Ce înseamnă amânarea plăţii ratelor la CEC: luna următoare veţi avea de plătit două rate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
CEC Bank FOTO Facebook
CEC Bank FOTO Facebook

Clienţii CEC Bank care solicită amânarea plăţii ratelor, pe perioada stării de urgenţă, vor fi nevoiţi să plătească ulterior, cumulat, toate ratele decalate, fără a beneficia de o eşalonare.

Pe fondul crizei epidemiologice cu COVID-19, CEC Bank a anunţat luni că este pregătită să susţină amânarea pentru 30 de zile a plăţii ratelor la toate creditele acordate persoanelor fizice. Banca nu va considera că există o întârziere dacă anumiţi clienţi nu vor putea să se deplaseze la bancă. Astfel, clienţii persoane fizice vor putea să-şi plătească ratele oricând, în termen de maximum 30 de zile de la scadenţă. Pentru perioada de amânare de 30 de zile, nu se vor aplica penalităţi, iar clienţii nu vor fi raportaţi la Biroul de Credit. Durata contractului va rămâne neschimbată, deci nu va fi necesară semnarea unor acte adiţionale. Măsura este valabilă pentru toate creditele: pentru locuinţe, pentru consum sau pentru limite de credit prin carduri.

Presiune asupra bugetului personal

Cu toate acestea, la următoarea scadenţă, clienţii CEC Bank vor trebui să plătească deodată toată suma datorată amânată, ceea ce va însemna o presiune financiară asupra bugetului personal.

CEC nu a oferit clienţilor o soluţie de eşalonare la plată a ratelor amânate. Banca ne-a explicat că este vorba despre o situaţie atipică, în contextul în care a fost declarată starea de urgenţă, iar amânarea plăţii ratelor este o măsură luată pentru a preveni răspândirea acestui virus, pentru ca cetăţenii să nu se deplaseze în spaţiul public foarte mult. CEC Bank are clienţi în principal în mediul rural, unde plata ratelor se face preponderent cu bani cash, prin deplasare la bancă.

„Nu înseamnă o reeşalonare. Noi presupunem că cei care sunt bun-platnici şi au resursele financiare vor plăti. Nu e nevoie să reeşalonezi în 2-3 bucăţi o rată. Ne asumăm buna credinţă a cetăţenilor şi a clienţilor noştri că de fapt nu îşi plătesc rata pentru că nu vor, ci pur şi simplu pentru că se află într-o situaţie atipică şi nu pot să vină sau să disponibilizeze banii respectivi”, ne-au spus reprezentanţi ai băncii.

De altfel, banca a îndemnat clienţii să îşi ramburseze ratele chiar şi în această perioadă, având în vedere că la următoarea scadenţă vor avea o presiune mai mare asupra bugetului, având de rambursat şi rata amânată şi rata scadentă din luna respectivă.

Întrebaţi ce vor face dacă anumiţi clienţi nu vor putea plăti ratele bancare cumulate, reprezentanţii băncii ne-au spus că îşi vor adapta măsurile, la fel ca în cazul în care autorităţile decid să prelungească starea de urgenţă dincolo de cele 30 de zile anunţate. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite