor, au transformat Black Friday în cel mai aşteptat eveniment în e-commerce. De la an la an, tot mai mulţi români văd că este mai simplu, mai sigur şi mai rapid să cumpere şi să plătească online. Ne aşteptăm ca întreaga valoare a tranzacţiilor să crească cu 20% şi să ajungă la 1,2 miliarde de lei, incluzând atât pe cele achitate online, cât şi cumpărăturile cu numerar la livrare", a declarat Marius Costin, Country Manager PayU România.

IT&C rămâne în topul preferinţelor românilor

Vânzările produselor din categoriile fashion, home & deco şi turism înregistrează creşteri constante de la an la an, dar în topul preferinţelor românilor vor rămâne produsele IT&C (electronice şi electrocasnice), urmate de fashion (îmbrăcăminte, încălţăminte, accesorii).

Valorea medie a coşului de cumpărături reprezintă un indicator relevant al unui eveniment de e-commerce tot mai matur. Anul cesta, estimările arată că va înregistra o uşoară scădere de 4% faţă de anul trecut, ajungând la 650 LEI.

Comportamentul românilor în ceea ce priveşte plăţile online

Încrederea românilor în cumpărăturile online este în continuă creştere, aceştia alegând modalităţi de plată rapide şi sigure. Plata cu un singur click va avea şi anul acesta o pondere semnificativă pe 15 noiembrie, urmând ca 70% dintre plăţile online să fie efectuate cu un singur click, conform estimărilor PayU România.

În acelaşi timp, 40% din valoarea totală a tranzacţiilor procesate vor proveni din plăţile cu un card în rate fără dobândă. Valoarea medie a coşului de cumpărături plătit cu un astfel de card este, în medie, cu 50% mai mare decât coşul mediu de cumpărături obişnuit.

„Ediţiile anterioare de Black Friday ne-au arătat că românii se pregătesc în avans pentru cel mai important eveniment de shopping al anului. Aceştia verifică fiecare categorie de produse de care sunt interesaţi şi îşi pregătesc lista de cumpărături, în timp ce îşi înregistrează cardurile în sistemul comercianţilor, pentru plăţi rapide şi sigure, efectuate cu un singur click. De exemplu, eMAG a anunţat că peste 1 milion de persoane şi-au înregistrat deja cardurile în aplicaţia eMAG, pentru a putea plăti cu un singur click”, a adaugat Marius Costin.

Cumpărători din întreaga lume aleg comercianţi români

Anul trecut, aproximativ 10% din totalul plăţilor online de Black Friday au fost tranzacţii efectuate cu un card emis într-o altă ţară. În timp ce persoane din ţări exotice precum Australia, Japonia, Coreea de Sud sau Singapore au cumpărat produse de la magazinele online româneşti care au avut promoţii de Black Friday, Ungaria şi Regatul Unit vor rămâne şi anul acesta în topul ţărilor de unde vor fi efectuate cele mai multe plăţi online.

„Comerţul electronic transfrontalier este principala tendinţă pe o piaţă digitală fără frontiere, iar Black Friday confirmă în fiecare an acest lucru. Cumpărători din toată lumea cumpără din România şi tot mai mulţi români îşi extind căutarea pentru produsele preferate şi pe platformele din afara ţării. Acest lucru indică doar faptul că magazinele online româneşti trebuie să fie gata pentru cumpărători internaţionali, dar şi să îşi extindă afacerile în afara ţării. PayU este un partener de încredere pentru a facilita acest proces”, a încheiat Marius Costin.

Printre retailerii din portofoliul PayU care vor participa la ediţia Black Friday de anul acesta se numără: eMAG, FashionDays, PC Garage, Altex, Elefant, Flanco, Jysk, Kika, Vivre, F64, iStyle.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite