Ce au de făcut pasagerii afectaţi de suspendarea zborurilor cu Boeing 737 Max

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Boeing 737 MAX 8 FOTO EPA EFE
Boeing 737 MAX 8 FOTO EPA EFE

Pasagerii companiilor aeriene care aveau în plan călătorii în şi către Europa se pot aştepta la haos, odată cu decizia Agenţiei Europene pentru Siguranţa Aviaţiei de a închide spaţiul aerian pentru aeronavele de tip Boeing 737-8 MAX.

Reprezentanţii AirHelp, companie care ajută pasagerii să înţeleagă care sunt drepturile lor şi să primească despăgubiri pentru zboruri întârziate, anulate sau suprarezervate, dă o serie de sfaturi cu privire la ce trebuie să facă pasagerii care urmează să zboare cu aeronave de tip Boeing 737-8 MAX.

Cât de perturbate vor fi zborurile pasagerilor companiilor aeriene?

Reprezentanţii AirHelp susţin că se vede deja impactul supra-turismului în industria aeriană şi se aşteaptă ca numărul de pasageri să crească în fiecare an. „Ţinând cont de aceste lucruri, foarte multe companii aeriene nu au capacitatea de a utiliza alte aeronave pentru surplusul de pasageri. În mod normal, companiile aeriene nu au o aeronavă de rezervă pentru fiecare zbor operat. Dacă companiile aeriene acţionează rapid şi privesc în viitor, ar putea evita problemele prin redistribuirea zborurilor. Oricum, fără o atitudine proactivă, această situaţie poate duce la anularea sau supra-rezervarea curselor şi, în ultimă instanţă, la refuzul îmbarcării pasagerilor”, spun ei. 

Dar pentru că Uniunea Europeană a fost cea care a decis închiderea temporară a spaţiului aerian pentru Boeing 737 MAX, următoarele anulări de curse, din cauza avionului programat să opereze rutele, sunt considerate cazuri de excepţie. Prin urmare, pasagerii nu beneficiază de compensaţii potrivit Directivei EC261/2004.

„Ne pare tare rău pentru familiile pasagerilor care au murit în tragicul accident al Ethiopian Air, şi salutăm decizia EASA de a interzice operarea avioanelor MAX întrucât siguranţa în industria aeriană primează”, spune AirHelp. 

Dacă un zbor comercial se anulează ca urmare a deciziei EASA, ce soluţii au pasagerii lui? Un asemenea eveniment este acoperit de asigurarea de călătorie?

AirHelp susţine că dreptul consumatorului la compensaţie depinde în primul rând de circumstanţe - se poate lua în calcul aeroportul de pe care decolează sau cel de destinaţie -, şi în al doilea rând de felul în care ţara de origine a companiei aeriene a reacţionat la problemele mecanice ale Boieing-ului.

Zborurile perturbate din vina companiei aeriene, de cele mai multe ori, permit pasagerului să ceară despăgubiri conform directive europene, indiferent dacă aceasta a avut asigurare sau nu.

Oricum, dat fiind faptul că, în mod oficial, mai multe ţări din întreaga lume – în special China, Indonezia, Singapore, Australia, Malaezia, Oman, India, Irlanda şi statele Uniunii Europene au decis să ţină la sol aeronavele 737 MAX pe motive de siguranţă, aceast lucru fiind considerat o circumstanţă extraodinară, legislaţia de călătorii (ex. Directiva Europeană EC261, Convenţia de la Montreal etc.) nu permite pasagerului dreptul la compensaţii.

Ar trebui pasagerii să-şi reprogrameze viitoare zboruri care urmau a fi operate cu Boeing 737 MAX?

Da, pasagerii ar trebui să-şi reprogrameze zborurile, pentru că nu există niciun indiciu cu privire la momentul în care interdicţia pentru Boeing 737 MAX va fi ridicată, recomandă reprezentanţii AirHelp.

Potrivit lor, pasagerii ar trebui să ia în calcul mai degrabă reprogramarea călătoriei cu o altă aeronavă decât anularea acesteia, pentru că pasagerii care îşi anulează călătoria nu vor fi sub nicio formă eligibili pentru compensaţii.

Pasagerii nu au dreptul la despăgubire sau rambursarea banilor pentru biletele achiziţionate dacă decid să-şi anuleze călătoria. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite