Care sunt cei mai doriţi angajatori din România. Multinaţionalele domină top 10

0
Publicat:
Ultima actualizare:
oracle cladire

Companiile multinaţionale ocupă primele 10 locuri în topul celor mai doriţi angajatori din România, pachetul salarial fiind principalul motiv pentru care un angajat alege o anumită companie.

Acestea sunt rezultatele studiului „Cei Mai Doriţi Angajatori”, realizat de Catalyst Solutions, derulat în perioada martie-mai a acestui an. Studiul dezvăluie percepţiile candidaţilor în raport cu angajatorii care activează în România. Acesta sondează gradul de atractivitate al brandurilor de angajator, precum şi aşteptările pe care candidaţii le au de la aceştia.

Primele 10 locuri sunt ocupate de companii multinaţionale, de nume mari care activează în România: Oracle, Continental România, Microsoft, IBM, Amazon, OMV Petrom, Grup Renault România, Vodafone, Google şi Bosch România.

Angajatori care activează în industriile IT, Automotive, Finance, Banking, Telecom sau FMCG se regăsesc printre cele mai puternice 20 de branduri nominalizate de participanţii la studiu ca top 3 companii pentru care şi-ar dori să lucreze.

Prezenţa unei companii la nivel naţional, alături de numărul mare şi diversitatea oportunităţilor de carieră sunt aspecte care pot influenţa locul ocupat de o companie în topul Cei Mai Doriţi Angajatori.

Imagine indisponibilă

Sursa: Catalyst Solutions, studiul Cei Mai Doriţi Angajatori 2018

Într-o piaţă foarte aglomerată cu oportunităţi de carieră şi luând în calcul reducerea semnificativă a numărului de candidaţi, una dintre provocările majore ale companiilor din România constă în atragerea candidaţilor potriviţi. În acest context, nevoia de diferenţiere a brandului de angajator este din ce în ce mai mare. Cum mă situez în topul preferinţelor grupului meu ţintă în raport cu competiţia? Câţi candidaţi mă cunosc versus câţi mă iau în considerare pentru un job? În ce măsură aspectele cu care mă asociază potenţialii candidaţi reprezintă criterii importante în alegerea unui job? Acestea sunt doar câteva dintre întrebările la care oferă răspuns Studiul Cei Mai Doriţi Angajatori, reprezentând un instrument de referinţă pentru a înţelege comportamentul grupului ţintă şi percepţia externă pe care o are brandul de angajator”, declară Dumitriţa Ghenciu, Employer Branding Consultant, Catalyst Solutions.

Oracle este recunoscut pe piaţa din România pentru cultura sa organizaţională, pentru oportunităţile de dezvoltare şi pentru mediul de lucru prietenos şi inspiraţional. Angajaţii noştri formează o comunitate bazată pe colaborare, pe pasiuni şi interese comune şi pe cultivarea hobby-urilor din afara sferei profesionale. Prin toate tipurile de activităţi de dezvoltare pe care le organizăm - atât cele pentru angajaţi, cât şi cele destinate formării studenţilor şi tinerilor profesionişti – ne luăm angajamentul unui transfer de know-how către piaţa muncii din România. Ne dorim să contribuim la crearea unui mediu sustenabil de dezvoltare în economia locală, atat la nivel de tehnologie, cât şi de business”, susţine Cristina Stoica, HR Director România în cadrul Oracle.

„Brandul nostru de angajator este definit la nivel global, adaptat şi implementat la nivel local, ceea ce ne permite să fim autentici şi să câştigăm încrederea potenţialilor noştri candidaţi. Ne dorim să fim abordabili, uşor de înţeles, dar în acelaşi timp dinamici şi să inspirăm încredere. Pentru a ne asigura că suntem astfel percepuţi, suntem în permanent contact cu potenţialii noştri candidaţi, fie că vorbim despre începători – prin intermediul gamei largi de colaborări universitare pe care le derulăm, fie că vorbim despre persoane cu experienţă – prin participarea la conferinţe profesionale, hackathoane şi alte evenimente de profil. Bineînţeles, activitatea online a crescut foarte mult în ultimii ani şi ne asigurăm că suntem vizibili şi pe aceste canale, prin site modern, pagini de social media şi banere pe cele mai importante site-uri”, spune Maria Marcovici, Continental Romania, Coordonator National Employer Branding Continental.

Cele mai importante criterii care influenţează alegerea unui angajator

Studiul Cei Mai Doriţi Angajatori oferă informaţii cu privire la criteriile care stau la baza deciziei în funcţie de care candidaţii îşi aleg compania preferată.

Dacă în 2013, candidaţii luau în considerare 10 angajatori pentru angajare, în prezent numărul acestora aproape s-a dublat, ceea ce sugerează rafinarea procesului decizional al candidatului anului 2018. În acest context, angajatorii sunt responsabili de îmbunătăţirea ofertei puse la dispoziţie tinând cont atât de factorul uman, cât şi de o serie de criterii mult mai complexe.

Pe primul loc rămâne, cu o importanţă ridicată, pachetul salarial constituit atât din venit, cât şi din beneficii (81%), urmat îndeaproape de siguranţa locului de muncă (60%). Se remarcă totuşi, o creştere în top a criteriului ce denotă flexibilitatea în cadrul jobului (57%), devenind astfel al 3-lea cel mai important aspect la care se raportează candidaţii. Aproape la fel de important pentru candidatul anului 2018 este ca angajatorul să ofere o atmosferă de lucru plăcută şi ca managementul companiei să încurajeze şi să susţină dezvoltarea profesională.

Imagine indisponibilă

Sursa: Catalyst Solutions, studiul Cei Mai Doriţi Angajatori 2018

Care sunt canalele folosite de respondenţi atunci când vor să afle mai multe informaţii despre companii şi oportunităţile de carieră?

Studiul Cei Mai Doriţi Angajatori analizează canalele de comunicare şi frecvenţa cu care acestea sunt utilizate de candidaţi pentru a se informa cu privire la oportunităţi de carieră şi angajatori.

Rezultatele studiului subliniază faptul că angajatorii trebuie să acorde o atenţie specială paginilor de carieră proprii, acestea reprezentând principalele surse de informare pentru candidaţi (72%). Totodată, sunt motivaţi să investeasacă din ce în ce mai multe resurse în a oferi o experienţă cât mai plăcută şi favorabilă dezvoltării angajaţilor, aceştia fiind ambasadorii brandului de angajator, canal de informare ce ocupa locul doi în cele mai sus cotate canale de informare (67%).

Imagine indisponibilă

Sursa: Catalyst Solutions, studiul Cei Mai Doriţi Angajatori 2018

Site-urile de joburi, precum www.hipo.ro, nu îşi pierd nici ele din importanţă, fiind al 3-lea cel mai frecvent utilizat canal de informare de către candidaţii aflaţi în căutarea unui job (60%), respectiv canalul principal atunci când aceştia intenţionează să aplice pentru un loc de muncă. Imediat următoarele canale sunt reprezentate de colegi sau prieteni, LinkedIn, dar şi târguri de carieră. Celelalte surse importante de informare sunt reprezentate de paginile de Facebook ale companiilor, comunităţile profesionale online, dar şi newsletterele/ mailurile de informare şi evenimentele online (ca webinarii, târguri de joburi online) – ce par a contura viitorul din această perspectivă.

Mediul online de comunicare este unul vital în informarea şi atragerea candidaţilor, însă interacţiunea directă, informală cu angajatorul este sursa ce le conferă cea mai mare încredere, conform rezultatelor studiului Cei Mai Doriţi Angajatori. Candidaţii caută în continuare să interacţioneze cu reprezentanţii companiilor în cadrul evenimentelor de business sau dezvoltare profesională, la târguri de carieră, evenimente în cadrul universităţilor sau la sediul companiei.

Rezultatele studiului Cei Mai Doriţi Angajatori din acest an se bazează pe informaţiile colectate în urma unui chestionar online în perioada martie – mai 2018. La studiu au participat 12.567 de respondenţi cu studii superioare, atât juniori, cât şi candidaţi cu experienţă din toată ţara. 

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite