Comerţul online din România va ajunge la 3,6 miliarde de euro. Cumpărăm online mai mult decât grecii, portughezii sau italienii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Comerţul online se dezvoltă într-un ritm alert în România şi va ajunge la 3,6 miliarde de euro în 2018 cu o creştere de 30% comparativ cu anul 2017, procent semnificativ mai mare faţă de media europeană. Circa 8,28 milioane de români au făcut cel puţin o dată cumpărături online, România depăşind ţări precum Grecia, Portugalia, Italia, Croaţia şi Bulgaria la procentul de clienţi online din total populaţie.

„Comerţul online din România este pe un trend ascendent, însă legislaţia este învechită, fapt ce poate împiedica dezvoltarea acestuia în contextul global de astăzi. De aceea, este nevoie de actualizarea legislaţiei existente dinaintea intrării României în Uniunea Europeană conform directivelor europene în vigoare, astfel încât să existe condiţii similare pentru comercianţii români şi cei internaţionali,” a declarat Florinel Chiş, director executiv al Asociaţiei Române a Magazinelor Online şi Chief Technology Advisor în cadrul EMOTA (European eCommerce and Omni-Channel Trade Association).

Conform INS, România are o populaţie de aproximativ 19,5 milioane de locuitori, dintre care 12,6 milioane se încadrează în categoria de vârstă 16 – 65 de ani, iar 11 milioane sunt utilizatori de internet. Conform studiului Kantar Millward Brown, până în 2018, în România au fost înregistraţi 8,28 milioane de e-shoppers. 38% dintre români au făcut cumpărături online cel puţin o dată, în ultimele 12 luni, iar acest procent este mai mare comparativ cu cel din alte ţări europene precum Grecia (36%), Portugalia (36%), Italia (34%), Croaţia (29%) şi Bulgaria (26%).

E-commerceul a devenit generator de businessuri, extinderea în online fiind oportunitate de menţinere a afacerii în faţa marilor lanţuri comerciale. Numărul magazinelor online active din România s-a dublat de la 7.000 în 2017, la 14.000 în prezent. Se estimează că în 2019 numărul acestora va creşte cu aproximativ 7%, iar astfel vor fi 15.000 de magazine online active. Vânzările pentru categoriile fashion, home&deco, jucării, casă şi grădină, produse pentru copii, au un potenţial de creştere ridicat în următorii ani.

Printre beneficiile e-commerceului pentru clienţi se remarcă: varietatea mare de mărci şi produse disponibile, raportul mai bun calitate-preţ, produsele fiind comparabile în mod transparent, acces rapid la cele mai noi produse sau ultimele apariţii pe piaţă, acces la recenziile altor cumpărători, posibilitatea mai multor variante de livrare, posibilitatea de retur gratuit şi varietatea metodelor de plată (card, rate online, ramburs, online banking).

25% dintre români preferă să plătească cumpărăturile cu cardul, iar acest procent este în creştere comparativ cu anul trecut. Conform studiului Kantar Millward Brown din 2018, cumpăratul produselor de pe dispozitive mobile a ajuns la un procent de 57,3% cu tendinţă de creştere.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite