Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

Chinezii, excluşi oficial din licitaţiile pentru infrastructură din România. Ce ţări vor putea participa

23
3 May 2021 14:59:35
Autor: Melania Agiu
Foto: DRDP Timişoara
Foto: DRDP Timişoara

Companiile din China au fost excluse oficial de la licitaţiile publice pentru proiecte de infrastructură din România, arată datele publicate de Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP), preluate de Economedia.

Potrivit sursei citate, statul a stabilit recent că la licitaţii vor putea participa doar operatori economici dintr-un stat membru al Uniunii Europene, al Spaţiului Economic European (SEE), din ţări terţe care au semnat şi ratificat Acordul privind Achiziţiile Publice (AAP), din ţări terţe care se află în proces de aderare la Uniunea Europeană sau din ţări terţe care nu au semnat AAP, dar care sunt semnatare ale altor acorduri internaţionale prin care UE este obligată să acorde accesul liber la piaţă în domeniul achiziţiilor publice şi în cadrul domeniului de aplicare.
 
UE a încheiat un acord privind achiziţiile publice cu 19 state terţe, printre care SUA, Canada, Australia, Japonia, Israel şi Moldova, dar China nu este parte semnatară.
 
Aşadar, China nu se regăseşte în niciuna dintre aceste categorii, drept urmare nu va putea participa la licitaţiile din ţara noastră. Legislaţia se referă doar la licitaţiile viitoare, cele în curs nefiind afectate.
 
Ţările terţe care au ratificat Acordul privind Achiziţiile Publice al Organizaţiei Mondiale a Comerţului (AAP) sunt: Republica Armenia, Uniunea Australiei, Canada, Regiunea Administrativă Specială Hong Kong (a Republicii Populare Chineze), Islanda, Statul Israel, Japonia, Republica Coreea, Principatul Liechtenstein, Republica Moldova,  Muntenegru, Ţările de Jos — cu privire la Aruba, Noua Zeelandă, Regatul Norvegiei, Republica Singapore, Confederaţia Elveţiană, Teritoriul vamal distinct Taipei (al Republicii Populare Chineze), Ucraina, Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord şi Statele Unite ale Americii.
 
Totodată, ţările terţe care se află în proces de aderare la Uniunea Europeană sunt Republica Albania, Republica Macedonia de Nord, Muntenegru, Republica Serbia şi Republica Turcia.
 
De asemenea, ţările terţe care sunt semnatare ale altor acorduri internaţionale prin care Uniunea Europeană este obligată să acorde accesul liber la piaţa în domeniul achiziţiilor publice sunt: Republica Albania; America Centrală (Honduras, Nicaragua, Panama, Costa Rica, Salvador, Guatemala); Republica Armenia; Bosnia şi Herţegovina; Canada; Republica Chile; Comunitatea Andină (Columbia, Peru şi Ecuador); Republica Coreea; Confederaţia Elveţiană; Republica Georgia; Republica Irak; Japonia; Republica Kazahstan; Kosovo; Republica Macedonia de Nord; Statele Unite Mexicane; Republica Moldova; Muntenegru; Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord; Republica Serbia; Republica Singapore; Ucraina şi Republica Socialistă Vietnam.
 

Chinezii participă deja la licitaţii pentru drumuri

Firme chineze ca China Railway 14th Bureau Group, Sinohydro Corporation şi China Communications Construction Company participă la licitaţii pentru tronsoane din autostrada de centură a Bucureştiului, din Autostrada Piteşti – Sibiu şi drumul expres Piteşti – Sibiu (lucrări în valoare totală de peste 3,5 miliarde de euro).
 
Potrivit G4 Media, Ministerul Transporturilor ar susţine că firmele chineze participă în număr tot mai mare la licitaţiile pentru infrastructură rutieră şi feroviară din România şi distorsionează competiţia prin preţuri de dumping pe care şi le permit graţie ajutorului de stat primite de la guvernul chinez. De asemenea, le lipsesc certificatele cerute de UE pentru construcţia în arii protejate, protecţia şi securitatea angajaţilor. 
 
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

23 Comentarii

moftronix4
3.05.2021, 15:27:45

Auzi brâul.....Chinezii nu pot participa la Licitații pentru că nu au autorizatie de la UE....Păi d-aia n-au autorizatie, ca să nu poată participa.........Este ultimul răcnet al libertătii și transparenței vestice....Vechile marote cu libertatea neingrădită de mișcare, cu libertatea investitională, erau doar pentru Epoca Trecută, fiind destinate subminării tărilor neobediente..

-13 (23 voturi)
silent warrior
3.05.2021, 16:54:53

Foarte corect. Nu au ce sa caute firme comuniste sa construiasca la noi. Nu mai vrem niciun fel de comunisti , moftronixi , imsi, putini si alte lighioane care sa incurce lumea pe aici. Comunism egal urat ,rau , caca. Capitalism egal mult, bun,dulce si frumos.

+11 (23 voturi)
imsi1 imsi1
3.05.2021, 15:32:21

Astea s prostiile lui Drula. Chinezii construiesc peste tot si depinde de dirigintele de santier sa i faca sa se plieze pe standardele locului unde construiesc. Daca lucreaza in Romania si angajatii sunt romani atunci ei se bucura de drepturile oricarui angajat roman. Daca sunt chinezi si sunt detasati in Romania trebuie sa se plieze pe legile romanesti. daca sunt delegati adica staff ii treaba lor insa trebuie sa aiba asigurare de sanatate valabila in romania pe durata sederii findca nu au pasaport diplomatic ci de serviciu eventual. Preturi de dumping ? Pai doar daca trebuie protejate firme romanesti altfel n au decit statele de unde vin ceilalti competitori sa si subventioneze firmele. Cit despre firmele romanesti nu le scoate China de pe piata ci DNA ul. Asa ca vom avea din grija lui Drula drumuri si scumpe si proaste. Mi se pare ca Ungaria lucreaza bine mersi cu China si cehii si altii. Ne treziram noi sa ne stricam relatiile cu ei in timp ce patronii de la UE se puoa cu ei.

-7 (23 voturi)
imsi1 imsi1
3.05.2021, 15:44:23

Ca sa intelegeti cum lucreaza chinezii https://www.silkroadbriefing.com/news/2019/07/23/chinese-contractors-winning-eu-infrastructure-projects/

-12 (16 voturi)
nemărginitu'
3.05.2021, 16:26:42

lasati-ne sa ghicim: SUA?! Behehechtel?

-7 (15 voturi)

Vezi toate comentariile (23)

Modifică Setările