CNAIR plăteşte sute de milioane de euro despăgubiri din cauza greşelilor politicienilor din campanii electorale

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Calin Popescu Tariceanu (S) si premierul Victor Ponta (D) taie panglica pentru inaugurarea Autostrazii Bucuresti-Ploiesti - A3, in Bucuresti, vineri, 19 iulie 2012. Foto: RAZVAN LUPICA / MEDIAFAX FOTO
Calin Popescu Tariceanu (S) si premierul Victor Ponta (D) taie panglica pentru inaugurarea Autostrazii Bucuresti-Ploiesti - A3, in Bucuresti, vineri, 19 iulie 2012. Foto: RAZVAN LUPICA / MEDIAFAX FOTO

Statul român a plătit despăgubiri de 220 de milioane de euro constructorilor de drumuri din cauza incompetenţei şi corupţiei care au ros din temelie CNAIR, scrie newsweek.ro precizând că alte 400 de milioane de euro e foarte posibil să fie plătite pentru procesele aflate în curs.

Newsweek România a obţinut în exclusivitate mai multe documente care arată că o parte din despăgubiri au fost plătite pentru că premierii Emil Boc şi Victor Ponta au inaugurat mai multe autostrăzi şi drumuri în campaniile electorale înainte de finalizarea lucrărilor.

De exemplu, premierul Emil Boc şi ministrul Anca Boagiu au inaugurat înainte de finalizarea lucrărilor o porţiune din Autostrada Medgidia – Constanţa, ceea ce a generat constructorului o pagubă de peste 750.000 euro. 

Compania italiană Salini a primit despăgubiri de peste 67,2 milioane euro pentru că a fost forţată de şefii CNAIR să deschidă parţial traficul pe o porţiune din Autostrada Orăştie – Sibiu pentru Victor Ponta, candidatul PSD la şefia statului. 

Bugetul companiei va fi şi pe viitor diminuat de plata unor daune către constructori, care reproşează statului întârzierile de pe şantiere. 

 

Astfel, Grecii de la Aktor au primit, încă din primăvara lui 2020, la Curtea de Arbitraj de la Paris, despăgubiri de peste 101 milioane de lei pentru un contract de reabilitare a 41 de kilometri din DN6, între Domaşnea şi Caransebeş, care s-a derulat în perioada 2005-2011 şi unde finanţarea a fost asigurată prin fonduri ISPA pre-aderare, transmite Digi24.

De asemenea, circa 87 de milioane de lei au fost achitate către italienii de la Astaldi pentru lotul Medgidia – Constanţa de pe Autostrada Soarelui. Despăgubirile plătite se ridică la circa 17% din valoarea contractului.

Şi spaniolii de la FCC au câştigat în arbitraj despăgubiri importante pentru lucrările făcute la centura Constanţei şi la autostrada Arad-Timişoara. Totodată, şi italienii de la Impesa Pizzarotti şi Tirena Scavi au primit o sumă importantă, pe lângă valoarea contractelor.

Astfel, la suma totală de 686 de milioane de lei mai adăugăm şi cele 236 milioane lei pe care Compania de Drumuri le va achita eşalonat celor de la Salini din Italia, pentru rezilierea abuzivă în 2017, de către ministrul social-democrat Răzvan Cuc şi Ştefan Ioniţă, şeful Companiei de Autostrăzi de la acel moment, a contractului pentru construirea lotului 2 al Autostrăzii Lugoj.- Deva.

Şi grecii de la Aktor speră în plata cât mai rapidă a celor peste 28 milioane de lei pe care i-au obţinut în arbitraj drept despăgubiri pentru construirea a 24 de kilometri din autostrada Sebeş-Turda. Statul este penalizat astfel pentru că nu a făcut la timp exproprierile necesare. Şefii de la Drumuri speră că grecii vor termina în octombrie autostrada la care lucrează din 2014. Au deja deja gata 85% din lucrări.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite