CFR SA vrea să ceară finanţare europeană pentru coridoare feroviare militare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Noul director general interimar al CFR SA, Marius Chiper, a declarat într-un interviu acordat Agerpres că ia în calcul finanţarea unor coridoare feroviare militare cu fonduri europene.

„Un exemplu concludent este că vrem să demarăm proiectul de modernizare a Coridorului 4 Sud, în care intră Curtici - Arad - Timişoara - Caransebeş - Craiova şi se închide la Calafat şi în perioada imediat următoare avem aproape documentaţia gata şi vom lansa procedura de achiziţie a primelor două tronsoane Arad-Ronaţ şi Ronaţ - Timişoara Est, deci cele două tronsoane, şi rămâne să vedem de unde găsim finanţare pentru următoarele două, de la Timişoara Est până la Caransebeş. Vom continua: Caransebeş-Craiova, Craiova-Calafat - îl avem gata ca studiu de fezabilitate, suntem în faza de pregătire.

Ne uităm cu interes să găsim noi programe de finanţare. S-ar putea să fie surprize, să zicem, din acest punct de vedere, să discutăm mai des de coridoarele feroviare militare. Vom încerca să finanţăm dacă se poate inclusiv aceste proiecte din fondurile alocate pentru coridoarele militare ale Uniunii Europene, deci suntem într-o continuă mişcare pentru a asigura finanţarea, a dezvolta proiecte, a le pregăti şi a le implementa”, a declarat Marius Chiper pentru Agerpres.

.

Proiecte feroviare importante ale UE garantate prin bugetul post-2020

Peste patruzeci de părţi interesate din sectoarele transporturilor şi conexe au solicitat anul trecut creşterea bugetului UE pentru CEF în cadrul MFF post-2020 pentru a reţelei TEN-T. Finanţarea necesară se ridică la 500 de miliarde de euro între 2021 şi 2030.

Totalul de 30,5 miliarde de euro este împărţit în 12,8 miliarde de euro pentru pachetul general, 11,2 miliarde de euro pentru fondul de coeziune şi 6,5 miliarde de euro pentru mobilitatea militară. 

Membru al Parlamentului, Wim van de Camp: „Bugetul de 6,5 miliarde este utilizat pentru a accelera dezvoltarea coridoarelor TEN-T din Europa de Est. Aceasta are două scopuri: să asigure un transport bun în perioade de pace, dar şi să poată folosi o infrastructură bună în perioadele de război. Rail Baltica este un bun exemplu. ”Rail Baltica este un proiect feroviar care leagă statele baltice şi Finlanda cu reţeaua de căi ferate europene prin Polonia”, a spus acesta. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite