Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

Cum vor raporta curierii către ANAF cine vinde şi cine cumpără online cu plata ramburs. Precizările şefului ANAF

8
20 May 2022 12:06:05
Autor: Afrodita Cicovschi

Evazioniştii au găsit o nişă – comerţul electronic, a spus vineri preşedintele ANAF, Lucian Heiuş, precizând că ei aduc produse, le vând, iar ceea ce se plăteşte ramburs este la negru.

El a precizat că firmele de curierat vor pune la dispoziţia Fiscului o bază de date cu aceste livrări care se fac cu plata ramburs.
 
Lucian Heiuş a fost întrebat, vineri, într-o conferinţă de presă, când va fi gata chestionarul pentru curierii care aduc pachetele achitate ramburs. 
 
“Comerţul în România şi-a modificat modul în care se desfăşoară. Tot mai multă lume cumpără în sistemul online. Fiecare dintre noi am cumpărat cel puţin o dată de pe net, să folosim aşa, o expresie clasică. În analizele de risc pe care le fac colegii noştri de la Inspecţia Fiscală, am constatat că, din păcate, de multe ori un expeditor livrează foarte multe produse şi culmea, când căutăm acel expeditor, constatăm că nu există sau există dar nu declară aproape nimic.
 
Şi atunci ne-am dat seama că există o nişă pe care au găsit-o evazioniştii, acest comerţ electronic. Aduc produse, le vând în sistem online, ceea ce se plăteşte cu cardul sau prin bancă şi îl înregistrează, ceea ce plăteşte ramburs, este la negru”, a explicat preşedintele ANAF.
 
El a precizat că singura modalitate pentru identificarea acestor persoane este ca firmele de curierat să pună la dispoziţia Fiscului o bază de date cu aceste livrări care se fac cu plata ramburs. 
 
“Cum poţi tu ca ANAF să-i identifici pe aceşti oameni, să îi opreşti decât având acces la nişte informaţii? Singura variantă este doar prin această declaraţie care urmează să fie adoptată prin ordin al preşedintelui ANAF prin care firmele de curierat să pună la dispoziţia Fiscului o bază de date cu aceste livrări care se fac cu plata ramburs. Şi ne va ajuta foarte clar în analiza pe care o facem. Când dintr-o societate pleacă foarte multe produse, dacă acesta nu declară nimic, clar te-ai dus a doua zi acolo”, a menţionat Lucian Ovidiu Heiuş. 
El a precizat că doreşte ca acest ordin să fie emis cât mai repede, dar nu a avansat o perioadă de timp. 
 
“Ca să emit ordin trebuie să creăm un program informatic. Trebuie să gândim un formular şi mi l-aş dori să fie un formular inteligent, adică cumva să nu îl scrii de mână, să îl scanezi, să-l pui în Spaţiul Privat Virtual şi după aceea să emitem ordinul.  Sper că ordinul să fie emis foarte repede pentru că fenomenul acesta se întâmplă în continuare. Dacă îmi cereţi să spun 30 de zile, 45 de zile, nu aş vrea să arunc o asemenea cifră pentru că nu este corect.
 
Dar într-un timp foarte scurt vom emite acest ordin de preşedinte ANAF, mergând în acelaşi timp cu cei de la CNIF ca să ne facă programul şi să găsim şi varianta unui formular inteligent care să fie cât mai uşor şi cât mai facil de completat pentru că, de fapt, aceste firme de curierat ne ajută şi dacă eI ne ajută este normal ca şi noi să încercăm să le oferim o variantă care să fie cât mai simplă de folosit”, a mai transmis preşedintele ANAF.
 

Ce informaţii vor transmite firmele de curierat către ANAF

 
În scopul asigurării conformării fiscale, furnizorul de servicii poştale de trimitere contra ramburs este obligat, sub rezerva respectării inviolabilităţii secretului corespondenţei, să furnizeze lunar, organului fiscal central informaţii referitoare la trimiterile poştale care au ca şi particularitate achitarea de către destinatar expeditorului, prin intermediul reţelei poştale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poştale înregistrate.
 
Astfel, firmele de curierat vor transmite către ANAF următoarele informaţii:
 
  • numărul de înregistrare şi data trimiterii poştale;
  • datele de identificare a expeditorului;
  • numele şi prenumele în cazul persoanelor fizice şi denumirea în cazul persoanelor juridice destinatare;
  • adresele de expediţie respectiv livrare;
  • contravaloarea bunului livrat.
 
Perioada de stocare a datelor este de 5 ani, calculată de la data primirii de către organul fiscal central, urmând ca datele să fie şterse automat, după împlinirea acestui termen.
 
Furnizorul de servicii poştale informează persoanele ale căror date cu caracter personal sunt prelucrate privind transmiterea acestora către organul fiscal central.
 
Furnizarea informaţiilor se face prin completarea unei declaraţii pe propria răspundere.
 
Ordonanţa de urgenţă intră în vigoare odată cu publicarea în Monitorul Oficial al României, iar transmiterea datelor se va realiza ulterior adoptării ordinului preşedintelui ANAF, în care va fi prevăzut modelul declaraţiei.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

8 Comentarii

fact check
20.05.2022, 13:20:45

"ceea ce se plăteşte cu cardul sau prin bancă şi îl înregistrează, ceea ce plăteşte ramburs, este la negru”, a explicat preşedintele ANAF scarnavia asta presupune, fara sa aduca dovezi, dar generalizand ca ceea ce este ramburs TOTUL este "la negru". Ipochimenul este de pe alta lume...in conditiile in care, fara sa intru in detalii, stiu foarte bine ca cel putin acolo unde activez TOATE livrarile ramburs sunt inregistrate in contabilitate. Maimutza asta de shef cu alte cuvinte "ma" si "ne" considera evazionisti. Caz in care imi voi aroga puterea sa il bag in origini pe limbric.

+3 (7 voturi)
defu gabi
20.05.2022, 14:11:42

Treaba asta este diversiune institutionala la comanda, sa devieze atentia publicului de la marii talhari, marii sifonari de bani publici si evazionisti spre o nisa de comert, in mare parte de produse second-hand sau vechi... Magaria consta in acuzatiile nedovedite de evaziune desi tranzactiile cu ramburs sunt inregistrate la randul lor, nefiind lasate in afara evidentelor contabile. Livrarile cu plata ramburs sunt derulate de firme inregistrate oficial care emit documente, nu de persoane fizice pe cont propriu cum sugereaza in mod gratuit personajul...

0 (2 voturi)
MV R.
20.05.2022, 13:33:41

Ce găselniță cretină!

+2 (4 voturi)
Ilie de la sculărie™
20.05.2022, 14:49:13

Nu mai plecati dupa fenta ca nu se va aplica niciodata asa ceva. Nu exista norme de aplicare si in nicun caz nu va ajunge soferul firmei de curierat procesator de date personale sau sa dobandeasca autoritatea de a legitima. Ca fapt divers, eu pot sa comand acum un produs si la contact sa scriu "Barack Obama", atata timp cat ma prezint Barack Obama si achit curierului, el nu are si nici nu va avea cum sa verifice daca asa ma si cheama. Ideea e doar o diversiune de la probleme mai grave pe care guvernul nu e in stare sa le rezolve.

+1 (3 voturi)
emoji
20.05.2022, 14:53:32

O gramada de comercianti seriosi, care emit facturi, accepta plata ramburs... Sunt absolut gretoase si lipsite de bun simt, politicile astea ale Statului si in general ale Fiscului, generate de incompetenta si neputinta lor permanenta, in a-si destiona eficient activitatea. Din cand in cand, mai emit tot felul de reguli, legi si alte balarii, bagand pe toata lumea in oala bagabontilor evazionisti sau gen sau pur si simplu interzicand anumite practici, pentru ca nu stiu sau nu au resurse sa controleze domeniul respectiv. Ultimul caz notoriu este cel al caselor de marcat electronice conectate direct la Fisc. Ordin modificat, amentari cu amenzi, balamuc total, si ei nesimntitii, nici macar nu aveau echipamentele si softul la care sa te conectezi. Am impresia ca nici acum, nu-l au. De asta este si razboiul asta permenent Stat, cetatean. Fiecare il "arde" pe celalalt, cum il prinde, cum poate.

+1 (3 voturi)

Vezi toate comentariile (8)

Modifică Setările