Blue Air: Creditul de salvare nu este un fond nerambursabil, ci un împrumut cu dobândă preferenţială acordat în situaţie de criză majoră

0
Publicat:
Ultima actualizare:
blue air

Operatorul aerian român Blue Air a precizat, într-un „Manifest” că solicitarea sa privind creditul de salvare de 45 de milioane de euro, nu înseamnă că nu va rambursa banii, ci că solicită guvernului o dobândă preferenţială, având în vedere criza majoră generată de pandemie.

"Luna trecută, totul s-a schimbat. Restricţiile de zbor şi de călătorie au devenit din ce în ce mai stricte în toată Europa, iar mare parte din aeronavele lumii s-a aşezat treptat la sol", spun reprezentanţii companiei, argumentând că ”sutele de ingineri specializaţi în aeronautică, miile de piloţi, însoţitori de bord şi specialişti români care au construit Blue Air s-au asigurat că românii pot zbura acolo unde au nevoie”.

În tot acest timp, numărul pasagerilor săi s-a redus zilnic, iar odată cu instalarea stării de urgenţă în România, Blue Air a demarat programul „Te aducem acasă”, asigurându-se că au suficiente zboruri pentru cei care cumpăraseră bilete pentru luna aprilie şi doreau să vină acasă mai devreme, înainte de suspendarea temporară a zborurilor.

"În luna martie, mai puţin de 30% din personalul nostru a continuat să zboare, să organizeze dezinfectarea navelor după fiecare zbor, să întreţină aeronavele, şi să tranforme altele în cargo. Ceilalţi au intrat în telemuncă, sau în concedii rămase neefectuate de anul trecut. Unii au asigurat conceptul şi autorizarea activităţii temporare de cargo.

Alţii au continuat organizarea de zboruri speciale, chartere sau de repatriere, încercând să contribuie cu cât este posibil la lupta cu pandemia. Acum, peste 90% dintre colegii noştri sunt în şomaj tehnic. Ei vor să ajute şi se simt neputincioşi, la fel ca mare parte din concetăţenii noştri", mai arată compania.

 Compania Blue Air subliniază că este hotărâtă să continue să zboare.

"Ştim ce avem de făcut şi am demonstrat până acum că reuşim să facem ceea ce ne propunem. Dar, pentru a ne putea mentine activitatea, avem nevoie de sprijin financiar temporar.

În situaţia actuală, pentru a putea traversa cu bine această perioadă şi pentru a continua să ne servim pasagerii şi să plătim sume substanţiale la bugetul de stat, avem nevoie de sprijin temporar, sub forma unui credit, care să asigure Blue Air lichiditatea necesară menţinerii capacităţii de zbor şi a locurilor de muncă în această perioadă dificilă", precizează compania.

Creditul de salvare nu este un fond nerambursabil, ci un împrumut cu dobandă preferenţială acordat unei companii, într-o situaţie de criză majoră.

"Avem capacitatea de a rambursa acest credit şi dobânzile aferente. De aceea, luna trecută am depus la Guvernul României solicitarea noastră formală şi suntem încrezători că orice analiză de risc şi oportunitate va duce la o soluţionare pozitivă a cererii noastre de finanţare. În caz contrar, piaţa pe care nu o vom mai putea deservi noi, o companie românească, va fi preluată de operatori străini care nu vor contribui la bugetul de stat al României şi nu vor lua decizii având în minte interesul românesc.

Vom asista cu tristeţe la irosirea eforturilor unei generaţii de iubitori români de zbor şi de aeronave, la reducerea la minim a operaţiunilor unei companii româneşti reputabile, care concurează de la egal la egal cu marile linii aeriene europene. Vom pierde mii de locuri de muncă de înaltă calificare, atât direct la Blue Air cât şi la companiile de pe fluxul nostru de valoare adaugată, aeroporturi, operatori la sol. Vom asista la pierderea efectului de multiplicare în economie creat de existenţa unui operator de transport local, cu cotă de piaţă semnificativă", mai afirmă reprezentanţii companiei.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite