Din 2018, transportatorii nu-şi mai pot bate joc nici de pasageri, nici de mărfuri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

ISCTR va verifica transportatorii rutieri şi va include defecţiunile găsite într-o bază de date, urmând să atribuie un grad de risc pentru fiecare transportator rutier şi pentru fiecare vehicul folosit la transportul mărfurilor sau persoanelor.

Transportatorii rutieri nu vor mai putea folosi vehicule degradate, care prezintă defecţiuni tehnice şi care pot pune în pericol siguranţa în trafic. Ordinul 601/2017, care modifică Ordinul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii 995/2011 a fost publicat deja în Monitorul Oficial şi urmează să se aplice din 20 mai 2018.

Potrivit acestuia, transportatorii rutieri vor fi controlaţi, în funcţie de riscul prezentat de vehiculele pe care le folosesc urmând să se întocmească o bază de date. Ulterior, transportatorii încadraţi la risc pot fi verificaţi mai des şi mai riguros. 

Concret, potrivit ordinului, toate vehiculele controlate în trafic, din punct de vedere tehnic, de către reprezentanţii Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR) vor fi incluse într-o bază de date, în vederea atribuirii unui grad de risc pentru fiecare transportator rutier şi pentru fiecare vehicul folosit la transportul mărfurilor sau persoanelor. 

Baza de date va conţine informaţii despre numărul şi gravitatea deficienţelor constatate la vehiculele verificate de inspectorii ISCTR, dar şi informaţii furnizate de celelalte state membre ale Uniunii Europene. „Sistemul de clasificare în funcţie de gradul de risc constituie baza unei selecţii specifice a vehiculelor exploatate de întreprinderi cu un bilanţ slab în privinţa respectării cerinţelor de întreţinere a vehiculelor şi de conformitate cu normele tehnice aferente circulaţiei pe drumurile publice. Acesta ia în considerare rezultatele inspecţiilor tehnice periodice şi pe cele ale controalelor tehnice în trafic deopotrivă”, dispune ordinul MT, citat de avocatnet.ro. În baza regulilor de clasificare în gradul de risc, firmele se vor încadra în trei categorii: cele cu risc scăzut, cele cu risc mediu şi cele cu risc ridicat. Astfel, firmele şi vehiculele cărora li s-a atribuit un grad de risc ridicat vor fi vizate mai des de controale, acestea urmând să fie, în acelaşi timp, mult mai riguroase. „Aceste informaţii se utilizează pentru verificarea mai riguroasă şi mai frecventă a întreprinderilor şi vehiculelor cu un grad de risc ridicat. Sistemul de clasificare în funcţie de gradul de risc este administrat de ISCTR”, scrie în documentul citat.

Legislaţia actuală este mai blândă

În prezent, defecţiunile găsite la controalele în trafic sunt încadrate în trei mari categorii, în funcţie de care vehiculelor li se permite sau nu să circule în continuare pe drumurile publice. Defecţiunile tehnice minore sunt cele ce n-au un efect semnificativ asupra siguranţei rutiere şi protecţiei mediului. În aceste cazuri, nu este necesară reexaminarea unui vehiculul, dar defecţiunile trebuie rezolvate într-un timp cât mai scurt.

Defecţiunile tehnice majore sunt cele ce au un efect semnificativ asupra siguranţei rutiere şi asupra protecţiei mediului. Folosirea vehiculului este permisă în asemenea situaţii doar în funcţie de prevederile legislaţiei privind circulaţia pe drumurile publice. În fine, dacă e vorba de defecţiuni tehnice periculoase, ce constituie un risc imediat privind siguranţa rutieră, vehiculele nu mai pot fi folosite pe drumurile publice.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite