Ce spune Primăria Capitalei despre podul hobanat de la Ciurel

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primăria Capitalei transmite că proiectul Splaiul Independenţei Ciurel are finanţarea asigurată, iar problemele tehnice care l-au întârziat au fost rezolvate.

Potrivit PMB, la nivelul instituţiei s-a constituit un grup de lucru care a revizuit întregul proiect, plăţile restante către constructor au fost efectuate şi s-au prevăzut bani în buget pentru ca lucrările să poată continua. „Pe lângă problemele de ordin financiar care au fost soluţionate de urgenţă de actuala administraţie, cauzele care au generat întârzieri în derularea lucrărilor au fost de natură tehnică. Concret, proiectul iniţial a fost făcut prost, nefiind luate în calcul o serie de reţele edilitare care trebuiau deviate pentru ca lucrările să poată continua. (nici reţelele RATB de pe amplasamentul lucrării nu au fost prinse în proiect, în acest moment reprezentanţii regiei lucrând la devierea acestora). Termenul de finalizare a obiectivului de investiţii asumat iniţial de către constructor a fost decalat şi din cauza lucrărilor suplimentare care au vizat descărcări arheologice care au durat mai mult decât era previzionat”, arată instituţia într-un comunicat.

În acest moment PMB transmite că a obţinut avizul de la Ministerul Culturii privind descărcarea arheologică, iar constructorul a început lucrările la canalizarea pluvială şi alimentare cu apă, dar şi la noul traseu al conductelor de apă industrială Cet Grozăveşti. De asemenea, s-a semnat încredinţarea către ENEL pentru relocarea şi devierea reţelelor electrice din zonă.

Termenul estimat de constructor pentru finalizarea nodului rutier este noiembrie 2018.

„Având în vedere vechimea documentaţiei în baza căreia a fost atribuită lucrarea şi problemele identificate pe parcursul desfăşurării lucrărilor, a fost analizată adoptarea unei noi soluţii de realizare a tronsoanelor 2 şi 3 ale acestui obiectiv, în concordanţă şi cu prevederile PMUD Bucureşti- Ilfov. Astfel, în urma grupului de lucru format la nivelul Primăriei Municipiului Bucureşti cu reprezentanţi ai proiectantului şi reprezentanţi ai Primăriei Sector 6, s-a stabilit un nou traseu în imediata vecinătate, minim invaziv în privinţa exproprierilor şi implicit a costurilor acestora, iar acest proiect va fi integrat în PUZ-ul coordonator Sector 6”, mai arată PMB.

Instituţia transmite că nodul suprateran „Virtuţii” este compus din podul hobanat care traversează râul Dâmboviţa şi o serie de pasaje denivelate care asigură traversarea bulevardului Virtuţii şi conexiunile acestuia cu direcţiile principale de mers - Splaiul Independenţei - Autostrada A1.

Asigurarea direcţiilor de mers în nodul rutier se face prin intermediul unui număr de 13 pasaje rutiere, a unui pasaj dublu peste şoseaua Virtuţii şi a unui pod hobanat peste râul Dâmboviţa.

PMB mai arată că podul hobanat este realizat în proporţie de aproximativ 85,5%, în timp ce întregul tronson Nod rutier „Virtuţii” este realizat în procent de 58%.

Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură au filmat duminică, din aer, nodul rutier Virtuţii, parte din proiectul penetraţiei Splai – Ciurel – Autostrada A1, despre care primarul general Gabriela Firea spunea că va fi gata în 2017, ei arătând că „lucrările înaintează cu viteza melcului, fiind un exemplu perfect de incompetenţă şi neputinţă administrativă din partea Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB)”.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite