Calea ferată Gara de Nord - Aeroportul Otopeni a intrat în linie dreaptă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Marţi s-a emis autorizaţia de construire pentru legătura feroviară Gara de Nord - Aeroportul Henri Coandă, a anunţat Ovidiu Sîrbu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, scrie Hotnews.

Costurile sunt de aproximativ 400 de milioane lei. Lucrarea va conţine şi un viaduct lung de 1,5 kilometri care va supratraversa DN1 în zona aeroportului. Lucrările ar trebui să fie gata în mai 2020, înainte de meciurile organizate de Bucureşti la Campionatul European de fotbal.

„Astăzi am semnat autorizaţia de construire pentru legătură feroviară dintre Aeroportul Otopeni şi Gara de Nord, fiind primul proiect din ţară de acest fel. Astfel, toţi călătorii care tranzitează aeroportul vor beneficia de această legătură alternativă cu centrul oraşului”, a spus Ovidiu Sîrbu, secretar de stat Ministerul Transporturilor, citat de Hotnews.

”Categoria de importanţă a construcţiei este <B> (construcţie deosebită) şi este stabilită de proiectant în conformitate cu prevederile legale”, se arată în Autorizaţia de construire nr. 66/20.08.2019 emisă de Ministerul Transporturilor şi citată de Club Feroviar.

Documentul vizează ”Etapa 1 – Viaduct C.F. km 18+550 – km 19+057 – fundaţii, elevaţii pile şi pereţi mulaţi” din cadrul obiectivului de investiţie ”Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti – Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportl Internaţional Henri Coandă Bucureşti”. În traducere liberă, pe înţelesul tuturor, este vorba de racordul de 3 km de la Halta Odăile, din linia ferată existentă Bucureşti – Urziceni, până la aerogară.

Asocierea Arcada - ISPCF SA – DB Engineering & Consulting GMBH va conecta aeroportul Otopeni la reţeaua feroviară, printr-un contract de 398,16 milioane lei fără TVA. CFR a semnat în iunie contractul la sediul Ministerului Transporturilor.

Proiectul "Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti", Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti (proiectare şi execuţie)" prevede realizarea unei noi linii de cale ferată în lungime de 2,95 km, din care 1,52 km va fi un viaduct care va supratraversa DN1. Proiectul se va termina într-o staţie supraterană peste sensul giratoriu din dreptul parcării de la terminalul sosiri (T1) al aeroportului.

Contractul are oficial o durată de 14 luni (2 luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie), însă reprezentanţii CFR dau ca termen de finalizare mai 2020, chiar înainte de meciurile organizate de Bucureşti în cadrul EURO 2020 (Campionatul eropean de fotbal).

În paralel, CFR mai desfăşoară un contract cu Porr Construct pentru dublarea liniei de cale ferată (8 km) între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti, proiect în valoare de 50,5 milioane lei, cu finanţare asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat.

Citeşte şi: 

Disperarea unei proprietare care ar putea rămâne pe drumuri din cauza căii ferate Gara de Nord – Aeroportul Otopeni: „Ne scot din casă ca pe timpul lui Ceauşescu“

CFR susţine că trenul spre Otopeni nu afectează clădirile de pe traseu. Ce se întâmplă cu utilităţile în locul cărora vor fi montaţi stâlpi

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite