Criza semiconductorilor: Ford suspendă producţia de vehicule şi motoare la uzina sa din Craiova

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Arhivă Adevărul
Foto: Arhivă Adevărul

Productia de vehicule şi motoare este suspendată, luni, la fabrica Ford din Craiova ca urmare a problemei aprovizionarii cu semiconductori care afectează o mare parte din industria auto globală, transmite Rador.

Potrivit sursei citate, din acelaşi motiv, în perioada 19-21 octombrie uzina va lucra într-un singur schimb  în loc de trei, atat în Secţia de producţie vehicule, cât şi în cea de producţie motoare, informează G4media.

Compania nu a putut oferi informaţii cu privire la planurile viitoare de producţie, arătând în schimb faptul ca va continua să ajusteze producţia în funcţie de evoluţia aprovizionării cu semiconductori. Purtatorul de cuvănt Ana

Maria Timiş a anunţat că Ford Romania prioritizează vehiculele contractate deja de către clienţi. 

Potrivit Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), productia de autoturisme din România, în primele nouă luni ale anului, a ajuns la volumul de 315.115 unităţi. Pe marci producţia se prezintă astfel: Dacia: 194.497 unităţi; Ford: 120.618 unităţi.

Totodată, producţia auto din România, în luna septembrie a acestui an, a fost de numai 29.077 autoturisme, cu mult sub cele înregistrate în aceeaşi perioadă din 2020 (57.846 autoturisme) şi 2019 (37.153 unităţi)

Din totalul autoturismelor produse, în septembrie, 21.921 de unităţi au fost fabricate în uzina Dacia de la Mioveni şi 7.156 unităţi au fost produse de uzina Ford de la Craiova.

Scăderea producţiei a venit pe fondul opririlor din luna septembrie a activităţii uzinei Dacia de la Mioveni (cinci zile la începutul lunii septembrie şi două zile la finalul lunii), din cauza crizei semiconductorilor.

Aproximativ 11.000 de angajaţi ai uzinei Dacia au rămas acasă şi în data de 8 octombrie, tot pe fondul crizei componentelor electronice. Dacia a mai întrerupt producţia în luna iulie, timp de trei zile, tot din cauza lipsei componentelor electronice. Producţia uzinei de la Mioveni a mai fost oprită şi în lunile februarie (de două ori), martie, şi aprilie, pentru câteva zile, din cauza crizei de semiconductori la nivel global.

Uzina celor de la Ford a mai fost oprită, în acest an, în perioada 26 februarie – 10 martie din cauza lipsei de semiconductori. Ford România a revenit din iulie la o producţie de trei schimburi pe zi la uzina de la Craiova, revenind la o cadenţă de 1.000 de maşini pe zi.

În aprilie, uzina de automobile Ford din Craiova a oprit temporar producţia, tot din cauza crizei de semiconductori de la nivel mondial. Producătorul auto anunţa că aproape 1000 de muncitori care lucrau în unul dintre cele trei schimburi la uzina din Craiova intrau până pe 21 mai, în şomaj tehnic. 

De asemena, producţia de vehicule a fost suspendată atunci pentru şase zile, iar cea de motoare pentru zece zile. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite