Dependenţa de cumpărături: Cum ne schimbă viaţa strategiile de marketing  ale marilor reţele de magazine

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Vizita la mall a devenit unul din obiceiurile de weekend ale românilor
Vizita la mall a devenit unul din obiceiurile de weekend ale românilor

Comportamentul cumpărătorului din România a fost total schimbat în ultimii 20 de ani, marile reţele de retail fiind „responsabile” de apetitul tot mai crescut pentru shopping.

Hai să ne întâlnim sâmbătă seara într-o cârciumioară la ... mall. Şi nu din cauză că restaurantele de la şosea ar fi tras obloanele. Pur şi simplu centrele comerciale au reuşit ca în cei 20 de ani de existenţă pe piaţa românescă să schimbe comportamentul multor consumatori.

Marile reţele de magazine şi mall-urile au aplicat şi în România reţetele testate cu succes în occident şi au atras clienţii prin strategii de marketing care nu au dat greş. Practic pe lângă cumpărături, reţelele de mall-uri, în special oferă şi servicii cât mai diferite de divertisment.

„Corporaţiile multinaţionale vin cu strategii verificate de decenii în vest. Sunt lucruri care se fac deja ca la carte. Conceptul este pentru fidelizarea clientului”, a declarat pentru Adevărul Financiar sociologul Alfred Bulai.

Modul în care s-au dezvoltat în ultimii 20 de ani reţelele de comerţ modern arată că exerciţiile de marketing au avut efect. Dacă în 1996, în România era un singur retailer, Metro, la sfârşitul lui 2015 reţeaua de magazine moderne ajunsese la 1.691 de unităţi.

Mai mult, pe lângă acestea doar în Capitală funcţionează peste 20 de mall-uri, iar alte două sunt în faze înaintate de execuţie. Acestea din urmă sunt plasate şi în zone destul de „fierbinţi”, respectiv Obor şi Parcul Titan.

Citiţi în Adevărul Financiar  cum văd sociologii apropierea mall-urilor de marile aglomerări urbane

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite