Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

Cătălin Urtoi: România nu va avea capacitate financiară să facă până în 2030 autostrada Iaşi-Târgu Mureş, dar şi autostrada Bacău-Braşov

7
8 Dec 2021 20:57:03
Autor: News.ro
Cătălin Urtoi: România nu va avea capacitate financiară ca să facă până în 2030 A8 şi A13,Foto: News.ro
Cătălin Urtoi: România nu va avea capacitate financiară ca să facă până în 2030 A8 şi A13,Foto: News.ro

Vicepreşedintele Asociaţiei "Împreună pentru A8" Cătălin Urtoi susţine că i-a cerut ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, ca banii pentru autostrăzi să nu mai fie împărţiţi politic, arătând că nu vor exista fonduri suficiente pentru a finaliza până în 2030 atât autostrada Iaşi-Târgu Mureş, cât şi autostrada Bacău-Braşov.

"Am întrebat specialiştii din Ministerul Transporturilor care sunt sumele alocate de către minister prin cele patru surse de finanţare până în 2027-2030 (POIM, PNRR, POT şi Bugetul de Stat)? Mi s-a răspuns că în cazul A7, pentru tronsoanele de la Ploieşti până la Paşcani finanţarea va fi integral prin PNRR, iar pentru tronsoanele de la Paşcani la Siret s-a alocat suma de 600 milioane euro. Pentru A8, pentru tronsoanele Tg. Mureş-Miercurea Nirajului şi Leghin-Tg. Neamţ (Moţca) va fi finanţare integrală prin PNRR. Pentru tronsonul Miercurea Nirajului-Leghin s-a propus suma de un miliard euro, iar pentru tronsonul Motca - Leţcani - Ungheni s-a propus suma de 875 milioane euro. Pentru Autostrada A13 Bacău-Braşov s-a propus suma de 2,482 miliarde euro", a scris Cătălin Urtoi pe Facebook, după întâlnirea reprezentanţilor societăţii civile, la Parlament, cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. 

Urtoi a explicat că i s-a transmis că "sumele prin PNRR sunt definitive, în timp ce restul finanţărilor sunt doar propuneri".

"După citirea acestor sume, eu am intervenit şi am propus domnului ministru al Transporturilor să nu se mai împartă banii politic, câte puţin pentru fiecare proiect şi fără să se finalizeze acel proiect. Suntem prea săraci ca să împrăştiem astfel banii! România nu va avea capacitate financiară ca să facă până în 2030 A8 şi A13, iar din ambiţia unora, ambiţie care nu ţine cont de logica economică, riscăm sa ne trezim în 2030 cu două autostrăzi începute şi neterminate! Am propus ca banii să fie direcţionaţi spre una singură, cea mai avansată, iar Guvernul României să se mobilizeze şi s-o termine până în 2030”, a susţinut Cătălin Urtoi, vicepreşedinte al asociaţiei ”Împreună pentru A8”. 

Mai mulţi reprezentanţi ai societăţii civile din Moldova s-au întâlnit, miercuri după-amiază, cu ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu şi cu liderul PSD Marcel Ciolacu, pentru a le transmite că proiectul autostrăzii A8 (Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş) se află în pericol, întrucât a fost retrogradat în planul de priorităţi al Guvernului.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

7 Comentarii

fact check
8.12.2021, 21:07:55

eh...inca o data ramane coltul ala de tara, moldova, nebagata in seama. Si sa te mai mire cu cine voteaza aia.

-1 (1 vot)
Petrean Ion
8.12.2021, 21:30:25

limberalii votati de vestici se aliaza cu pesedeaua istetule

m wakki
8.12.2021, 21:34:13

Păi degeaba votează că toți îi mint și le dau cu flit Până la votare, ar fi o idee bună ca orice politician care vine prin părțile alea, de 24 ianuarie sau în orice altă zi, să fie luat cu pietre

m wakki
8.12.2021, 21:29:05

Nu e vorba de capacitate financiară ci de voință Voință politică să faci autostrăzi Voință politică să retezi corupția care se învârte în jurul construcției de autostrăzi Nu avem așa ceva Grindianu și pesedeii sunt acum lupi puși paznici la oi

+1 (1 vot)
m wakki
8.12.2021, 21:30:08

Numai pe pensii speciale se duc bani cu care s-ar putea construi câte 500 km de autostradă, în fiecare an Capacitate financiară este, dar nu pentru asta

+2 (2 voturi)

Vezi toate comentariile (7)

Modifică Setările