Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

Cum poţi schimba contractul pentru furnizarea energiei electrice la actualul furnizor. Exemple şi paşi de urmat

4
13 Jan 2021 17:05:19
Autor: Afrodita Cicovschi

Aproximativ 6 milioane de consumatori casnici de energie electrică (din cei puţin peste 8,7 milioane) au aflat abia după 1 ianuarie că li se va scumpi serviciul de furnizare a electricităţii, dacă nu schimbă contractul în piaţa concurenţială.

Potrivit ultimului ordin emis de ANRE pe acest segment, consumatorii pot opta până la data de 31 martie să schimbe contractul încheiat pentru piaţa reglementată (actual piaţă universal) într-unul pentru piaţa concurenţială, putând alege deopotrivă tipul de consum, modalitatea de emitere a facturii (electronic sau prin poştă), consumul lunar, etc.
 
În cele ce urmează vom prezenta paşii de urmat pentru schimbarea contractului la doi dintre cei mai mari furnizori de energie electrică, Enel şi Electrica.
 
Astfel, clienţii Enel trebuie să ştie că:
 
-  pot beneficia de serviciul universal rămânând în continuare în portofoliul societăţii la preţul din oferta de serviciu universal;
- pot  beneficia de serviciul universal prin încheierea unui contract de furnizare cu un alt furnizor de ultimă instanţă, la preţul din oferta acestuia de serviciu universal;
- îşi pot exercita dreptul de a alege un furnizor cu care să încheie un contract de furnizare a energiei electrice în regim concurenţial. 
 
„Puteţi încheia noul contract de furnizare cu societatea noastră sau cu oricare alt furnizor de energie electrică ales de dumneavoastră dintre cei licenţiaţi de către ANRE. Contractul cadru aplicabil poate fi consultat la adresa https://www.enel.ro/enel-energie/ro.html. Dacă doriţi să efectuaţi o analiză comparativă a ofertelor-tip de furnizare a energiei electrice existente pe piaţă, puteţi accesa aplicaţia "Comparator oferte-tip de furnizare a energiei electrice", pe pagina de internet a ANRE, la adresa: https://www.anre.ro/ro/info-consumatori/comparator-de-tarife, sau prin descărcarea aplicaţiei ANRE pe dispozitivele dumneavoastră mobile.
 
Vă reamintim că schimbarea furnizorului de energie electrică este un proces simplu, gratuit şi nu implică modificări de ordin tehnic, indiferent de furnizorul de energie electrică pe care îl alegeţi şi de asemenea nu modifică relaţia cu operatorul de reţea.
 
Pentru informaţii suplimentare ne puteţi contacta la nr. de telefon 021 9977, apel cu tarif normal, în intervalul Luni-Vineri 08:00 - 20:00 şi Sâmbătă între orele 08.00 - 13.00 sau prin e-mail, la adresa contactee.ro@enel.com”, se arată în informarea Enel.
 
În ce priveşte selectarea ofertei care vi se potriveşte, fiecare consumator care este în prezent abonat al Enel poate accesa pagina contract.enel.ro pentru a alege judeţul în care se află punctul de consum, perioada pentru care se doreşte încheierea contractului – 12 sau 24 de luni.
 
După ce „apasă” butonul „Continuare” îi vor apărea pe ecran mai multe tipuri de ofertă. Spre exemplu, pentru Bucureşti există oferta „Enel Fix Anual”, cu un tarif fix al energiei electrice pentru 12 luni, furnizat în zonele Dobrogea şi Muntenia, la un preţ fix de 0,295 lei/kwh şi un abonament de 0,19 lei/zi.
 
O altă ofertă este „Enel Protect 360”, care pe lângă furnizarea energiei electrice consumatorilor casnici oferă şi asigurarea gratuită şi servicii de mentenanţă. Preţul unui kwh este de 0,299 lei, iar cel al abonamentului de 0,48 lei/zi.
 
Ofertele Enel sunt numeroase, incluzându-le şi pe cele pentru noii clienţi.
 
Astfel, „Enel Fix Online” este destinat clienţilor noi, care provin de la alţi furnizori, preţul unui kwh fiind de 0,230 lei, iar cel al abonamentului de 0,19 lei/zi.
 

Ofertele Electrica Furnizare

 
Şi Electrica Furnizare are un anunţ similar celui postat pe pagina Enel.
 
„Conform prevederilor art. 22 alin (11) din Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare, tarifele reglementate vor fi eliminate începând cu data de 1 ianuarie 2021. În aceste condiţii este important să ştiţi că puteţi:
 
- beneficia de serviciul universal rămânând în continuare în portofoliul societăţii noastre la preţul din oferta de serviciu universal;
- beneficia de serviciul universal prin încheierea unui contract de furnizare cu un alt furnizor de ultimă instanţă, la preţul din oferta acestuia de serviciu universal;
- să vă exercitaţi dreptul de a alege un furnizor cu care să încheiaţi, un contract de furnizare a energiei electrice în regim concurenţial. Puteţi încheia noul contract de furnizare cu societatea noastră sau cu oricare alt furnizor de energie electrică ales de dumneavoastră dintre cei licenţiaţi de către ANRE.
 
Mai jos gasiti una dintre ofertele din piata concurentiala propuse de companie, valabila de la data de 01.01.2021 pana la data de 31.12.2021, pe care o găsiţi disponibilă şi pe pagina de internet Electria Furnizare, la link-ul www.electricafurnizare.ro/preturi-si-tarife/
 
Concret, un consumator casnic care este interesat de ofertele Electrica Furnizare, fie ca nou client, fie ca unul vechi care doar vrea să schimbe contractul, poate accesa pagina https://www.electricafurnizare.ro/contract-online/?prod=ee, bifând secţiunea „Sunt client nou” sau „Sunt client existent”, după caz.
 
În cazul bifării căsuţei pentru clienţii noi, persoana interesată va accesa butonul pentru descărcarea cererii de încheiere a contractului de furnizare energie electrică pe care o va completa şi trimite, impreuna cu documentele necesare anexate: Cartea de Identitate şi Actul de proprietate. Răspunsul Electrica Furnizare va veni pe e-mail, odată cu alocarea unui număr de tichet, urmând ca solicitantul să fie contactat telefonic de un reprezentant al companiei cu scopul încheierii procesului de contractare.
 
Pentru informaţii suplimentare clienţii Electrica pot apela numărul de telefon 0244 406 006 (tarif normal) sau folosi variantele menţionate în cadrul zonei „Contact” de pe site-ul web Electrica Furnizare (www.electricafurnizare.ro/asistenta/categorii/contact/) .
 
Toate tipurile de oferte ale Electrica pot fi consultate la https://www.electricafurnizare.ro/preturi-si-tarife/
 
 
 
 
 
* După cum se poate vedea în tabel, preţul energie electrice nu mai este reglementat, rămânând însă reglementate doar celelalte tarife de transport, distribuţie, tarife servicuu sistem, etc.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

4 Comentarii

emoji
13.01.2021, 19:16:42

Imi place ca in toata nebunia asta cu "liberarizarea" pietei, nimeni nu precizeaza la cine suni daca ai un deranjament la reteaua de alimentare, daca ti-ai schimbat furnizorul de energie electrica. Toata lumea alearga dupa mai multi clienti, si "uita" aceste detalii sau poate mi-au scapat mie.

+3 (3 voturi)
Nepriceput
14.01.2021, 09:30:58

Iti scapa tie ceva. Furnizorul nu are nicio treaba cu "deranjamentult" de la reteaua de alimentare, ci distribuitorul.de energie electrice Vei suna la acelasi numar la care suni si acum.

emoji
14.01.2021, 09:49:12

Nu stiu daca este atat de simplu cum spui. Distribuitorii traditionali de energie electrica traditionali, pe care ii stie toata lumea, Electrica, Enel, E-on, CEZ, erau cei la care aveai abonament in mod normal pana acum. In cazul meu, Electrica, si pe ei ii sunam daca aveam o problema tehnica "la stalp". Daca eu acum ma sucesc si fac contract cu Digi sau Gigel Energy s.r.l. ma indoiesc foarte tare ca ma rezolva cei de la Electrica. In cel mai bun caz, daca este asa cum spui, iti dai seama cat de repede o sa dea fuguta sa-ti repuna pe stalp, cablul cazut la prima furtuna, daca nu mai esti abonatul lor.... Oricum, eu nu am vazut nicun fel de mesaj sau informare clare in acest sens, catre consumatori.

tuturor iobag
14.01.2021, 10:27:45

cam ai dreptate. initial pe lista ANRE aparea si hidroelectrica. intre timp a disparut .... dar sunt zeci de firme de apartament : astia de unde cumpara energie? ca "gica srl" cu 3 angajati infiintat acum 1-2 ani nu cred ca are vreo centrala . daca va uitati pe lista firme : va trece un ras ... da radem pe banii nostri. daca gigel da faliment peste 3 luni : ce facem ? ce bonitate au firmele astea care nici macar un site nu au ?

Modifică Setările