CFR Marfă a început disponibilizarea a 2.500 de angajaţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Consiliul de Administraţie al CFR Marfă a început la finele lunii martie procedurile de disponibilizare a unui număr de 2.500 de salariaţi, în conformitate cu angajamentele faţă de Fondul Monetar Internaţional (FMI), se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor.

Dan Şova, ministrul Transporturilor s-a întâlnit joi cu reprezentanţii Fondului Monetar Internaţional şi ai Băncii Mondiale, care au cerut informaţii actualizate privind stadiul procesului de privatizare a SNTFM CFR Marfă SA şi situaţia arieratelor.

„Ministrul Dan Şova a prezentat oficialilor faptul că în data de 28 martie 2014, conform angajamentului către FMI, Consiliul de Administraţie al CFR Marfă a demarat procedurile de disponibilizare a unui număr de 2.500 de salariaţi. De asemenea, ca măsuri pentru reducerea arieratelor, până la sfârşitul lunii martie au fost compensate creanţele CET-urilor în suma de 87,4 milioane lei, a fost casat şi valorificat materialul rulant şi ieşit din exploatare, au fost încheiate contracte noi şi au încetat prestaţiile către clienţii care au arierate la CFR Marfă. Ministrul Dan Şova a supus atenţiei reprezentanţilor organismelor financiare internaţionale faptul că, la ora actuală, CFR Marfă nu înregistrează arierate la bugetul general consolidat şi nici la furnizorii de energie“, se arată într-un comunicat al instituţiei.

Guvernul s-a angajat faţă de FMI la o restructurare agresivă a companiei CFR Marfă, cel mai mare transportator feroviar de marfă din România, şi continuarea procesului de privatizare cu un investitor strategic.

Potrivit proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli pentru 2014, CFR Marfă va renunţa la 2.500 de angajaţi în acest an, estimând că în cadrul companiei vor mai rămâne 6.376 de salariaţi. Documentul lansat în noiembrie prevede cheltuieli cu plăţi compensatorii aferente disponibilizărilor de 16,8 milioane lei.

Ministrul Transporturilor a adus în atenţie, în cadrul întâlnirii de joi, şi situaţia restructurării CFR Călători.

„În data de 18 martie 2014, CFR Călători a plătit furnizorii de energie electrică ai CNCF CFR SA, diminuându-se astfel datoria către companie. De asemenea, arieratele către CNCF CFR SA vor fi diminuate până la data de 15 aprilie, CFR Călători urmând să le plătească din cea de-a doua tranşă a împrumutului acordat prin Ordonanţa 8/2013“, a declarat Şova, citat în comunicat.

 CFR MARFĂ ÎN CIFRE 

Cifră de afaceri: 970,4 milioane de lei

Datorii: 2,12 miliarde de lei

Pierdere: 405 milioane de lei

Angajaţi: 8.411

*date la 31 decembrie 2012 

Sursa: Ministerul Finanţelor


Mai puteţi citi: 

Dan Şova, la Adevărul Live: „Instituţional, stăm mai bine decât Germania la căi ferate“. Instituţional, România stă mai bine decât Germania în privinţa căilor ferate, însă în ţara noastră companiile feroviare sunt pe pierderi şi sunt susţinute cu bani de la buget, astfel că atât CFR Marfă, cât şi CFR Călători ar trebui privatizate, a declarat, la Adevărul Live, Dan Şova, ministrul Transporturilor.

Companiile feroviare acuză guvernul de discriminare dacă returnează acciza doar către transportatorii rutieri. Cum e în alte state europene. Reprezentanţii transportatorilor feroviari spun că nu au fost consultaţi în legătură cu acciza suplimentară de 7 eurocenţi la litrul de carburanţi, iar decizia de returnare parţială a taxei doar către transportatorii rutieri este discriminatorie şi afectează competiţia pe piaţa de profil.

Ponta: Referirile la salariu minim şi privatizarea unui pachet minoritar la CFR Marfă, aflate în programul nostru de guvernare, sunt erori de redactare. Premierul Victor Ponta a precizat sâmbătă că referirile la salariu minim pe economie de 1.100 de lei şi la privatizarea minoritară a CFR Marfă, conţinute de programul de guvernare, reprezintă erori de redactare care vor fi îndreptate.

Una spune şi alta face: Guvernul îşi asumă cedarea unui pachet minoritar la CFR Marfă, dar în faţa FMI promitea privatizarea. Ponta cere modificarea. Guvernul vrea revitalizarea CFR Marfă printr-un management profesionist şi cedarea unui pachet minoritar, potrivit noului program de guvernare, deşi în scrisoarea de intenţie transmisă FMI şi-a asumat continuarea privatizării cu un investitor strategic, cu termen de finalizare în mai 2015.


Mai multe despre privatizarea CFR Marfă

Privatizarea CFR Marfă a eşuat. După trei ore de negocieri, GFR şi comisia de privatizare nu au ajuns la niciun acord Procesul de privatizare a CFR Marfă a eşuat după ce reprezentanţii Grup Feroviar Român (GFR) şi membrii comisiei de privatizare din Ministerul Transporturilor nu au ajuns la niciun acord privind transferul de acţiuni în proprietate privată. 

EDITORIAL: Semnificaţia eşecului privatizării CFR Marfă Nu că mi-aş fi făcut cine ştie ce iluzii. Constat doar, pentru a "n" oară, că aproape tot ce atinge statul se usucă.   În ciuda contextului internaţional dificil, de-ar fi să menţionăm doar criza financiară din America, guvernele României merg inconştient spre prăpastie.

Băsescu, despre privatizarea CFR Marfă: Prim-ministrul nu ar trebui să se teamă dacă a respectat legea Administraţia prezidenţială a reacţionat după afirmaţia premierului Victor Ponta, potrivit căreia funcţionarii statului s-ar teme deoarece preşedintele României ar fi dat ordin să fie anchetaţi de către DNA. Bogdan Oprea, purtătorul de cuvânt al lui Traian Băsescu, notează că niciun funcţionar al statului nu ar trebui să se teamă de justiţie dacă a respectat legea.

EXCLUSIV Privatizarea CFR Marfă: ce condiţii contractuale şi-au asumat, dar nu au îndeplinit instituţiile statului Lipsa unei poziţii clare de la Consiliul Concurenţei, întârzierea conversiei în acţiuni deţinute de stat asupra CFR Marfă şi lipsa avizului pe care Ministerul Transporturilor trebuia să-l obţină de la finanţatorii societăţii pentru schimbarea structurii acţionariatului sunt principalele piedici în calea privatizării transportatorului feroviar. Piedici puse de stat, nu de investitorul desemnat câştigător al licitaţiei de privatizare.

EXCLUSIV Negocieri dure pe CFR Marfă: comisia de privatizare vrea ca Gruia Stoica să plătească fără ca ministerul să-şi fi îndeplinit obligaţiile din contract În urma discuţiilor purtate timp de câteva ore astăzi, la Ministerul Transporturilor, au rezultat mai multe variante de lucru care converg către ideea ca ministerul să primească banii fără a-şi îndeplini obligaţiile.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite