Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

Cum poate fi accesat ajutorul de 2.500 lei pentru angajaţii care lucrează în regim de telemuncă

1
3 Sep 2020 16:27:01
Autor: Elena Deacu
FOTO Shutterstock
FOTO Shutterstock

Guvernul a promovat recent mai multe măsuri prin care să stimuleze angajatorii să îşi desfăşoare activitatea în regim de telemuncă pe o perioadă mai mare de timp. Una dintre acestea este acordarea unui ajutor de 2.500 lei per angajat pentru achiziţionarea de laptopuri şi alte dispozitive, precum şi servicii IT necesare pentru munca de acasă.

În acest moment, doar procedura de acordare a subvenţiilor este încă în proces de finalizare, iar Ministerul Muncii a cerut feedback din partea comunităţii de afaceri din România.

Stimulentele sunt bune, însă măsura necesită câteva clarificări pentru a sprijini mediul de afaceri local, afirmă specialiştii Mazars.

„Au trecut aproape 6 luni de când ne confruntăm, la nivel global, cu una dintre cele mai puternice provocări ale omenirii, atât din punctul de vedere al sănătăţii, cât şi al economiei. Într-o perioadă extrem de dificilă pentru noi toţi, măsurile de sprijin destinate angajaţilor şi angajatorilor sunt aşteptate mai mult ca oricând. Mediul de afaceri din România, şi nu numai, încearcă să recupereze deficitul financiar generat de pandemia COVID-19, iar în acest sens există eforturi, atât la nivelul Uniunii Europene pentru aplicarea unor măsuri care să sprijine relansarea economică în statele membre, cât şi la nivel naţional”, susţin reprezentanţii Mazars.

Limitările procedurii de acordare a subvenţiilor

Potrivit lor, la fel ca şi în cazul altor măsuri, şi aceasta vine cu anumite restricţii, însă specialiştii au speranţa că în cadrul discuţiilor avute în Guvern în această perioadă se vor găsi soluţii pentru ca acestea să fie eliminate.

În acest moment, procedura de decontare face trimitere doar la angajaţii existenţi, care au muncit în perioada stării de urgenţă, deşi măsura face referire şi la stimularea ocupării forţei de muncă.

 „Practic, companiile care doresc să angajeze tineri absolvenţi nu pot achiziţiona tehnologie nouă pentru dotarea mediului de lucru de acasă deoarece aceştia nu au lucrat în prealabil pe timpul stării de urgenţă la acel angajator. Acest fapt contrazice obiectivul declarat al măsurii, iar o altă limitare în formularea acesteia este că se concentrează pe trecut, deşi unul dintre obiectivele declarate este de a stimula acest mod de lucru ca măsură de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2”, a menţionat Andreea Georgescu, Head of HR Advisory, Mazars România.

Companiile pot deconta până la sfârşitul anului doar achiziţiile efectuate deja şi nu mai pot face scenarii de cumpărare pentru lunile rămase.

Cum poate o companie beneficia de această subvenţie?

Pentru cei 2.500 lei per angajat, compania trebuie să depună o cerere de solicitare a sprijinului financiar, o declaraţie pe propria răspundere şi o listă cu angajaţii pentru care solicită această sumă. Angajatorii pot solicita acest sprijin financiar numai în cazul în care au achiziţionat tehnologii noi pentru dotarea angajaţilor, astfel încât aceştia să poată lucra în condiţii normale de acasă. Prin tehnologie nu ne referim numai la laptop şi telefoane, ci şi la orice alt instrument care îi ajută să se conecteze la internet.

„Astfel, un angajator care a început să îşi desfăşoare activitatea din data de 16 martie în regim de telemuncă şi a cumpărat 18 laptopuri noi pentru angajaţii care, în mod normal, lucrau doar pe staţii de muncă, poate deconta suma de 45.000 lei pe baza documentelor contabile justificative. Acest lucru se poate realiza, bineînteles, în măsura în care valoarea unui laptop achiziţionat depăşeşte valoarea individuală de 2.500 lei”, a menţionat Andreea Georgescu, Head of HR Advisory, Mazars România.

Aşa cum este conceput ordinul până în acest moment, procedura de implementare stabileşte chei clare de control la angajator, astfel încât să prevină abuzul şi să stimuleze transparenţa tranzacţiilor contabile. Responsabilă de implementarea procedurii va fi Agenţia Naţională pentru Ocuparea forţei de Muncă – ANOFM, iar vestea bună este că tot demersul se va derula electronic, conchid specialiştii Mazars.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

1 Comentariu

Klaus Golannis
3.09.2020, 16:36:40

Se vor da si astea ca si tabletele la scoli...

-1 (1 vot)
Modifică Setările