De câţi bani are nevoie România pentru dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: Inquam Photos/ George Călin
FOTO: Inquam Photos/ George Călin

Ministrul interimar al Transporturilor, Dan Vîlceanu, a transmis, vineri, că finanţarea necesară pentru dezvoltarea infrastructurii, pentru toate modurile de transport din România, în următorii 10 ani, se ridică la aproximativ 80 de miliarde de euro.

În cadrul unei conferinţe de profil, ministrul a declarant că, UE, prin Pactul Verde, urmăreşte reducerea cu 90% a emisiilor de gaze cu efect de seră din transporturi până în 2050, transmite Agerpres

Potrivit acestuia, pentru a atinge obiectivul ambiţios, toate statele europene, inclusiv România, trebuie să-şi aducă contribuţia.

„Pentru România, aceste obiective vin peste un set de probleme istorice, legate de conectivitatea transfrontalieră şi regională scăzută, infrastructura depăşită, gestionarea urbană şi flota de vehicule uzate. Eforturile României, în special după aderarea la UE, în 2007, s-au concentrat pe rezolvarea acestor probleme", a arătat oficialul.

El a subliniat că aceste eforturi nu sunt ieftine.

„Ministerul Transporturilor se află în etapa finală de finalizare a Planului pentru investiţii pentru dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport pentru următorul deceniu. Conform acestuia, finanţarea necesară pentru dezvoltarea infrastructurii, pentru toate modurile de transport în următorii 10 ani, inclusiv măsuri de tranzit la transportul cu emisii reduse, se ridică la aproximativ 80 de miliarde de euro. Dintre acestea, peste 60% din cheltuieli sunt necesare pentru investiţii în reţeaua TENT-E centrală", a arătat Vîlceanu.

Potrivit ministrului, pentru succesul acestui proiect trebuie utilizate cu maximă eficienţă fondurile din diferite programe.

Prezentă la acelaşi eveniment, Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi, a arătat că planul de redresare al României este impresionant şi confirmă planurile României de a dezvolta sectorul transporturilor, în special cel de cale ferată.

„Planul alocă 3,8 miliarde de euro către infrastructura de cale ferată plus 400 milioane către material rulant verde. Cifrele pot ajunge la 5 miliarde până în 2026, ceea ce este o sumă fără precedent", a arătat Vălean.

În continuare trebuie să găsim noi modalităţi de finanţare pentru acest domeniu, să combinăm granturile europene cu instrumentele de împrumut şi creditare, consideră comisarul european.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite