Disputa între Transporturi şi ONG-uri continuă. Ministerul reafirmă că nu există bariere administrative

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ministrul Transporturilor Lucian Şova FOTO Inquam Photos Octav Ganea
Ministrul Transporturilor Lucian Şova FOTO Inquam Photos Octav Ganea

Ministerul Transporturilor combate afirmaţiile Asociaţiei Pro Infrastructură, care a transmis că este „o minciună gogonată” faptul că nu mai există bariere administrative în calea constructorilor de autostrăzi, instituţia precizând că asociaţia „lansează în spaţiul public afirmaţii neadevărate, lipsite de argumente”.

Redăm mai jos, integral, punctul de vedere al Ministerului Transporturilor.

Ministerul Transporturilor cere Asociaţiei Pro Infrastructură să prezinte informaţii corecte şi să nu mai emită în spaţiul public date eronate fără a avea o minimă fundamentare a opiniilor exprimate.

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a exprimat realitatea din teren. În acest moment, niciun şantier nu este blocat de proceduri administrative.

Reiterăm că pentru contractele aflate în derulare în faza de execuţie, pentru care există autorizaţie de construire, în prezent nu mai există nicio barieră administrativă.

Pe loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii A10 Sebeş-Turda nu mai există nicio barieră administrativă care să fie imputată autorităţii contractante, respectiv MT.  La această dată, amplasamentul este liber de sarcini, cu Autorizaţie de Construire pe ambele tronsoane.

Autostrada A3 la intrarea în Bucureşti – de asemenea, nu există nicio barieră birocratică. Terenul pentru noul amplasament al stâlpului respectiv a fost expropriat. Este obligaţia constructorului să reloce stâlpul electric menţionat. Are inclusiv aprobare de la Enel.

Aceeaşi situaţie a fost rezolvată şi pe tronsonul Iernut-Cheţani (A3).

Pentru aliniamentul autostrăzii Cheţani-Câmpia Turzii (A3) toate exproprierile au fost realizate.

Pe sectorul Râşnov-Cristian antreprenorul nu a înaintat nici până acum proiectul tehnic astfel încât să se poată obţine Autorizaţia de construire. În prezent, exproprierile sunt realizate 90%. Restul, după ce se va definitiva proiectul tehnic. 

Pe pe lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva, antreprenorul are amplasamentul liber de sarcini şi front de lucru pe întreg aliniamentul autostrăzii. În ceea de priveşte „nodul” despre care vorbiţi, constructorul a ales să efectueze lucrarea fără a avea toate documentele necesare.

La podul de la Brăila, nu este depăşit niciun termen contractual. Antreprenorul elaborează în prezent Proiectul tehnic în vederea obţinerii Autorizaţiei de Construire.

Procedura pentru eliberarea Acordului de Mediu pentru autostrada Sibiu - Piteşti respectă legislaţia în domeniu şi se va încadra în termenul precizat de ministrul Lucian Şova. 

Pentru definitivarea lucrărilor pe celelalte şantiere asociaţia face afirmaţii nefundamentate. Finalizarea unei lucrări depinde acum 100% de mobilizarea constructorilor. CNAIR şi MT şi-au respectat toate angajamentele administrative şi financiare faţă de aceşti antreprenori, care la rândul lor trebuie să-şi respecte contractul semnat.

În acest context, vă reamintim că responsabilitatea dumneavoastră morală este de a informa corect opinia publică, având în vedere că vă pretindeţi o asociaţie profesionistă.

Reiterăm faptul că MT este deschis la dialog. Asociaţia Pro Infrastructură a fost invitată la nenumărate dezbateri privind aceste proiecte. În cadrul discuţiilor reprezentaţii acesteia nu au semnalat nicio problemă. În schimb, lansează în spaţiul public afirmaţii neadevărate, lipsite de argumente. 

Asociaţia Pro Infrastructură susţine că face aceste afirmaţii în baza „experienţei”.

O evaluare obiectivă a proiectelor desfăşurate de MT se poate face numai cu informaţii corecte de la specialiştii din companiile care le derulează. Ministerul Transporturilor vă roagă să solicitaţi aceste date înainte de a pretinde că informaţi opinia publică”.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite