Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

Blocaj pentru primii kilometri de autostradă din Moldova. Comisia Europeană cere clarificări

5
5 Feb 2020 17:58:11
Autor: Elena Deacu
CE vrea să ştie cum protejează România cele trei situri Natura 2000 de pe traseul Centurii Bacău
CE vrea să ştie cum protejează România cele trei situri Natura 2000 de pe traseul Centurii Bacău

Centura ocolitoare a Bacăului, ce reprezintă primii kilometri de autostradă din Moldova, prezintă probleme de mediu, iar Comisia Europeană a cerut clarificări cu privire la impactul ei asupra siturilor Natura 2000, scrie G4Media.

Mai precis, o scrisoare trimisă de Directoratul general regional al Comisiei Europene către Ministerul Fondurilor Europene cere măsuri concrete de conservare pentru cele trei situri Natura 2000 de pe traseul centurii (Siretul Mijlociu, Lacurile de Acumulare Buhuşi-Bacău Bereşti şi Piatra Şoimului-Scorţeni-Gârleni), potrivit sursei citate. De asemenea, oficialii europeni se arată îngrijoraţi că proiectul ar putea afecta pădurile de plop alb şi salcie albă din regiune şi cere României dovezi că nu va exista un asemenea impact.

În plus, Comisia Europeană a solicitat lămuriri în ceea ce priveşte procesul de achiziţii, arătând că lipsesc indicatorii de progres. Oficialii europeni au semnalat şi neclarităţi legate de costurile de mentenanţă ale autostrăzii, arătând că sumele indicate de autorităţi diferă semnificativ de cele care apar în alte proiecte similare, precum autostrada Sibiu – Piteşti.

Centura ocolitoare a Bacăului reprezintă primii kilometri în regim de autostradă din Moldova. Investiţia de aproximativ 670 de milioane de lei, fără TVA, a demarat în teren în martie 2019, iar constructorul are de executat aproape 31 de kilometri în total, din care 16,3 km de autostradă (A7) şi 14,5 km de drum naţional.

Recent, Comisia Europeană mai a trimis României o scrisoare prin care solicită clarificări cu privire la Autostrada Piteşti-Sibiu, datorită faptului că ţara noastră nu a explicat cum va proteja siturile Natura 2000 aflate pe traseul viitoarei autostrăzi. Un exemplu des citat în presă a fost cel al gândacului Morimus Funereus.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

5 Comentarii

Bibi Loi
5.02.2020, 19:33:27

Dupa ce si-au dezvoltat tarile cum au vrut, fara sa mai tina cont de niciun plop alb, acum birocratii UE ne baga pumnul in gura cu PROTECTIA MEDIULUI. Romania sa ramana o salbaticie, dar naturala 100%.

+4 (8 voturi)
Vasile Preda
7.02.2020, 22:54:15

In Germania sunt autostrăzi peste tot și nu se pune nicio problemă de mediu. În schimb, au făcut orice le-a stat în putință, au găsit toate pretextele să nu acorde un leu României. Uniunea Europeană a devenit un obstacol în calea dezvoltării României pe termen lung. Suntem în fața unui plan Valev pe cale să se realizeze și nu mai există persoane care să-i oprească. PS - Chinezii au făcut progrese importante în Munte Negru. Sunt 16 tuneluri mari de autostrada, unele dintre ele fiind deja făcute.

+1 (1 vot)
Charles Franc
5.02.2020, 20:02:29

ca de obieci, de la Bruxelles doar ni se arata banii, si cand e vorba sa ii si dea, agsesc tot felul de pretexte pentru amanare, de ajungem sa fazam proiectele... e bine in shcimb ca batul ni se arta mereu fara manare, , asa cum a fost la referendumul pentru familie, asa cum e in cazul ditrau.....si in multe alte cazuri

+2 (6 voturi)
anti/propagandişti
5.02.2020, 21:13:29

Comentariu considerat abuziv.

Q Q
5.02.2020, 23:52:11

E vina miticilor de la centru. Chiar nu putem sa facem o autostrada - dam de-a moaca ajutoare sociale dar sa investim in programe de infrastrura nu putem ! E absolut ridicol. Rusine!

+2 (2 voturi)