Cine câştigă de pe urma războiului dintre service-uri şi firmele de asigurări? Disputa Autocar – Euroins

0
Publicat:
Ultima actualizare:
service auto

De mai bine de zece ani românii asistă la un război declarativ între service-uri şi firmele de asigurări legat de probleme care ar fi trebuit demult şi definitiv rezolvate de Autoritatea de Supraveghere Financiară.

Pe de o parte service-urile acuză asigurătorii că plătesc prea puţin, deloc sau cu mari întârzieri poliţele de asigurare, în timp ce firmele de asigurări acuză service-urile fie că umflă facturile de reparaţii, fie manopera.

Un astfel de ultim scandal îi are drept protagonişti pe Autocar – unul dintre cele mai cunoscute grupuri de service-uri auto din ţara noastră - şi Euroins – una dintre cele mai cunoscute firme de asigurări din România, în acţionariatul căreia a intrat de curând şi BERD.

Într-o ultimă informare remisă presei, reprezentanţii Autocar acuză Euroins că face profit de pe urma asigurărilor, plătind service-urilor despăgubiri de numai 15% din total, în timp ce Euroins precizează că nu este vorba de profit, plata către service-uri fiind doar una dintre cele patru categorii de plăţi pe care le efectuează frecvent.

Redăm spre edificare câteva dintre afirmaţiile făcute de Autocar şi precizările Euroins.

Ce spune Autocar:

- Facem un apel public la ASF să intervină urgent, înainte ca lăcomia acestui asigurator să nu repete dezastrul de la City Insurance, pe care l-am anunţat din timp.

De la începutul acestui an, Euroins a încasat de la asiguraţii români aproximativ 200 milioane de Euro, potrivit rapoartelor oficiale. Conform comunicatului emis de chiar Euroins, acest asigurător a plătit în ultimele 9 luni despăgubiri în cuantum de 150 milioane de lei (echivalentul a 30 milioane de euro), pentru produsele RCA + CASCO. (...) Euroins recunoaşte public valoarea reală a despăgubirilor pe care le plăteşte păgubiţilor -  doar 15% din totalul încasărilor. 

- Preţurile practicate de AutoCar sunt aproximativ la jumătatea dintre minimul şi maximul practicat pe piaţa de reprezentanţele auto (...)

- Euroins înregistrează astăzi zeci de mii de dosare în instanţă, din care pierde 90 la sută. Doar în litigiile cu AutoCar, Euroins a pierdut, în acest an, 665 din cele 669 aflate pe rolul instanţelor de fond şi 136 din cele 140 de la instanţele de apel.

- Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare să analizeze cu atenţie impactul asocierii cu Euroins, cea mai reclamată societate de asigurări din România (...)

- BERD să verifice mai degrabă activitatea desfăşurată la nivelul conducerii Euroins. (...) Să comunice celor 8 milioane de plătitori de poliţe RCA care este rezultatul auditului asupra Euroins. 

Ce spune Euroins:

La solicitarea „Adevărul” reprezentanţii Euroins au afirmat:

- Ne angajăm să lucrăm continuu pentru îmbunătăţirea serviciilor, dar nu vom tolera practici abuzive ale anumitor service-uri auto şi tarife de manoperă exagerate, situaţii pentru care vom apela mereu la instanţele de judecată. 

- Tarifele exagerate şi goana după profit a anumitor proprietari de ateliere auto se reflectă direct în preţurile asigurărilor. Aceste practici abuzive ale anumitor ateliere sunt confirmate de tot mai multe instanţe de judecată. În ceea ce priveşte litigiile care ajung în instanţă, Euroins România a respectat întotdeauna decizia magistraţilor. Legislaţia nu ne este întotdeauna favorabilă, dar vedem progrese în instanţele din România, magistraţii înţelegând din ce în ce mai mult aceste situaţii abuzive.

- Amintim că există patru categorii principale de compensaţii şi despăgubiri pe care compania noastră de asigurări le plăteşte pentru accidente produse în ţară şi pe plan internaţional, rezultate din vinovăţia şoferilor care aveau o poliţă de asigurare RCA:

  • facturi către service-urile auto pentru reparaţii materiale
  • decontarea reparaţiilor făcute de clienţi în regie proprie, o categorie în creştere
  • despăgubiri pentru pierderile de vieţi omeneşti şi vătămările corporale ca urmare a evenimente rutiere - accidente care se produc în ţară şi pe plan internaţional, această categorie fiind cea mai mare ca valoare a sumelor plătite (doar una dintre cele mai mari plati din acest an se ridică la 1,7 milioane euro)
  • regresul şi compensarea cheltuielilor efectuate pentru reparaţii de către alte companii de asigurări

- În ceea ce priveşte situaţia financiară a companiei, aceste date sunt publice şi disponibile online.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite