Companiile din România îşi cheamă o parte din angajaţi la birou. Cum arată viitorul pieţei muncii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: Shutterstock
FOTO: Shutterstock

Numărul tot mai mare al persoanelor vaccinate, reducerea infectărilor zilnice şi eliminarea restricţiilor fac ca tot mai multe companii din România, care s-au bazat pe telemuncă, să înceapă să îşi recheme angajaţii la birouri.

Potrivit Libertatea.ro, angajatorii încep să remodeleze sediile şi birourile, acestea urmând să fie mai mult spaţii de întâlniri între colegi. Pentru o perioadă va exista în continuare un regim mixt de funcţionare, când angajaţilor li se va permite să lucreze atât de acasă, cât şi de la sediu. 

Marius Ciurariu, director resurse umane la Provident Financial România, spune că societatea a renunţat la unul dintre etajele ocupate în Central Business Park din Bucureşti şi vrea să transforme birourile „într-un spaţiu în care mergem mai mult pentru colegi”. 

„Angajaţii din sediul central îşi pot face treaba de oriunde, dar comunitatea va rămâne tot la locul de muncă. Chiar în aceste zile ne-am apucat deja de modificări, astfel încât spaţiul să fie gata undeva în luna iulie. Gata pentru ce? Pentru o capacitate de 170-180 de oameni, în loc de 250 cât erau înainte”, a spus Ciurariu. 

Acesta a explicat că biroul nu va mai fi personalizat, se va merge pe principiul ,,primul venit, primul servit”. Ca să nu existe totuşi situaţii când absolut toţi angajaţii vor vrea să vină în acelaşi timp la birou, îşi vor putea programa venirea la birou cu ajutorul unei aplicaţii. Adică îşi vor selecta inclusiv biroul fizic de la care doresc să lucreze.

Dacă nu vor mai fi locuri la birou, zonele comune – zona de relaxare, spaţiile de conversaţii – vor putea şi ele fi folosite pe post de birou. 

Lanţul de magazine de electronice Flanco a implementat munca de acasă pentru circa 15% din totalul celor peste 1.500 de angajaţi. Pentru angajaţii din magazine şi depozite, singura perioadă de întrerupere a activităţii a fost cea de lockdown total, dar după ridicarea restricţiilor de circulaţie, acestea au funcţionat normal, cu respectarea normelor de distanţare socială. Compania va rechema angajaţii la sediu din luna iunie. 

eMAG, cel mai mare retailer online din România, a cunoscut în pandemie un adevărat boom, datorită creşterii comenzilor online. Dacă angajaţii din depozite şi şoferii au lucrat zi de zi, programatorii companiei au putut lucra de acasă. Anul trecut, compania a trimis acasă peste 3.000 de angajaţi în pandemie şi a constatat că productivitatea a crescut, potrivit declaraţiilor lui Iulian Stanciu, fostul director general al companiei şi actual preşedinte executiv. 

Însă eMAG ţinteşte acum un mod de lucru hibrid. Mai exact, începând din luna septembrie, angajaţii vor avea „recomandarea” unei singure zile pe săptămână de lucru la birou. 

Reîntoarcerea la birouri în Statele Unite

Google a redeschis deja birourile din Statele Unite din aprilie, iar acum a anunţat deja că majoritatea angajaţilor vor petrece trei zile din săptămână lucrând de la birou şi celelalte două oriunde vor şi se simt mai productivi şi relaxaţi.

De asemenea, patru săptămâni pe an vor putea lucra de oriunde doresc. Angajaţii vor putea munci de acasă până în septembrie, potrivit BBC. 

În contrast, Twitter a anunţat că salariaţii vor putea munci de acasă „pentru totdeauna”, în vreme ce Facebook permite momentan angajaţilor să muncească în continuare din propriile cămine. 

Gigantul Amazon, cel mai mare retailer online din lume, a anunţat la rândul său că aşteaptă ca partea cea mai mare a angajaţilor să reînceapă munca din birouri din toamnă, arată Seattle Times. În total, Amazon are un milion de salariaţi, din care peste 60.000 în zona Seattle.

Iniţial compania avea ca termen 1 iulie. Angajaţii Amazon din depozite au lucrat şi până acum. În multe părţi din Asia, salariaţii sunt deja la birouri, în vreme ce în Europa, revenirea este aşteptată mai târziu, din cauza întârzierilor legate de vaccinare.  

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite