CNADNR explică întârzierea construcţiei Autostrăzii Suplacu de Barcău-Borş: Neînţelegeri între constructori, dar şi privind avansul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Construcţia celor 60 de kilometri de autostradă între Suplacu de Barcău şi Borş a fost atribuită în luna mai consorţiului româno - spaniol Corsan SA - Corviam Construccion SA, Consinit SRL, SC Road Consulting & Design Solution SRL şi SC Via Design SRL
Construcţia celor 60 de kilometri de autostradă între Suplacu de Barcău şi Borş a fost atribuită în luna mai consorţiului româno - spaniol Corsan SA - Corviam Construccion SA, Consinit SRL, SC Road Consulting & Design Solution SRL şi SC Via Design SRL

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a anunţat, în contextul în care Uniunea Naţională a Patronatului Român (UNPR) cere demiterea conducerii companiei pentru întârzierea construcţiei autostrăzii Suplacu de Barcău-Borş, că sunt neînţelegeri între firmele din asocierea care ar urma să execute lucrările şi divergenţe între CNADNR şi consorţiu privind acordarea avansului.

„Problema asocierii nu a fost încă rezolvată până în prezent cu toate că CNADNR SA a solicitat antreprenorului în nenumarate rânduri să i se prezinte soluţia unanim stabilită de către toţi membrii asocierii în ceea ce priveşte neînţelegerile apărute între membrii asocierii. Punctul de vedere emis de către Direcţia Juridică din cadrul CNADNR SA asupra acestei probleme a concluzionat faptul că, dacă raporturile dintre asociaţi încetează ar trebui să înceteze şi executarea contractului de achiziţie publică în momentul în care se află“, arată CNADNR, într-un comunicat.

Altă problemă se referă la avansul solicitat de constructori pentru începerea lucrărilor, de 15% din valoarea contractului, pe care CNADNR nu l-a achitat însă.

„Până în prezent nu a fost acordat un avans având în vedere faptul că în cadrul contractului există atât prevederea contractuală conform căreia Avansul se va acorda într-o tranşa de până la 15% din valoarea contractului, iar recuperarea acestuia se va face în procent de 20% din valoarea fiecărui Certificat Interimar de Plată (condiţiile contractelor finanţate din fonduri nerambursabile), cât şi prevederile HG 264/2004, având în vedere faptul că finanţarea acestui contract este de la Bugetul de Stat. Punctul de vedere emis de către Direcţia Juridică din cadrul CNADNR SA a concluzionat faptul că în astfel de cazuri se aplică prevederile legii şi nu clauzele contractuale“, arată Compania de Autostrăzi.

Antreprenorul condiţionează desfăşurarea activităţilor în şantier de acordarea avansului, deşi la licitaţiei a făcut dovada că are acces la o linie de credit în valoare de minimum 164 de milioane de lei, suma necesară pentru derularea lucrărilor pe o perioadă de patru luni, aşa cum era cerut prin fişa de date a achiziţiei.

În plus, asocierea a venit cu soluţii de proiectare care nu respectă caietul de sarcini, iar CNADNR a angajat prin DRDP Cluj un prestator de servicii care să se ocupe de documentaţia şi procedurile privind actualizarea acordului de mediu.

„Noi, compania, am realizat ceea ce ţinea de noi şi din 3 iulie contractul a început să curgă. Antreprenorul trebuie să dea dovadă de mare seriozitate şi să-şi respecte termenele asumate. Nu vom face niciun rabat şi nu vom accepta abateri care să determine nerespectarea contractului“, a declarat directorul general al CNADNR, Narcis Neaga.

El estimează că Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului va emite acordul de mediu în luna decembrie. 

Tot joi, Uniunea Naţională a Patronatului Român şi Federaţia Patronilor Bihor au anunţat că vor cere ministrului Transporturilor, Iulian Matache, şi premierului Victor Ponta demiterea conducerii CNADNR, pentru întârzierea reluării lucrărilor la segmentul de autostradă Suplacu de Barcău - Borş.

Construcţia celor 60 de kilometri de autostradă între Suplacu de Barcău şi Borş a fost atribuită în luna mai consorţiului româno - spaniol Corsan SA - Corviam Construccion SA, Consinit SRL, SC Road Consulting & Design Solution SRL şi SC Via Design SRL

Valoarea contractului este de 701 milioane lei fără TVA. Contractul va avea o durată de implementare de 54 de luni, dintre care proiectare şi execuţie 24 de luni de la data de începere şi o perioadă de garanţie a lucrărilor de 30 de luni. Contractul a început la 3 iulie şi ar urma să fie finalizat în iulie 2017.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite