Consilier: Se va renunţa la PPP pentru autostrada Iaşi-Târgu Mureş. Din 2022 va începe execuţia, cu bani europeni. În prezent e un proiect blocat

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Consilierul onorific al ministrului Transporturilor Cătălin Urtoi a declarat că studiul de fezabilitate pentru două din cele trei tronsoane ale autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş vor fi finalizate în luna iulie, precizând că se va renunţa la parteneriatul public-privat. La rândul său, deputatul PNL Marius Bodea a spus că „PSD spunea că a deblocat autostrada, dar în realitate a pus un mare lacăt pe ea”.

Cătălin Urtoi, vicepreşedinte al asociaţiei „Împreună pentru A8“, numit în urmă cu două săptămâni consilier onorific al ministrului Transporturilor, a declarat, duminică, într-o conferinţă de presă, că în luna iulie va fi finalizat studiul de fezabilitate pentru tronsoanele Târgu Mureş-Ditrău şi Ditrău-Târgu Neamţ ale autostrăzii A8, scrie News.ro.

El a explicat că în următoarele două luni, în cazul tronsonului Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni, se va renunţa la varianta parteneriatului public-privat, iar acest segment va trece de la Comisia de Prognoză la Ministerul Transporturilor.

„În paralel putem depune cererea de finanţare pentru obţinerea banilor europeni, astfel ca din 2022 să înceapă execuţia. Putem spune că în prezent este un proiect blocat, pentru că sunt multe iţe care trebuie descâlcite. Puteam să avem întreaga documentaţie gata încă din 2018 dacă fosta guvernare ar fi avut voinţa necesară”, a afirmat Cătăin Urtoi.

El a spus că situaţia cea mai grea este pe traseul autostrăzii care trece prin judeţul Iaşi, pentru că există un subtronson de 18 kilometri, între Leţcani şi Vânători, cu două caiete de sarcini şi două licitaţii.

„Şi-au dat seama că se suprapun abia când s-au cerut avizele de mediu. Acolo s-a blocat, dar e hazliu ce s-a întâmplat. Am discutat zilele astea cu oameni din CNAIR şI îmi spuneau că nu au ştiut de ce să se apuce, pentru că în fiecare zi tot se schimba câte ceva“, a explicat Cătălin Urtoi.

Întrebat cine este vinovat de încurcătura creată, consilierul ministrului Transporturilor a spus că „este vorba şi de CNAIR, dar şi de cei care au avut decizia politică“.

Bodea, PNL: PSD spunea că a deblocat autostrada, dar a pus un mare lacăt pe ea

La rândul său, preşedintele Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputaţilor, liberalul Marius Bodea, a declarat, în aceeaşi conferinţă de presă, că lumea s-a săturat să tot aştepte hârtii şi documente pe subiectul autostrăzii, el adăugând că „au început să întâmple lucruri concrete“.

„PSD spunea că a deblocat autostrada, dar în realitate a pus un mare lacăt pe ea. Nu suntem noi cu lopeţile şI roabele pe şantier, dar trebuie să fim atenţi cum facem documentaţia. Dacă se face strâmb, atunci proiectul nu are nicio şansă. Suntem sătui noi, cei din Moldova, să fim oaia neagră la alocări bugetare, suntem sătui să vedem că rămânem cu cel mai mic PIB şi că şansele dezvoltării regiunii sunt împinse către un orizont tot mai îndepărtat. Pentru 2020 vor exista în buget 3,3 milioane de euro pentru ceea ce există în desfăşurare pe acest proiect. Autostrăzile Sibiu-Piteşti şi Iaşi-Târgu Mureş rămân prorităţi ale guvernului liberal“, a spus Marius Bodea.

Preşedintele Comisiei de Transporturi i-a acuzat pe cei din CNAIR că nu s-au dus niciodată pe teren, pe traseul viitoarei autostrăzi, să vadă dacă proiectantul a făcut foraje şi dacă lucrurile sunt în ordine.

„Vom merge noi în vizită, peste tot unde pot să apară complicaţii. Îi vom vizita şi pe şefii de consilii judeţene la începutul anului viitor, din judeţele pe unde trece autostrada, pentru a nu da autorizaţii de construire, astfel încât să ne trezim apoi că trebuie făcute exproprieri. Avem o şansă uriaşă să facem acest proiect, există voinţa politică necesară, n-avem voie să ratăm acest obiectiv“, a precizat liberalul Marius Bodea.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite