Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

Ce salarii au cei 5.500 de angajaţi ai CFR Marfă şi cum poate scăpa compania de executarea silită. Propunerile specialiştilor în insolvenţă

2
24 Feb 2020 09:51:32
Autor: Afrodita Cicovschi
FOTO ADEVĂRUL
FOTO ADEVĂRUL

CFR Marfă şi CITR, parte a Impetum Group, au transmis vineri, 21 februarie 2020, la Tribunalul Bucureşti, planul de concordat al transportatorului feroviar, organizaţie care urmează să fie restructurată prin procedura de concordat preventiv, au informat luni specialiştii în insolvenţă.

”Planul de redresare se bazează pe 2 mari piloni: eficientizarea operaţională, astfel încât compania să genereze profit operaţional din cel de-al doilea an al derulării procedurii de concordat preventiv şi obţinerea de venituri prin valorificarea şi darea în plată a activelor neproductive ale companiei, cu scopul capitalizării sale şi al achitării creanţelor istorice”, a anunţat luni CITR.
 
Printre măsurile de eficientizare operaţională sunt menţionate: creşterea, din 2020, a volumului de mărfuri transportate prin implementarea unei politici comerciale la preţuri competitive, structurarea parcului de material rulant conform nevoilor clienţilor, reducerea cheltuielilor de exploatare, reducerea cheltuielilor cu închirierea de vagoane prin investiţii în parcul propriu, înfiinţarea unui departament de restructurare cu obiective clare, reorganizarea regionalelor CFR Marfă şi a structurii centrale.
 
„Atât noi, echipa CITR, cât şi specialiştii CFR Marfă, am înţeles încă de la intrarea în proiect că este nevoie de o colaborare rapidă între echipe, motiv pentru care am reuşit să depunem planul de concordat înainte de termenul limită de 30 de zile de la deschiderea procedurii prevăzut de lege. Ne-am asumat să contribuim la restructurarea acestei companii cu impact major în economie şi de aceea am implicat în acest proiect o echipă multidisciplinară solidă, cu cei mai buni experţi în restructurare din cadrul CITR”, a declarat Aurel Podariu, senior partner CITR.
 
Planul a fost realizat în urma unei analize a activităţii curente a societăţii, respectiv a raportului dintre activele aflate în patrimoniul CFR Marfă, inclusiv din perspectiva gradului de utilizare a acestora, şi datoriile înscrise în evidenţele contabile. La data depunerii planului, activul companiei are un cuantum de 5,1 miliarde de lei, din care imobilizările corporale ating 4,7 miliarde de lei. Toate imobilizările corporale au fost evaluate de către un evaluator agreat ANEVAR, printr-un raport finalizat în luna mai 2019. 
 
Datorii de 1,3 miliarde de lei
 
Datoriile evidenţiate în contabilitatea CFR Marfă sunt în valoare de 1,3 miliarde de lei.
 
”Astfel, rezultă că activul companiei este mult superior pasivului cuprins în cadrul planului de concordat”, spun reprezentanţii CITR.
 
În definirea strategiei de redresare au fost identificate active neproductive care acoperă ca valoare datoriile istorice ale companiei. În etapa următoare, CFR Marfă împreună cu administratorul concordatar va continua demersurile de identificare a acelor active care nu sunt folosite în activitatea companiei, în vederea valorificării sau dării în plată, cu obiectivul de a degreva compania de costuri suplimentare – servicii de pază, întreţinere, reparaţii, taxe şi impozite locale. 
 
”Accesarea concordatului preventiv a avut în vedere şi contextul iminentei decizii a Comisiei Europene cu privire la recuperarea ajutorului de stat acordat CFR Marfă de către statul român. În ceea ce priveşte recuperarea ajutorului de către stat, considerăm că există soluţii  conforme cu legislaţia internă şi europeană pentru aplicarea procedurii de concordat şi tratarea, inclusiv a sumei respective, în cadrul acestei proceduri”, arată CITR.
 
Concordatul este o soluţie de prevenţie cu rolul de a asigura redresarea rapidă, desfăşurată sub supravegherea judecătorului sindic. Procesul de restructurare permite continuarea activităţii companiei şi rambursarea datoriilor conform prevederilor legale, interne şi comunitare.
 
”Următorii paşi în procedură, pe care dorim să îi implementăm accelerat, având în vedere iminenţa unor executări silite care pot bloca activitatea companiei, sunt: negocierile cu creditorii, individual sau colectiv, în prezenţa administratorului concordatar (într-un termen mai scurt decât cel maxim prevăzut de lege, respectiv 60 de zile de la depunerea planului) şi votarea planului de către creditorii care deţin cel puţin 75% din creanţe, precum şi omologarea acestuia de către judecătorul sindic, în termen de 48 de ore de la depunerea cererii de omologare. Termenul de implementare a măsurilor adoptate în plan este de 24 de luni, cu posibilitatea prelungirii”, mai arată CITR.
 
CFR Marfă estimează venituri totale de 1,095 miliarde lei în acest an, la pierderi zero, potrivit proiectului privind bugetul de venituri şi cheltuieli aferent acestui an, publicat în dezbatere de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor.
 
”În bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2020 sunt programate venituri totale cu o creştere, faţă de realizările anului precedent, cu 42,46%, a cheltuielilor totale cu o creştere cu 12,51%, societatea programând un rezultat brut echilibrat. Veniturile au fost majorate ca urmare a creşterii indicatorului mărfuri transportate, la care se adaugă transporturile militare conform convenţiei încheiate cu MAPN”, arată documentul consultat de News.ro.
 
De asemenea, compania şi-a bugetat cheltuieli totale egale cu veniturile, în sumă de 1,095 miliarde lei.
 
Cheltuielile cu personalul sunt estimate la 357,2 milioane lei. Compania are circa 5.500 de angajaţi. Câştigul mediu lunar pe salariat determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială a fost stabilit la 5.095 lei.
 
CFR Marfă estimează pentru sfârşitul anului plăţi restante de aproape 494 milioane lei şi creanţe restante de 300,7 milioane lei.
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

2 Comentarii

Sorin Constantin
24.02.2020, 10:12:22

Articol tip ,,să apărăm companiile de stat, că dacă intră privații pe piață se fac milionari pe companiile noastre, care sînt cam falimentare... Oare ce cantitate medie de marfă/angajat este transportată de CFR și care este cantitatea medie/angajat de marfă transportată de GFR... Acum vreo 2 ani am mers la Sinaia cu GFR, ieftin, lent, exceptînd călătorii, cam necivilizați, totul a fost OK, controlorul nu era ,,naș"...Întoarcerea am făcut-o cu CFR, o dezamăgire, m-am întrebat de ce încă nu au dat faliment...

toma spinu
24.02.2020, 12:17:34

Necolaiciuc are soluția salvarii CFR.